Vind het persoonlijk te krap hierboven op de foto's. Het verschilt echt per merk de diepe zit of vlakke zit en het model doet weleens wat of de nee valt wat ruimer als de ander.
Dat zadel is imo veel te krap. je zit volledig op de lepel, geen idee wat voor ffect dit heeft bij een boomloos zadel, maar de druk zal lijkt me, zo niet goed verdeeld worden.
Veel mensen rijden met een te klein zadel, dit omdat ze zo (noodgedwongen) stiller kunnen zitten. Voor de druk op de paardenrug is het juist niet goed als ruiter maar net in zadel past.
Zadel is te krap voor jou. Je moet je (als je goed in het midden van het zadel zit) ong. 1 hand achter je billen kunnen leggen
Hilli
Geplaatst: 21-06-13 11:18
Ik vind het zadel te klein en ik weet niet of 10 kilo eraf je beter zal laten zitten in het zadel: je verliest niet alleen kilo's van je kont, maar van je hele lijf. Ik zou daarom kijken naar een ander zadel.
Needje
Geplaatst: 21-06-13 11:19
Voor jou lijkt ie te krap, maar je paard kan geen grotere hebben als ik dit zo zie. Dus een grotere maat nemen is niet zo handig. Of je zou een merk moeten zoeken waar een maat kleinere kussens onder kunnen. Dan kan je zelf een maat groter, maar komen de kussens niet voorbij de 18e rib. Wel lastig dit.
Ik heb trouwens maat 36 bij 1.72 en pas in een 16 inch Wow...
dit zadel is te krap, wil je een boomloos of en zadel met een boom?
Diaz
Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-13 12:02
Bedankt voor jullie reacties.
Ik wilde opzicht op dit moment voor een boomzadel gaan, maar toen kwam dit boomloze zadel langs met precies mijn wensen. Maar het moet natuurlijk wel (gaan) passen...
00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.
Lengte van het bovenbeen aanbevolen zitmaat tot 41 cm 15 inch tot 46 cm 16 inch tot 50 cm 16,5 inch tot 54 cm 17 inch tot 58 cm 17,5 inch tot 59 cm en langer 18 inch
Maar dat is vreemd toch? want zo kun je heel klein en stevig zijn. Dan klopt de inch maat ook niet.
Dit is wat Prestige zegt (heb ik trouwens uit een ander, ouder, topic hier op bokt) 15’’= Weight of the rider 40 Kg (pony) 16’’= Weight of the rider 41- 55 Kg 17’’= Weight of the rider 56- 79 Kg 18’’= Weight of the rider 80- 100 Kg
Dat zijn inderdaad gekke tabellen haha, iemand kan kort en dik zijn, of heel dun en kort. daar zit dan enorm verschil in. De lengte is bijv. voor een 17" zadel wel perfect voor me, maar de zitting helaas dus krap