Wie heeft ervaring met een hackamore?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:03

Heb ik volgens mij nooit iemand over gehoord :)

Ik zou eigenlijk ook niet weten hoe, volgens mij moet je dan wel heel erg raar doen wil je dat voor elkaar krijgen, vraag me af of dat überhaupt kan lukken vanuit het zadel :P

Bij een bloem is het natuurlijk het probleem dat je teugels erg ver naar voren aan het ding vastgemaakt worden waardoor alles een beetje raar gaat wringen.

Bij een "normale" hack zitten je teugels al onderaan of achteraan bevestigd, dus niet aan de voorkant zoals je bij een bloem vaak ziet. Dus je trekt (klapt) die voorkant ook niet om naar achteren zeg maar, zoals bij een bloem waarbij je de teugels voorbij de kinriem vastgemaakt hebt om een hackamore effect te krijgen.

Berdien

Re: Wie heeft ervaring met een hackamore?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:09

Wooot wat een toffe hack is dat zeg! :wow:

Ik heb mijn merrie heel veel op hack buiten gereden. Dat was een braaf ding, dus 90% van de tijd scheurden we rond met losse teugels. Maar áls ze bedacht 'bye... :evaw: ' te gaan doen dan hing daar wel een hack. Overigens is Jes een paard wat haar hals op kan krullen tot op haar borst, alles vast kan zetten, haar korte pootjes achter haar oren kan planten en DOEI kan zeggen. Dan helpt dus helemaal níks meer :') En dan is ze echt weg. Gelukkig deed ze dat niet zo vaak. Ze is nu met pensioen, haar zoon heeft een wat... makkelijker := karakter en die rij ik gewoon op een enkel gebroken trensje buiten. Die snapt bitloos ook niet, hij heeft ook zijn moeder intelligentie niet geërfd :=

Anoniem

Re: Wie heeft ervaring met een hackamore?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:11

Ik twijfen of een hack iets kan zijn.
heb zelf touwhalster geprobeerd(geen stuur),indian bosal(weinig..),en kaptoom(in de bak oke,buiten is het geen houden aan).
Mijn pony kan giga druk en enorm drammerig zijn,wordt dan dribbelig,,heet,krult op en de stoom komt bijna uit zijn oren.
Echt trekken doet hij dan niet ofzo,maar hij kan wel erg hangen in het bit op die momenten..