Welk zadel voor een groot, rondgeribt en schoftloos paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:35

Als optie zou je ook nog een Trekker zadel kunnen overwegen.

Wel kussens maar geen boom. Zittingmaat is te verstellen.
Kijk anders maar eens op: http://www.greendistance.nl

Mijn zeer ronde merrie, wel schoft maar ook mega schouders en helaas ook nog eens een wijkende rug loopt hier super fijn onder.

Zadel is nieuw boven budget maar 2e hands prima binnen je prijsklasse. Misschien is er wel een Bokker in je omgeving die er ook 1 heeft en deze wil uitlenen voor het proberen.
Wil ik ook wel maar Groningen is hier toch dik een uur vandaan dus dat is niet heel handig.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:35

Ook ik heb een Kent and masters en ik ben er ook heel blij mee :) Is fijn aan te passen, fijner dan de wintecs.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 09:39

Vera schreef:
Ik zou Ninon Schutte van http://www.zadelatelier.nl bellen. Dan weet je zeker dat je een goed passend zadel krijgt en een geweldige service!

Hoor ik hele goede verhalen over, maar helaas ver buiten mijn budget. En een maatgemaakt zadel op een paard wat nog in de groei is.. :n Risico wil ik niet lopen.

Trekker zadels vind ik echt niet mooi :o

Heb je K&M te koop zien staan KimBreda, hou hem als optie in mijn achterhoofd :j

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:50

ik heb voor mijn haflinger rondgeribt geen schoft en heerlijke schouders :S een tekna dressuur besteld. :) komt deze week binnen,
ik heb er al paar keer mee proef gereden en dit reed en lag echt heerlijk, schoof niet naar voren tijdens het rijden en is heelijk zacht.

ik heb m voor 545 euro kaal.

edit: is met verwisselbare boom, en de bomen zijn ook nog aan te passen met infra rood:)
die van mij is ook pas 5 dus in de groei

Nann__

Re: Welk zadel voor een groot, rondgeribt en schoftloos paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:50

Ik zou inderdaad ook niet bij een jong paard wat nog in de groei is geen op maat gemaakt zadel kopen. Er is zeker wel een zadel wat past, het is alleen iets minder makkelijk dan bij een 'standaard' paard. Je kan er altijd één laten maken als je paard is uitgegroeid, dat lijkt mij meer waar voor zijn geld.

Lianne97

Re: Welk zadel voor een groot, rondgeribt en schoftloos paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:53

Ik heb een jc saphir gekocht bij zadelgemak.nl licht geweldig en zit geweldig gebruik hem voor mijn xxl haflinger ben er erg tevredenover!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 18:49

*\o/*
Vandaag bij zadelgemak geweest, fijne service en alle mogelijkheid om de zadels te bekijken en te testen op de bok. Uiteindelijk uitgekomen bij een Tietse's Choice. Die lag eigenlijk niet binnen budget maar zat fijn en was de beste kanshebber. Zadel ingeladen, op Flynn getest en ermee gereden. Done! Zit zalig, hij loopt er fijn onder en ik voel me al stukken minder een beginner. Stalgenoot heeft hem ook getest en het eerste wat ze zei toen ze aandraafde 'Oh god, ik begrijp nu pas waarom je hem niet uit kan zitten.'
:')

Tadaa!
Afbeelding

Zal morgen even een duidelijkere foto maken :j