Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mac Rider zadels, wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:22

Mijn MacRider past ook niet op mijn paard... Dure leerschool geweest.

Nalatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:32

Ik heb een Olympic zadel gekocht, ben er tot nu toe nog heel tevreden van. Paardje loopt er heel goed onder en ik kan ook heel wat beter zitten, mijn houding is er op vooruit gegaan.
Heb het zadel nog maar een aantal maanden dus qua slijtage kan ik niet veel zeggen, tot nu toe is er geen.
Ik zit natuurlijk wel in België maar over de service heb ik ook geen klachten. Heb dit zadel verschillende keren geprobeerd, en heb ook andere zadels en maten geprobeerd om te kijken wat best paste voor mij en mijn paard. Zo heb ik bv lang getwijfeld tussen 17,5 en 17,8 inch en heb ik beide kunnen proberen om zeker te zijn van mijn keuze.
De rug van mijn paardje is niet zo sterk waardoor het wel nodig was een goed passend zadel te hebben, eentje waar ik ook aangenaam op zat. En ik moet zeggen, tot nu toe lijkt het toch alsof ik dit gevonden heb. Had ook enkele andere merken geprobeerd maar die werkten voor ons niet.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:28

Hier ook een macrider, morgen komt de zadelmaker om hem aan te passen. Zadel ligt op het moment van geen kant, en die vent blijft maar net zo lang totdat ik tevreden ben.

Ik heb overigens de Wellington

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:50

Ik heb er 2, echt verliefd op die dingen! Zitten heerlijk en mn paarden lopen er goed onder :D ook goeie kwaliteit leer vind ik :) ik heb ze singels er ook bij. Alles is nog als nieuw :D

Edit: ik heb de olympic 2x

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:56

ybrouwer schreef:
In februari dit jaar een MacRider Olympic gekocht bij Hans de Haas/ Koole Ruitersport. Het is een prima kwaliteit zadel.
Het ziet er nu, 10 maanden later, nog steeds piekfijn uit.
Ook de service van Hans de Haas is prima. In de tijd dat ik het zadel heb is hij 5 keer langs geweest om het zadel aan te passen.

Helaas ligt het zadel, na 5 keer aanpassen, nog steeds niet goed. Mijn paard heeft behoorlijk kale plekken op zijn rug.
Hans meent; "Dat komt door de bewegelijkheid van de rug van het paard. Maar hij heeft er geen last van. Rijden met een katoenen dekje zou kunnen helpen." Hij biedt aan het zadel nog eens helemaal leeg te halen en opnieuw te vullen.
Maar sorry. Na een jaar lang ge-emmer en een paard dat door de fysio bevrijdt moet worden van spierpijn in de rug. Heb ik het geloof in MacRider in combinatie met mijn paard verloren.

En nu? Hans heeft aangegeven het zadel wel in te willen ruilen op een Kingsley. Die zijn echter fors duurder! En waarom zou hij nu wel het juiste zadel voor mijn paard aan kunnen wijzen?
Zou het niet netter zijn als de verkoper toegeeft dat hij je misschien toch het verkeerde zadel heeft verkocht en het zadel voor een redelijke vergoeding terug wil nemen?

Tot zover mijn ervaring met het MacRider zadel.

Hier heb ik hem ook vandaan, echt super service! Tot nu toe nergens problemen mee gehad, helaas komt ie niet naar zweden haha maar anders had ik zeker hem weer gebeld
Ik heb nergens problemen mee en de zadels liggen perfect!

Marusch25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 21:00

Ik heb er inmiddels een, de Olympic, ben erg tevreden. Alleen moet er nu wel weer wat aan gebeuren en dan geeft mac rider niet thuis. Vind ik dan wel weer jammer

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:46

Vandaag Hans de Haas er weer bij gehad. Zadel aangepast, en ik was er tevreden mee met hoe hij nu lag! Heb er alleen nog niet mee gereden vanwege het pisweer...

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:19

@TS; wat moet er gebeuren met je zadel? Vreemd dat ze niet thuis geven...
@_kellyAV; hoe ligt het zadel nu? Heb je er al mee gereden?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 08:47

@lauraa90:
Het zadel lag heel scheef en die ligt nu weer recht! Plus dat hij voor te laag lag, vond ik. Hij heeft hem van voor iets opgevuld en de voorste singelstoot eruit gehaald zodat die los zit. Die stoot trekt het zadel aan de voorkant naar beneden. Stalgenootje had exact hetzelfde met het naar voren liggen, bij haar is dit ook gedaan.
Wij hebben allebei de wellington.
Ik heb er trouwens ook mee gereden, en ik merk dat het beter ligt! Mijn paard noet altijd overal heel erf aan wennen als er iets veranderd dus echt verschil qua lopen heb ik nog niet gevoeld, maar ik zat wel recht!

Verder was dit gewoon service en hwb ik niks hoeven te betalen! :) en dat terwijl dit echt niet de eerste keer was dar hij kwam! +:)+

Marusch25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 09:46

Dan heb je echt geluk gehad. Ik heb mijn zadel inmiddels te koop omdat het dus hartstikke verkeerd is aangemeten door mr zelf...heb ook geen zin meer om hun er nog bij te halen steeds 85 euro betalen en amper wat doen. ...

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:51

Ik vind dat inderdaad ook erg slecht!

Marusch25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 19:07

Precies! het zijn goede zadels alleen de kennis ontbreekt bij de zadelpassers!!!

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:26

Naar mijn weten is er maar 1 persoon van Macrider zelf die de zadels aanpast, ik weet haar volledige naam even niet meer, maar ze noemt zichzelf Jet. Is zij bij jou geweest marusch25?

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:06

Hier ook een slechte ervaring, ik voel me flink belazerd door hun.

Vanwege het niet perfect passen van mijn oude zadel op zoek gegaan naar een nieuwe. Ik kwam de Olympic tegen voor een aanbiedingsprijs op de site van MacRider zelf. Na te hebben gebeld voor een afspraak om het zadel te passen stond Henriette Biekmann enkele dagen later op de stoep. Ik had een 17 inch besteld, maar doordat ze alleen een 17,5 inch mee had, heb ik me laten overhalen om die te nemen (Een beslissing waar ik nog altijd spijt van heb omdat het zadel nu simpelweg te groot voor mij is, maar die beslissing is mijn eigen schuld).

Ze legde het zadel op mijn merrie haar rug en volgens haar lag het meteen perfect. (Wat ik vreemd vond aangezien een 'standaard' zadel vrijwel altijd iets moet worden aangepast.) Ik heb een kwartiertje met het zadel gereden en moest daarna meteen beslissen of ik het zadel kocht of niet. Omdat ik al lang op zoek was naar een goed passend zadel voor een redelijke prijs, dit zadel tot nu toe het fijnste zat voor mijzelf en volgens H. 'perfect ' op de rug van mijn merrie paste, heb ik besloten om het zadel te kopen.

Ze gaf mij enkele spulletjes om het zadel te verzorgen, een mooie zadelhoes en zei dat ik haar na enige tijd terug kon bellen wanneer het nieuwe zadel iets was ingezakt. Het zadel zou zij dan zo snel mogelijk komen nakijken en opvullen waar ik NIETS voor zou moeten betalen. Het zadel was dan wel een ouder model (vandaar de kortingsprijs) maar had de volledige MacRider garantie (dit staat ook op de factuur). Het klonk dus als een prima service.

In het begin voelde het zadel 'vreemd' aan. Ik dacht dat het de nieuwigheid was en probeerde er aan te wennen. Na een maand begon mijn merrie schuurplekken van het zadel te krijgen, aan de zweetafdruk op haar rug was te zien dat het niet in balans lag en na het rijden had ze drukplekken. Helaas is mijn merrie toen geblesseerd geraakt en heb ik enige tijd niet kunnen rijden (hervullen had op dat moment dus weinig zin). Toen ik de training weer terug op mocht pakken heb ik H. gebeld voor het herzien van het zadel. Het was moeilijk contact met haar krijgen en nadat ze enkele keren de afspraak had afgezegd stond ze eindelijk bij mij op stal.

D.m.v de equiscan was te zien dat het zadel heel vreemd was ingezakt en totaal niet paste op de rug van mijn merrie. De reden hiervan weten we niet. H. heeft het in een half uurtje tijd ter plaatse opgevuld en toen lag het volgens haar wederom 'perfect'. Ik vond dat ze er wel heel makkelijk over deed aangezien ik weet dat zadels passend maken echt vakwerk is en je niet 'eventjes' doet. De service zou gratis zijn aangezien het de 1e keer was dat het zadel moest worden herzien, maar ik kreeg een rekening van (ik dacht) 85,- euro onder mijn neus geschoven. Ik vertelde haar dat dat niet de afspraak was, maar volgens haar was het een ouder zadel waarbij de garantie niet van toepassing was. Ik heb haar hierover teruggebeld omdat ik dit geen stijl vond, maar tegen H. haar vlotte babbel valt niet in te gaan.

Na een week met het zadel gereden te hebben bleek het zadel nog steeds niet te passen. Mijn merrie is vrij snel weer geblesseerd geraakt, maar wanneer ik de training kan hervatten en ik mijn zadel passend wil laten maken zal dit niet bij MacRider gebeuren. H. hoeft niet meer aan mijn paard te zitten, naar mijn idee doet ze maar wat.

Ik heb me laten overhalen om het zadel te kopen door haar vlotte babbel, maar het zadel is een totale miskoop geweest! Voor de service die gratis lijkt te zijn, mag je uiteindelijk de volle pot betalen en vervolgens zit je nog met een niet passend zadel. Bij sommige mensen zal het zadel vast fijn liggen en zal de service misschien wel correct zijn, maar bij mij was het niets van dit. Voor mij nooit meer iets van MacRider!!

Marusch25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 19:56

Kimberly, ik heb eenzelfde situatie meegemaakt, inderdaad tegen haar vlotte babbel is weinig in te brengen. Ook ik moest gelijk 85,- betalen ook bij de eerste keer nakijken etc etc.... ze heeft toen ook eigenlijk niks gedaan. terwijl het zadel duidelijk naar voren kiepte. Ze heeft hier en daar wat bijgevuld en vulling weggedrukt en inderdaad toen lag het perfect!! (volgens haar) HOe stom kun je zijn maar op zo'n moment denk je dat je een expert in huis hebt die verstand heeft van de ligging van een zadel.... Het zadel is prima alleen dramatisch verkeerd aangemeten op mijn paard. Helaas is dit niet meer MR z'n pakkie an. Ik ben aan het kijken of dit via de consumentenbond te melden is ofzo. Zoals ik al zei, de kwaliteit van de zadels is goed, maar ze moeten ook goed worden aangemeten en daar gaat het mis bij MR

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:22

Toen ik Henriette terug moest bellen om het zadel te herzien had ik er eigenlijk al helemaal geen zin in. Na de eerste afspraak was het gevoel met MacRider al helemaal verkeerd. Op dat moment was ik al overgehaald en probeerde ik er het beste van te maken..

Het was volledig tegen mijn gevoel in om H. op te bellen voor een nieuwe afspraak. Ik geef liever 85,- euro uit aan een zadelmaker die weet wat die doet en mij dan verder helpt of eerlijk verteld dat het zadel nooit zal passen. Van mijn moeder mocht ik MacRider er niet zo makkelijk van af laten komen. Ik ging er toen nog vanuit dat de 1e keer herzien gratis zou zijn dus ik dacht laat ze maar kijken en dan zien we wel.

Momenteel is mijn grootste zorg mijn merrie weer op de rails krijgen, daarna zien we wel verder met het zadel.

Marusch25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 00:38

Inderdaad, als je een zadel koopt via macrider zelf heb je gewoon garantie. Maar dit zegt helaas niks over de kwaliteit van aanmeten en kwaliteit van de service en die durf ik nu na de afgelopen weken echt niet hoger te waarderen dan een vette 3!!! Zelden zo'n bedrijf meegemaakt die alleen gaat voor het geld en het geen barst kan schelen wat ze teweeg hebben gebracht met hun onkunde

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 01:04

anoukwendy schreef:
ybrouwer schreef:
In februari dit jaar een MacRider Olympic gekocht bij Hans de Haas/ Koole Ruitersport. Het is een prima kwaliteit zadel.
Het ziet er nu, 10 maanden later, nog steeds piekfijn uit.
Ook de service van Hans de Haas is prima. In de tijd dat ik het zadel heb is hij 5 keer langs geweest om het zadel aan te passen.

Helaas ligt het zadel, na 5 keer aanpassen, nog steeds niet goed. Mijn paard heeft behoorlijk kale plekken op zijn rug.
Hans meent; "Dat komt door de bewegelijkheid van de rug van het paard. Maar hij heeft er geen last van. Rijden met een katoenen dekje zou kunnen helpen." Hij biedt aan het zadel nog eens helemaal leeg te halen en opnieuw te vullen.
Maar sorry. Na een jaar lang ge-emmer en een paard dat door de fysio bevrijdt moet worden van spierpijn in de rug. Heb ik het geloof in MacRider in combinatie met mijn paard verloren.

En nu? Hans heeft aangegeven het zadel wel in te willen ruilen op een Kingsley. Die zijn echter fors duurder! En waarom zou hij nu wel het juiste zadel voor mijn paard aan kunnen wijzen?
Zou het niet netter zijn als de verkoper toegeeft dat hij je misschien toch het verkeerde zadel heeft verkocht en het zadel voor een redelijke vergoeding terug wil nemen?

Tot zover mijn ervaring met het MacRider zadel.

Hier heb ik hem ook vandaan, echt super service! Tot nu toe nergens problemen mee gehad, helaas komt ie niet naar zweden haha maar anders had ik zeker hem weer gebeld
Ik heb nergens problemen mee en de zadels liggen perfect!

Mijn Mac Rider (4th level) komt ook bij Hans de Haas vandaan. Prima service! Heb ook gewoon garantie. Mijn pony loopt er superfijn onder, enige is dat ik er zelf niet zo goed aan kan wennen... Dat is wat ik van wel meer mensen hoor, dat zadel prima ligt maar de ruiter zelf geen klik heeft met het zadel. Hij zit nogal breed. (Nou is mijn pony ook niet de slankste maar goed :D

Marusch25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 09:15

Ja oké ik heb het hier over de service van mac rider zelf. Hans de haas ken ik persoonlijk niet maar heb er weinig goeds over gehoord.

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:45

Ze zeggen inderdaad dat als je een zadel bij MacRider zelf koopt je garantie hebt. Onder deze garantie valt ook de 1e keer herzien na aankoop van het zadel. Toen ik MacRider terug liet komen om het zadel voor het eerst te herzien, kon ik echter fluiten naar m'n garantie. Ze had een één of andere waardeloze smoes dat omdat het om een aanbieding ging, de garantie niet geldt. Op de factuur van het zadel staat wel dat het met volledige garantie is verkocht en bij de verkoop heeft ze mij dit zelfs verteld. Ik heb haar hierover terug gebeld dat ik het geen fatsoen vond, maar tussen die vlotte babbel van haar kom je toch niet in. MacRider liegt de hele boel bij elkaar en wil enkel centen zien!

Edit: Na het herzien is het zadel opgevuld door MacRider zelf, maar het ligt nog steeds even waardeloos.

@ psst: Ik zou het nog niet eens een enorm probleem vinden als ik niet helemaal fijn met het zadel overweg kan, als het voor mijn paard maar goed past. Maar nu heb ik een zadel wat mijn paard niet past EN wat mij niet past.

Ik geloof graag dat het fijne zadels kunnen zijn en dat sommigen een goede service krijgen. Ik kan enkel mijn ervaring met MacRider zelf delen en die is helaas erg slecht.

Marusch25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 15:20

Kimberly ik denk er precies hetzelfde over! Heb inmiddels wat anders en t is net of ik een ander paard onder m'n kont heb. Wat een ramp dat mac rider geval.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:22

ik heb ook een mac rider zadel gehad. aangemeten Koole ruitersport. heb het zadel na 2 weken weg gedaan. paste echt totaal niet!! en ging ook nooit passen :(

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:52

Ik vind het moeilijk nu. Het liefst laat ik het zadel nog eens grondig nakijken door een goede zadelmaker, evt. moet ik daarna op zoek naar een nieuw zadel. Mijn merrie is wegens blessure volledig uit conditie. Wanneer ik nu het zadel laat nakijken of een ander zadel koop zal het, wanneer ze weer in training is, niet meer passen. Het is op dit moment niet duidelijk wanneer (en of) mijn merrie zal herstellen. Het kost allemaal veel geld en ik heb niets aan een goed zadel als mijn merrie niet hersteld. Aan de andere kant, met een niet passend zadel kan ze niet goed herstellen. Lastig, lastig..

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:08

Kimberly dat snap ik wel! Beter een zadel dat past op je paard en waar je niet lekker in zit dan een zadel waar je lekker in zit maar voor de meter niet past op je paard...
Dat was met mijn vorige zadel. Lag voor het oog mooi maar was te lang waardoor hij last van zijn rug kreeg. Heerlijk zittend zadel maar ja aan een paard met rugpijn heb je niets. Toen dus voor een Mac Rider gekozen. Toch zou ik wel weer een zadel willen wat en goed ligt en waar ik lekker in zit. Vandaar dat ik hem te koop heb staan. Verkoop ik hem niet dan rij ik maar gewoon verder.

Lastig probleem zeker nu je merrie met een blessure staat... je kan altijd een andere zadelmaker laten komen en kijken wat die er van zegt? En anders evt. op zoek naar een passend 2e hands zadel?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:02

Ik heb daar dus totaal geen last van.. mijn zadel is al meerdere malen opgevuld door hans de haas en ik heb nog nooit betaald :n