Wollen deken + enorm veel haren = onmogelijke klus?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wollen deken + enorm veel haren = onmogelijke klus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:45

Misschien ligt het aan mij hoor, maar waarom zou je aan paardendeken perse haarvrij willen hebben? Als hij uit de wasmachine komt (ik deed na een paardenwas altijd ff kort programma met wat oude vaatdoeken oid erin) is hij toch gewoon schoon, wat maken die haren dan uit? De volgende keer zit er weer net zo'n vracht haar in :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:47

Ander kleur paard kopen....

Sorry TS, kan er niks aan doen, heb zelf 2 van die dingen, allebei wit ja, en ik accepteer maar gewoon dat er overal waar ik kom wel witte haren te bespeuren zijn. :o

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 20:59

Binnenkant vind ik ook niet erg dat er haren zitten.. maar de buitenkant was bijna net zo erg als de binnenkant.. Voor een deken die 1 keer gedragen is, vond ik dat er echt niet uit zien.

dus ja, dan wil ik graag een heel deel haren eraf hebben :) De rest van mijn kast komt anders ook vol te zitten.. laat staan de auto.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:14

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:49

Helaas krijg je de geschoren haartjes er niet meer uit.scheer me paard ook altijd
Dekens gaan de wasmachine.in maar helaas voor tevergeefs

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 23:00

Ik heb hem tot nu toe "bewerkt" met een rosborstel.. aardig wat wol vanaf helaas... maar de deken is nu weer grotendeel blauw ipv wit. Alleen nog wat geschoren haartjes inderdaad. Maar niet meer zoveel als wat het eerst was.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:20

TeSs2411 schreef:
Binnenkant vind ik ook niet erg dat er haren zitten.. maar de buitenkant was bijna net zo erg als de binnenkant.. Voor een deken die 1 keer gedragen is, vond ik dat er echt niet uit zien.

dus ja, dan wil ik graag een heel deel haren eraf hebben :) De rest van mijn kast komt anders ook vol te zitten.. laat staan de auto.

Ik doe het met mijn harde borstel

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:37

Wat ook nog kan helpen, is de deken onder water duwen (Het liefst in een badkuip) en dan een borstel er over.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:01

Ik krijg vaak zulk soort dekens in mijn wasserij. Zelf gebruik ik daar de "Magic Brush' van Kieffer voor. Een rubber borstel, waarmee je vrij eenvoudig de haren uit dekens kunt borstelen.
Als ze vochtig zijn gaat het ontharen het beste.

Ik raad mensen ook altijd af om fleecedekens of wollen dekens als staldeken te gebruiken.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 11:59

nadita schreef:
Ik krijg vaak zulk soort dekens in mijn wasserij. Zelf gebruik ik daar de "Magic Brush' van Kieffer voor. Een rubber borstel, waarmee je vrij eenvoudig de haren uit dekens kunt borstelen.
Als ze vochtig zijn gaat het ontharen het beste.

Ik raad mensen ook altijd af om fleecedekens of wollen dekens als staldeken te gebruiken.

Ik zal binnenkort eens de deken vochtig maken en kijken of het dan beter gaat.

De deken is niet als stal deken gebruikt. Heb hem met -10 moeten scheren helaas en daarna volledig moeten wassen. Wollen deken is opgegaan en daarna nog 2 andere dekens. ( 24/7 buiten ) dus volgende dag kon ik de deken pas af doen.

Volgende keer maar eens kijken naar een witte wollen deken :Y)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:31

@ TS Succes. Na het scheren heb je vaak nog van die korte prikhaartjes die dan in je deken gaan zitten. Die zijn idd erg moeilijk te verwijderen.

Ik heb voor mijn Fries ook alleen maar zwarte fleecedekens :D En was ze regelmatig. Heb een pesthekel aan dekens vol haar.

arjanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:16

Ik heb het gedaan met zo'n poetssteentje, werkte heel goed :)
Was helemaal haarvrij uiteindelijk