Arno brandt, Ninon schutte, Custom zadels?? Aaahh helppp...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:23

Ninon Schutte.... absoluut.
Ze is uiterst betrouwbaar, is ook eerlijk wanneer ze niet kan helpen.
Maar meestal krijgt ze het voor elkaar HET zadel te maken voor paard & ruiter.
De kwaliteit van het leer vind ik ook zeer goed!

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:28

Wij hebben ook een zadel op maat laten maken door haar, maar dit is hem helaas niet geworden.
Lag voor helemaal niet goed, de oude lag dan beter...hele teleurstelling maar Jitske heeft gewoon een moeilijke rug..
Maar wie weet komt het met special wel goed, want ze maakt wel hele mooien :j

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 14:31

HarriesHorse schreef:
Wij hebben ook een zadel op maat laten maken door haar, maar dit is hem helaas niet geworden.
Lag voor helemaal niet goed, de oude lag dan beter...hele teleurstelling maar Jitske heeft gewoon een moeilijke rug..

Die fryso had ze toch rug problemen door gekregen? en doordat ze de verkoop in ging hebben jullie zadel toch afgezegd?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:36

Ninon laat de zadels in Engeland maken, maar ze kan ook veel zelf. Ze neemt alle kale bomen mee, maakt foto's van je paard en het zadel wordt vervolgens in Engeland gemaakt. De service van Ninon is goed.
De zadels die ik tot nu toe van Arno heb gezien lagen allemaal te krap. Maar ik heb Arno nooit zelf aan het werk gezien, dus misschien dat deze zadels ook niet voor het paard waren aangemeten.
Custom heb ik nog weinig zadels van gezien, maar die ik gezien heb lagen vrij goed.

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:38

Nicole schreef:
HarriesHorse schreef:

Die fryso had ze toch rug problemen door gekregen? en doordat ze de verkoop in ging hebben jullie zadel toch afgezegd?

Wie heeft jou dat dan verteld? Dat is niet waar...
Het zadel van Fryso was scheefgebouwd en jitske liep er op den duur steeds slechter onderen. Zadel weer terug genomen door Fryso omdat het zadel nog maar een poosje geleden was aangekocht. via instructrice een leenzadel gekregen van Schutte.. Toen besloten om een op maat gemaakt zadel te laten maken door Schutte, dit zag er werkelijk prachtig uit maar het lag helemaal niet goed... Dan lag het zadel van Fryso nog beter. Schutte heeft hem toen terug genomen en kregen wij via de kliniek een leenzadel. Dit ligt super op haar maar niet gekocht vanwege de verkoop.

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:45

Getwijfeld of ik dit zou plaatsen maar ik wil toch mijn ervaring delen.
Heb sinds een paar maanden een Schutte zadel en ben voor het eerst helemaal tevreden. Ik ben al zoveel zadelmakers/passers, zadels én geld verder dat ik mezelf wel voor de kop kan slaan dat ik niet gelijk voor haar heb gekozen. Had mij en mijn paard veel onzekerheid, leed en geld bespaard.

Ninon heeft elke keer ruim de tijd voor mij en mijn paard genomen en echt naar de wensen/eisen van ons beide gekeken en geluisterd(!!). De 'onderdelen' van de zadels op haar site zijn met elkaar te combineren mits dit ook voor jou paard past. Ze bouwt verder vanaf de boom (die ze zelf ontwikkeld heeft). Alles is mogelijk, je kan het zweetblad aanpassen, de zachtheid van je zitting, de wrongen, de plek van de singelstoten etc. Maar ze zal ook aangeven als iets niet kan.

Heb verschillende modellen zadels (of eigenlijk bomen) gepast en ermee gereden. Het zadel waarvan we dachten dat het de juiste was, die heb ik 2 weken kosteloos mogen proberen. Heerlijk zadel. Na een paar keer rijden kwam ik er achter dat dit toch niet helemaal het zadel voor ons was. Ninon was verrast maar dit zeker met mij eens en we zijn weer helemaal opnieuw begonnen. Er is gekozen voor een andere boom. Ook toen heb ik twee weken met dit leenzadel mogen rijden om te proberen, te voelen en te wennen. Na die periode wist is zeker dat dit het zadel moest worden. Die weken waarin ik het zadel kon uitproberen is voor mij echt een uitkomst geweest. De eerste keer was ik zo verrast door het prettige zadel met z'n zachte zit dat ik die direct wil wilde kopen!! Gelukkig heb ik nog wat uurtjes kunnen rijden, ook kunnen rijden bij mijn instructrice, en dus een wat objectiever beeld kunnen vormen.

Nadat het zadel was besteld heb ik tot aan de levering (na 6/7 week) gebruik mogen maken van een leenzadel, weer kosteloos. Ook hoefde ik pas te betalen bij levering, niks geen aanbetaling. Echt heel fijn, zo'n vertrouwen. Ze denkt goed met je mee en probeert echt iets te vinden wat voor zowel paard als ruiter past. Haar service heeft me echt verrast! Zadel komt idd uit Engeland maar wordt gemaakt zoals zij heeft aangegeven, met haar mallen. Tenminste, zo heb ik het begrepen.

Ninon en Arno zouden beide bij Hulsebos weg komen en volgen nu hun eigen visie over hoe een zadel moet zijn voor ruiter en paard. Mooi toch? Voor ieder wat wils.

Maar waarom zou je niet alle drie de zadelpassers/makers langs laten komen? Dat is je goed recht en alleen zo kan je ze met elkaar vergelijken. Ik vind er niks vreemds aan. Het is een heel bedrag, het is geen pak melk wat je ‘even’ koopt. Van Ninon weet ik dat ze in eerste instantie alleen langskomt om te bekijken óf ze wat voor je kan betekenen. Je hoeft niks te kopen…

Heel veel succes!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:49

Ik heb wel vertrouwen in Arno v.d. Brandt. Hij heeft mijn Hulsebos weer passend gemaakt op mijn Fries, nadat er weer 2x zo'n prutser van Hulsebos bij was geweest. Heb absoluut slechte ervaringen met Hulsebos. Voor mij nooit meer.
Arno onderhoudt nu mijn Hulsebos zadel, tot nu tot volle tevredenheid.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:44

_MV_ schreef:
Maar waarom zou je niet alle drie de zadelpassers/makers langs laten komen? Dat is je goed recht en alleen zo kan je ze met elkaar vergelijken. Ik vind er niks vreemds aan. Het is een heel bedrag, het is geen pak melk wat je ‘even’ koopt. Van Ninon weet ik dat ze in eerste instantie alleen langskomt om te bekijken óf ze wat voor je kan betekenen. Je hoeft niks te kopen…

Dit lijkt me inderdaad nog de beste tip. :j
Een zadel is zó vreselijk persoonlijk.
Wie weet zit je op 1 (of meer) van de 3 merken wel verschrikkelijk rot, kan je die vast afstrepen.
Jij moet er zélf blij mee zijn, niet de rest van Bokt.

Qua kwaliteit van de zadels en zadelmakers:
Ik heb zelf een Custum waar ik vreselijk tevreden over ben, en kan je custom dus ook van harte aanraden :)
Vréselijk fijne zadels en super service.
Ninon heb ik geen ervaring mee, en van Brandt hoor ik bijzonder wisselende verhalen.

Bij Custom rekenen ze overigens ook geen kosten voor het uitproberen etc van zadels! Kan je dus gewoon eens proberen zonder verder ergens aan vast te zitten.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:31

Ninon. Zeeer vakkundige vrouw!
Mn zadel vn mn ruin had ze super gemaakt & zadel voor mn merrie is ook weer super geworden!

Ze denkt goed met je mee, en kijkt ook naar hoe jij het beste in het zadel kan blijven zitten( lepel,kniewrongen etc)
Tis ff een investering maar 100% waard.

Andere zadels vn brandt of costum geen ervaring mee.

mamendt

Re: Arno brandt, Ninon schutte, Custom zadels?? Aaahh helppp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:35

Ninon!!!! Arno brandt banketstaaf maar wat in de wind mee.....zadels zijn goed alleen heeft hij geen flauw idee waar hij mee bezig is...absoluut niet kundig!!!!!! Zadels zijn gewoon in de fabriek gemaakt!!! niets handwerk!

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:38

Je kan van iedere zadelmaker goede en slechte verhalen vinden. Het is zaak om je eigen mening hierover te vormen en niet alle commentaren op bokt direct voor "de waarheid" aan te nemen. Ik heb bijv. juist weer hele goede ervaringen met Hulsebos (maar ook bevooroordeeld hoor) en mindere met anderen die hier genoemd worden.

Ga inderdaad vooral ook rond shoppen en probeer de verschillende zadels uit op je paard. Wat voor de 1 geweldig is hoeft voor de nader niet zo geweldig te zijn.

Leuk hoor zo'n luxe probleem ;-)

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:38

mamendt schreef:
Ninon!!!! Arno brandt banketstaaf maar wat in de wind mee.....zadels zijn goed alleen heeft hij geen flauw idee waar hij mee bezig is...absoluut niet kundig!!!!!! Zadels zijn gewoon in de fabriek gemaakt!!! niets handwerk!

Bij Ninon dus ook ;-)

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:39

De service van Arno is gewoon waardeloos, dus hoe goed z'n zadels ook zouden zijn, (wat ik trouwens ook niet vind, veel scheve gezien) zou nooit een zadel bij hem kopen. Als iemand een keer afzegt op de dag zelf, kan nog (stond al 2 uur te wachten maar iedereen heeft wel eens wat). Maar als dat vaker gebeurd, plus altijd minstens een uur te laat komen, dan jaag je je klanten wel weg. Over custom en Ninon hoor ik beide goede verhalen! Zou ze gewoon beide laten komen en rijden, kan je dan kiezen wat het beste zit en ligt..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:48

Kelly_Taco schreef:
Ninon maakt haar zadels helemaal zelf met de hand.

Volgens mij klopt dan niet hoor (correct me if im wrong).
Naar mijn weten is Daaleman de enige echte zadelmaker in NL.
De rest meet wel gewoon vakkundig aan, maar de onderdelen komen nog steeds uit Engeland.
Waar overigens ook niets mee mis is. Het is ook wel handwerk, maar dan op grotere schaal.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:18

Dat de meeste zadels uit Engeland komen, zegt helemaal niks over de kwaliteit van het zadel. Ook daar heb je betere en slechtere zadelmakers, die betere of slechtere leersoorten, opvulmateriaal, bomen etc. gebruiken.

Ik heb met geen van de 3 merken ervaring, maar wel ervaring met jonge paarden die nog in de groei zijn. Persoonlijk zou ik voor een nét 3 jarige pony nog niet gaan voor een op maat gemaakt en dus duur zadel, waar je het mee wilt blijven doen de komende jaren.

Luca is in de relatief korte tijd dat we hem hebben inmiddels aan zijn 3e zadel. Niet omdat ze niet voldeden; ze lagen op het moment van aanpassen allemaal goed en waren fijn. Maar hij is zó anders geworden qua bouw, door enerzijds nog door te groeien en anderzijds meer bespiering, dat ik blij ben dat ik pas overgegaan ben op zijn (hopelijk) definitieve zadel nu hij 5 is.

Merken zeggen mij niet zoveel - over ieder merk vind je voors en tegens- , een zéér vakkundige zadelmaker die met verschillende merken werkt en het juiste zadel voor jouw pony/paard aanmeet juist weer wel.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:56

Ik zit met precies hetzelfde maar heb nu uiteindelijk de knoop doorgehakt en ga voor Ninon. Mijn paard is aan het herstellen van een flinke rugblessure dus wil echt een hele goede zadelpasser......Mijn wow zadel is helaas niet helemaal goed aangepast, was ook veel verloop in de zadelpassers. Steeds vertrok er weer iemand en moest je weer op zoek naar een ander. Uiteindelijk in een jaar tijd 3 verschillende gehad. Ben met de Wow helemaal klaar eigenlijk, wat een gedoe! Hoe een zadel eruit ziet maakt me niet uit als hij maar goed zit voor mij en super op mijn paard past. Over Ninon lees eigenlijk alleen maar goede berichten dus hoop dat ik daar straks ook bij hoor :D . Succes!!!

jgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:58

het ligt er natuurlijk wel aan wie het zadel aanmeet op je paard. niet iedereen kan dat evengoed natuurlijk. ook met tweede handszadels is het belangrijk om die goed te laten nakijken.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:09

Ook ik heb slechte ervaring met Arno Brand zadel. Boom te klein. Waardoor geen vrijheid in schouder van paard. BInnen 1 maand lag het zadel al scheef naar rechts. En dan de service is drama. In de winter een uur laten staan in de vrieskou met jong paard. Zelf ben ik 1.62 lang. Andere merk die word besproken ken ik niet.

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:12

Ik zou ook Ninon doen.
Super service, kan zadel zelf samenstellen.
Mijn paard loopt echt super eronder.
Ik vind het echt mijn beste aankoop ooit op mijn paard na dan haha.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:43

Ik ga ook voor Ninon!
Moest, net als jij, even slikken omdat ik haar zadels op de site inderdaad niet zo heel mooi vond.
Maar omdat ik dat toch van ondergeschikt belang vond, heb ik haar toch laten komen.
Uiteindelijk heeft mijn paard beslist, die gaf aan welke boom het best lag en met welke hij het fijnst liep. Daarna heb ik het zadel hier en daar laten aanpassen en gewoon besteld.
Ze zijn in het echt een stuk mooier dan op de foto vind ik hoor.
En nu heb ik een zadel waar mijn paard geweldig onder loopt en ik superfijn op zit.
Daarnaast ben ik inmiddels helemaal gewend aan het model hoor ;)

Tsja en de service..... :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:47

Ninon, absoluut. Als je je wensen van tevoren aangeeft noteert ze dat en komt t echt wel goed.

Vind Arno een ontzettend aardige kerel maar hij heeft het veel en veel te druk om goede service te leveren terwijl Ninon er Z.s.m. Staat

En lieverd. Ergens in de wet staat dat als n zadel binnen 1 of 2 weken niet goed blijkt te zijn dat de verkoper hem dan terug dient te nemen.

Het is dus geen "service" van Custom. Ze zijn het VERPLICHT! Evenals bij alle andere zadelmakers.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:05

S_en_Z schreef:
En lieverd. Ergens in de wet staat dat als n zadel binnen 1 of 2 weken niet goed blijkt te zijn dat de verkoper hem dan terug dient te nemen.

Het is dus geen "service" van Custom. Ze zijn het VERPLICHT! Evenals bij alle andere zadelmakers.

Hier wil ik toch nog even op reageren. Bij Custom geven ze je de mogelijkheid het zadel vrijblijvend 2 weken te proberen. Als je niet tevreden bent, dan passen ze het kostenloos aan. En mocht je op een gegeven moment toch nog zeggen dat het niet bevalt, dan hoef je het zadel niet af te nemen.
Dat is iets anders als wanneer een zadel niet goed blijkt te zijn.

Heb zelf een Custom laten maken. Het is (nog) niet helemaal zo als het moet zijn voor mijn paard. Ze doen er alles aan om dat op orde te krijgen. En ik krijg, door mijn ziekte, meerdere weken de tijd om het zadel te proberen. Kostenloos! Dat is heel duidelijk WEL service en geen verplichting. Mocht ik na die tijd toch besluiten dat ik het zadel niet wil, omdat ik er toch niet lekker op zit oid, dan nemen ze het gewoon terug.
In mijn ogen een topservice. Ken geen andere zadelmaker die op no-cure-no-pay basis werkt.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:21

nadita schreef:
S_en_Z schreef:

Hier wil ik toch nog even op reageren. Bij Custom geven ze je de mogelijkheid het zadel vrijblijvend 2 weken te proberen. Als je niet tevreden bent, dan passen ze het kostenloos aan. En mocht je op een gegeven moment toch nog zeggen dat het niet bevalt, dan hoef je het zadel niet af te nemen.
Dat is iets anders als wanneer een zadel niet goed blijkt te zijn.

Heb zelf een Custom laten maken. Het is (nog) niet helemaal zo als het moet zijn voor mijn paard. Ze doen er alles aan om dat op orde te krijgen. En ik krijg, door mijn ziekte, meerdere weken de tijd om het zadel te proberen. Kostenloos! Dat is heel duidelijk WEL service en geen verplichting. Mocht ik na die tijd toch besluiten dat ik het zadel niet wil, omdat ik er toch niet lekker op zit oid, dan nemen ze het gewoon terug.
In mijn ogen een topservice. Ken geen andere zadelmaker die op no-cure-no-pay basis werkt.

Inderdaad en tussen je recht hebben en je recht krijgen kan nog weleens een vervelende periode zitten! Echt top dat je pas hoeft te betalen als je helemaal tevreden bent!

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 07:57

Ik heb nog even een vraagje die eigenlijk goed thuis hoort in dit topic als het mag??
Ik zie nu dat zadelatelier van Ninon Schutte nog iemand in dienst heeft.....iemand ervaring met haar?
Mijn paard is zojuist weer beter verklaard van een behoorlijke rugblessure dus ben zeer kritisch.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:00

Ik zet hier even een stipje, ga volgend jaar ook een nieuw zadel aanschaffen en ik weet totaaaaaaaal nog niet welke richting ik ga uitgaan. Dus hier even volgen :D