Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
) op de pasvorm van zadels en het gedrag van je paard, dan kun je beter op je eigen oordeel af gaan dan op zomaar een zadelmaker...er zijn zat zadelmakers (passers) die zomaar wat doen, en zelfs een goede kan wel eens een slechte dag hebben... 

Heb Stubben, Devoucoux, Prestige, ... alles geprobeerd en heb er meer last mee als wat anders ! In nood ligt er een Prestige met bontje nu op maar mijn ander zadel is onderweg. Gepast en die lag als een huis! Is ook leder, verstelbare boom maar veeel goedkoper dan wat ik allemaal al heb gehad
. Duur is per definitie niet beter! Ja misschien dat het langer mee gaat, maar ik blijf erbij het moet goed voor beid passen!
_Alarm_wlkp schreef:Je hebt een zadel dat goed voor het paard past en voor jou. Waarom dan over gaan op een ander zadel? Voor het oog van een ander? Nee toch
Duur is per definitie niet beterHeb Stubben, Devoucoux, Prestige, ... alles geprobeerd en heb er meer last mee als wat anders ! In nood ligt er een Prestige met bontje nu op maar mijn ander zadel is onderweg. Gepast en die lag als een huis! Is ook leder, verstelbare boom maar veeel goedkoper dan wat ik allemaal al heb gehad
. Duur is per definitie niet beter! Ja misschien dat het langer mee gaat, maar ik blijf erbij het moet goed voor beid passen!
Dees schreef:Zeker zadels zoals Passier, Stubben en KN zijn vrijwel altijd goed passend te krijgen op je paard.
Citaat:Het eerste kunststof zadel dat langer dan 10 jaar meegaat én er nog knap uitziet na 10 jaren gebruik moet ik nog tegenkomen..
Mijn wintec geef je ook geen 5 jaar
Gelukkig
Fellor schreef:Ik persoonlijk gewoon eens een chiropractor bij je paard halen. Die kan je vertellen of je paard last heeft van zijn rug oid en zoja hoe groot de kans is dat dat door het zadel komt. Dan weet je of je zadel last veroorzaakt en heb je meteen onderhoud aan je paard verricht zonder iets verkocht te krijgen.
.
(hopelijk heb je er wat aan
)