TJolieke schreef:En waarom een 17,5 of 18"? Even in je profiel gespiekt en die 18" slaat denk ik zomaar helemaal nergens op, waarschijnlijk de 17,5" ook niet. Ook daarom wel handig om een zadelmaker te laten komen. Even bellen wat je wensen zijn, dan komen ze met een aantal zadels, eventueel ook goede 2e handse. Kun je mooi laten kijken wat op de pony past en uitproberen wat voor jezelf lekker zit.
Je geeft wel commentaar op het zadel van de eigenaresse dat dit van slechte kwaliteit is en niet goed ligt en nu zou je zonder te passen zelf een zadel kopen. Zou ik toch wel heel erg dom vinden.
Als ik naar de pony kijk, denk ik dat een 16,5" al vrij groot is.
TS, ik heb zelf een 16,5" en ik ben volwassen, normaal gebouwd. Mijn kinderen passen niet eens in de 16,5" die zouden een kleiner zadel moeten, helaas even geen financiële middelen, dus die rijden ook met dit zadel, wat overgens ook goed gaat voor de recreatie.
) mijn pony rijden en verzorgen zou ik dat geweldig vinden, maar als ze een nieuw zadel voor mijn pony zou aanschaffen? Nee daar zou ik niet van moeten weten.