Knutselproject: verwisselbare neusriem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 10:24

jans1999 schreef:
echt heel leuk :) je zou trouwens misschien ook een neusriem kunnen maken met sterretjes in de kleur van de IJslandse vlag :) , blouw rood wit.

Hij heeft een blauw, rood, wit hoofdstel :D Ook heel geschikt voor Koninginnedag enzo :D

Donkerblauw vind ik niet zo heel mooi bij zwart, met een bruin hoofdstel zou ik het denk ik wel mooi vinden :)

Neusriempje wat ik nu aan het knutselen ben wordt voornamelijk zwart en groen.

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:26

Koper schreef:
jans1999 schreef:
echt heel leuk :) je zou trouwens misschien ook een neusriem kunnen maken met sterretjes in de kleur van de IJslandse vlag :) , blouw rood wit.

Hij heeft een blauw, rood, wit hoofdstel :D Ook heel geschikt voor Koninginnedag enzo :D

Donkerblauw vind ik niet zo heel mooi bij zwart, met een bruin hoofdstel zou ik het denk ik wel mooi vinden :)

Neusriempje wat ik nu aan het knutselen ben wordt voornamelijk zwart en groen.

haha jeetje, zie net op je profiel al je andere topics XD hoeveel hoofdstellen heb jij inmiddels man!!! echt wel heel mooie :) watvoor matriaal is het eigenlijk...?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 10:33

Ehh... 5 :o

Deze zwarte en de bruine Weaver zijn van leer, de rood-wit-blauwe en de lila (sidepull) van biothane en de sidepull met hartjes is een oud kopstuk type Pagony/Harry's Horse en de neusriem en frontriem heb ik gemaakt van nylon band, jeansstof, skai en hartjes.

Het halsterhoofdstel en de sidepulls heb ik (gedeeltelijk) zelf gemaakt. De lila helemaal, en de andere voor een deel.

Biothane is echt super materiaal, erg sterk en heel makkelijk te verwerken. Nylon band ook, alleen moet je dat branden aan de eindes en het is niet zo mooi dus er moet wat omheen.

Leer vind ik het mooiste staan, is alleen het meeste werk om te maken. Ik heb geen leren hoofdstellen zelf gemaakt, hij heeft er ook al zat. Maar voor later dit jaar of begin volgend jaar staat er wel een leren halster in de planning. Met versiering, denk dat ik wat ga doen met stempels en/of vlechtwerk :)

Och ja, je moet een hobby hebben he :o
Laatst bijgewerkt door Koper op 27-05-13 10:36, in het totaal 3 keer bewerkt

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:34

Koper schreef:
Ehh... 5 :o

Deze zwarte en de bruine Weaver zijn van leer, de rood-wit-blauwe en de lila (sidepull) van biothane en de sidepull met hartjes is een oud kopstuk type Pagony/Harry's Horse en de neusriem en frontriem heb ik gemaakt van nylon band, jeansstof, skai en hartjes.

Het halsterhoofdstel en de sidepulls heb ik (gedeeltelijk) zelf gemaakt. De lila helemaal, en de andere voor een deel.

ik vind t knap!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 12:20

Jippie, gisteren nieuwe schroeven te pakken gekregen. Ook goudkleurige, dat is toch wel erg handig met een hoofdstel met messing ringen en gespen :D

Vierde neusriem is ook af... zal vanmiddag de hele boel eens om paard z'n hoofd knopen.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:20

Koper schreef:
Met een schroevendraaier :D Het zijn van die schroefjes die in westernhoofdstellen zitten, ken je die?

Ja, wist op zich wel dat die openbaar waren enzo, ik wist alleen niet dat ze zo makkelijk erin te draaien waren! :) Maar eigenlijk wel logisch dat je het ook makkelijk moet kunnen bevestigen, als je het moet kunnen openen.

Ga ik dan ook eens naar op zoek want ik zoek nog een praktische oplossing voor mijn zelfgemaakte leren hoofdstel/halster. Bij Röskur werkte leertouwtjes door gaatjes prima voor het bit e.d. aan te doen, maar jong paard moet het wel iets steviger zijn, namelijk :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 06:19

Ik wist niet dat jij zo'n hoofdstel had, heb je foto van?

Ik heb die schroeven gewoon bij de schoenmaker vandaan! En van de week had ik een paar bij Country Mill gevonden. Die zijn groter, en ook wat duurder (1 euro en die van de schoenmaker 1,50 voor 8 stuks)

Hier nog foto's die ik dinsdag, je weet wel, die ene dag dat het zomer was, gemaakt heb:

De zwarte. Toch wel handig om weer gewoon een nette, zwarte neusriem te hebben!
Afbeelding

Vos ziet sterretjes:
Afbeelding

En dit is de vierde:
Afbeelding

staan schaapjes op
Afbeelding

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:19

Koper schreef:
Ik wist niet dat jij zo'n hoofdstel had, heb je foto van?

Ik heb die schroeven gewoon bij de schoenmaker vandaan! En van de week had ik een paar bij Country Mill gevonden. Die zijn groter, en ook wat duurder (1 euro en die van de schoenmaker 1,50 voor 8 stuks)

Wow, da's zeker goedkoop 1,50 voor 8 stuks :oo Hoe heten ze dan bij de schoenmaker, ook gewoon chicago screws?

De neusriem met de sterretjes vind ik het leukst staan! :D

Halster/sidepull heb ik nog geen goede foto van, dit hoofdstel en teugels heb ik jaaaren geleden gemaakt voor Röskur. :) klik voor foto (ff van FB geplukt, maar als het goed is kan je 'm wel zien omdat we FBvriendjes zijn) Moet er nog steeds eens een passende kinriem bij maken... Het hoofdstel is trouwens vastgemaakt met een gekruist systeem dat ik zelf heb bedacht, om mee te kunnen verstellen zonder gespen e.d. Ik heb de teugels en bit vast met gaatjes met leertouwtjes erdoorheen, dat had ik bij de sidepull/halster ook gedaan bij de sidepull-ringetjes, maar die rukte Brellir aan een kant los toen hij ergens van schrok en nu wil ik dus eigenlijk iets stevigers voor het hoofdstel + de sidepull/halster.
Laatst bijgewerkt door Mews op 30-05-13 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Re: Knutselproject: verwisselbare neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:23

hee leuk topic zeg! wat ben je creatief :D ik heb nog een ijslanderhoofdstel liggen met gevlochten bandjes, interesse? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:24

Leuk! Die met die lammetjes, ik had vroeger ook dat lintje! haha

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 06:35

Alou schreef:
Leuk! Die met die lammetjes, ik had vroeger ook dat lintje! haha

Wat grappig, hihi :D

Settel, dank je wel :) Af en toe word ik een beetje gek van m'n eigen creativiteit maar ik heb wel leuke neusriemen nu, hihi. Ben momenteel met paar andere knutsels weer bezig maar als jij dat hoofdstel nou eens goed bewaart? Als ik erom verlegen zit en je hebt 'm dan nog laat ik het je weten :)

Ah Iris, verhaal over dat hoofdstel kende ik inderdaad wel, met het systeem met de bandjes. Bij schoenmaker heb ik gewoon om boekschroeven gevraagd, en hij wist wat ik bedoelde. Bij ijzerwarenwinkel wisten ze 't ook (maar daar hadden ze alleen hele grote) en bij een knutselwinkel vonden ze 't een logische naam. Schoenmaker 2 wist ook wat ik bedoelde (maar had er geen) en schoenmaker 3 was eigenlijk de enige die tekst en uitleg nodig had.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:01

haha top.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:12

Leuk gedaan, zeg !
Die met de sterren is ook mijn favoriet :j

Enne ... ben je niet bang dat hij in slaap valt met die schaapjes voor z'n neusAfbeelding ?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:02

Haha en ik vind dus de zwarte het mooiste :') Kan me voorstellen dat je die fijn vind na een hele tijd paars.

En hebben ze bij jou dan zoveel schoenmakers? Ik denk dat ik naar de zadelmaker ga een paar dorpen verderop, daar hebben ze ook wanden vol schroefjes en clipjes en daar willen ze me bovendien wel wat leer verkopen :D

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:06

Woow echt super mooi <3

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 12:03

Goh, ik had niet gezien dat er nog nieuwe reacties waren :o

Safiera schreef:
Haha en ik vind dus de zwarte het mooiste :') Kan me voorstellen dat je die fijn vind na een hele tijd paars.

Ja, ik ben ook blij met de zwarte, voor wedstrijdjes toch wel zo handig. Ik reed al een tijd zonder neusriem.

Ik heb 1 schoenmaker aan de overkant van het park (200 meter lopen) en in de binnenstad zitten er 2. Meer ben ik niet langs gegaan, er zitten er denk ik tientallen in de hele stad.

Shirley gelukkig heeft hij veeeel manen. Hij kan de schaapjes nét niet zien ;)