barebackpad hulp nodig!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mirashiba

Re: barebackpad hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 16:13

Ah, oké, en heb je m dan in kids maat of volwassenen?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:20

Ivyy schreef:
leenleen11 schreef:
http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-25 ... rebackpad/
Deze is redelijk goedkoop en ziet er wel goed uit, ook niet super dik? Ik zou er iniedergeval geen nemen met een singel die over de rug loopt.

Deze heb ik en is niet dik maar ook zeker niet dun. precies goed! Hij zit heerlijk en is goede kwaliteit! Bontjes blijven ook lekker zacht.

hoe groot is je pony>?/paard?

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 16:22

1,57 m het is een nrps'er merrie. (Ik weet niet hoe lang dr rug is)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:22

joleinn schreef:
1,57 m het is een nrps'er merrie. (Ik weet niet hoe lang dr rug is)

daar kan een volwassen maat denk ik wel op. moet je even meten hoe haar omtrek is.

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 16:23

Oké, Dankje voor de tip. :)

Ivyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:19

unihorses schreef:
Ivyy schreef:

Deze heb ik en is niet dik maar ook zeker niet dun. precies goed! Hij zit heerlijk en is goede kwaliteit! Bontjes blijven ook lekker zacht.

hoe groot is je pony>?/paard?

Ongeveer 1.50. Het is een arabiertje. Heb de grootste maat genomen. De kleinere maat is volgens mij alleen voor Shetlanders, of kleine a ponies

FenneBecidor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:59

Op de volgende pagina vind je ons assortiment barebackpads, zelf zijn we aardig gek met de barebackpads van Barefoot maar ook die van Seilerei Brockamp bevallen goed, zijn wel ietsje dunner. Binnenkort komen ook de Best Friend Barebackpads terug, deze zijn nog een slagje dunner, maar wel een stuk goedkoper. Christ barebackpads zijn natuurlijk zeer comfortabel maar daar moet je dan ook behoorlijk voor betalen.
http://www.boomlooszadelbecidor.nl/c-775480/barebackpads/

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:25

Fenne1990 schreef:
Op de volgende pagina vind je ons assortiment barebackpads, zelf zijn we aardig gek met de barebackpads van Barefoot maar ook die van Seilerei Brockamp bevallen goed, zijn wel ietsje dunner. Binnenkort komen ook de Best Friend Barebackpads terug, deze zijn nog een slagje dunner, maar wel een stuk goedkoper. Christ barebackpads zijn natuurlijk zeer comfortabel maar daar moet je dan ook behoorlijk voor betalen.
http://www.boomlooszadelbecidor.nl/c-775480/barebackpads/

vind die er toch griezelig uitzien...
met die ene band om de rug zet je alle druk hierop...

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 21:27

Ja, er zijn er best veel met de band er boven op.. Zou ik denk ik toch eerder voor die barefoot ride on pad gaan.

FenneBecidor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:40

Die van Barefoot heeft dat inderdaad niet, er zit een V systeem met drie banden in die barebackpad, waardoor "de druk" verdeeld wordt. Deze druk komt natuurlijk alleen voort uit het singelen. Ik ben zelf niet zo van het heel strak singelen, dat kan al aardig in je voordeel werken bij het gebruik van barebackpads met zo'n enkele band. Toen de barebackpad van Barefoot nog niet bestond reed ik met een Best Friend (een dunnetje met zo'n band over het midden) hieronder deed ik een barefoot pad met inlages, waardoor de druk van de singel band minder contact maakte met de wervels. Ook remde dit bij zo'n dunne barebackpad de inwerking van je zitbeenknobbels in de rug van het paard.

Van Barefoot heb je inmiddels ook Physio uitvoering en een lamswol zitting voor erboven op.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 12:53

Laat ik hier ook maareens beginnen, want naar aanleiding van een advertentie voor een BBP Deluxe van Voest ben ik eens gaan zoeken op vergelijkingen met andere BBP's.

Nou kwam ik ook hele superrecensies over de Christ BBP tegen.. En 1 topic die deze twee vergelijkt uit 2011 (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=125&t=1500377). Al was er daar maar 1 die ze beide kon vergelijken en de persoon die het topic starte niet meer gemeld heeft of ze inderdaad de bestelde fijner vond.

Heeft iemand hier ervaring met beide BBP's of zijn er ondertussen nog betere en fijnere modellen op de markt gekomen? Die Fysio klinkt ook wel fijn, maar de foto ervan kon ik geen wijs uit.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:04

Ik heb ervaring met beide, de "Voest" via een kennisje en de "Christ Premium" van mezelf, maar ik zweer toch ook bij de laatste :j

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:32

Ik heb de Libra Bareback Riding pad met inlagen en die bevalt super.