waar een betaalbare hackamore vinden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Re: waar een betaalbare hackamore vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 08:36

Nou inderdaad. ik ken genoeg mensen die met hackamore rijden en ik heb nog nooit in het echt gehoord dat een paard er zijn neus door brak.
Alleen maar in verhalen.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:41

geen onzin, vind het jammer dat dit niet gezien word! is hier in het dorp een meisje waarvan het paard begon te rennen ze probeerde m erug te pakken maar lukte niet, ze trok een keer goed hard aan de teugels en toen zei de boel krak, dit hoofdstel zat goed op zijn plek dus was niet verkeerd aangedaan of afgesteld. da zei er niets meer aan kunnen te doen dus paard is op rust gezet bij de da kliniek en kan nooit meer neus riem dragen en maakt geluid met ademen, verder staat de neus scheef, het breekt echt sneller bij sommige parden dan dat je verwacht.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 08:43

tuurlijk zal vast wel eens gebeurd zijn. maar het is niet iets wat zomaar en heel vaak gebeurd.
En ik weet niet met wat jij rijdt, maar ik ken meer verhalen van paarden met uitgescheurde mondhoeken dan paarden met gebroken neuzen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:45

Oei, als 1 ongeluk al voldoende is om het product dan maar af te kraken dan zijn stijgbeugelriemen ook slecht. In volle galop breekt er zo eentje af en daar lag ik. Geen stijgbeugelriemen gebruiken dus!! Levensgevaarlijk die dingen.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:04

jammer dat dit zo opgevat word jongens, ik zal mijn mond maar houden denk niet dat het veel zin heeft hier nog iets op te zeggen ik heb me best gedaan. ik heb overigens van alles in de kast hangen omdat ik per pard kijk wat het beste voor hem haar is. heb hier meerdere paarden staan om in te rijden, mijn eigen worden op een enkel en een dubbel gebroken bit gereden, verder rijd ik met mijn zit dus is een hoofdstel bijna overbodig, ik gebruik m bijna niet alleen in de bak en trainingen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:29

riannezweeds schreef:
jammer dat dit zo opgevat word jongens, ik zal mijn mond maar houden denk niet dat het veel zin heeft hier nog iets op te zeggen ik heb me best gedaan. ik heb overigens van alles in de kast hangen omdat ik per pard kijk wat het beste voor hem haar is. heb hier meerdere paarden staan om in te rijden, mijn eigen worden op een enkel en een dubbel gebroken bit gereden, verder rijd ik met mijn zit dus is een hoofdstel bijna overbodig, ik gebruik m bijna niet alleen in de bak en trainingen

Als je het van paard tot paard bekijkt, waarom lever je dan zoveel commentaar op de ts? Je kent haar paard, de educatie en haar rijstijl helemaal niet? Niet eerst generaliserend reageren terwijl je de combinatie niet kent, om vervolgens te vertellen hoe jij het doet, dat doet er namelijk niet toe, je bent de ts niet.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:55

ze zegt toch en ik weet niet met wat jij rijdt, ik vind het jammer dat jullie weer de echte bokt mentalitiet in gaan. is ook zo ik ken de rijstijl niet, maar iedereen gebeurd t wel eens toch? dat die te hard trekt? ik vind het gewoon niet fijn dat er nu naar mij gedaan word alsof ik achterlijk ben en vervelende dingen zeg, ik wou jullie er op wijzen hoe makkelijk het ging! maar jullie snappen dit schijnbaar niet. ik reageer niet meer op dit topic.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:00

Ik weet niet hoe hard je moet trekken om een paard z'n neus te breken.
Ik heb wel eens met m'n volle gewicht in de teugels gehangen omdat meneer vond dat een polderweg fantastisch was om heel hard van een trekker weg te rennen en daar heeft hij echt niets aan over gehouden hoor....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:04

Je bedoelt het ook vast wel goed, maar het is gewoon onzin en onnodige bangmakerij :)

Met een normale goed bevestigde hackamore richt je gewoon echt niet meer schade aan dan met een normaal goed bevestigd bit wanneer je eens flink aan de noodrem trekt.

Iedereen kent dat neus-breek-verhaal wel van horen zeggen, in een bizarre situatie zal het in theorie best wel kunnen gebeuren, maar het is in de praktijk bij normaal gebruik echt totaal geen issue :n

Door het verspreiden van zo'n spookverhaal krijg je alleen maar de situatie dat je als ruiter die heel gemoedelijk met een hack rijdt, soms bijna wordt uitgescholden door van die mutsen die zelf amper naar buiten durven met hun paarden en al zagend met handen en kloppend met sporen met slofteugel en alles erop-en-eraan gaan roepen dat je een dierenbeul bent vanwege je hackamore...waarmee je met een lang teugeltje en een vrolijk paardje gemoedelijk passeert terwijl je netjes hoi zegt....en dan krijg je dat domme gemekker over je heen -O-

Daarom reageren mensen die wèl ervaring hebben met hacks er ook op als er weer iemand komt verkondigen dat ze o zo gevaarlijk zijn...zodat we hopelijk steeds minder van die napraters onderweg tegen komen :P

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:09

ja ik snap je wel, maar het was hier gewoon net gebeurd dus dan ben je er gewoon onwijs voorzichtig mee en laat je t leiver hangen, ik rij ook altijd in het bos en word ook gek van die penny's die in het bos banger zijn voor t konijn dan hun o zo geweldige dressuur paard maargoed, ;D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:11

Hihi, je hebt helemaal het beeld te pakken inderdaad :D

Maar heb je dat verhaal alleen een beetje vanaf de zijlijn gehoord of weet je ook echt zeker hoe het gegaan is?

Wanneer je een hele forse hackamore hebt, deze erg laag hangt, op 1 of andere manier een bizarre ruk geeft en het neusbotje wellicht al zwak is.... dan zal het best kunnen.

Maar normaal heb je er gewoon echt de kracht niet voor, dan breekt de neusriem, kinriem, gesp van het 1 of ander toch echt eerder dan die lompe schedel :P

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:21

ja, zat in de kantine en daar werd het verteld doorhaar vader dus verwacht wel dat het zo gegaan is maja... ja ik heb geen idee mensen hebben altijd alles in orde en vader zei dat t goed zat en dochter in de bak vertelde dat ook dus verwacht van wel...