pijn aan enkelband en pezen welke stijgbeugels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:32

Kerry_Tinker schreef:
Ik heb sprengers: errug fijn en geen pijn aan mijn knieën meer (reuma)
http://www.agradi.nl/sprenger-veilighei ... e-11cm.htm
heb ze toen wel gekocht tijdens een actie anders vind ik ze vrij onbetaalbaar..

Deze beugels heb ik ook en ik heb nu nergens meer last van.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:48

00peetje00 schreef:
Kerry_Tinker schreef:
Ik heb sprengers: errug fijn en geen pijn aan mijn knieën meer (reuma)
http://www.agradi.nl/sprenger-veilighei ... e-11cm.htm
heb ze toen wel gekocht tijdens een actie anders vind ik ze vrij onbetaalbaar..

Deze beugels heb ik ook en ik heb nu nergens meer last van.

WOW, wat zijn die daar duur :wow: .

Wij hebben ze voor € 149,95 normale prijs in de winkel staan :D .

FenneBecidor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:38

Compositi Reflex heeft een kleine demping, zijn ook maar €20,-, voor mij is het voldoende om van de pijn in mn enkels af te raken, maar ik weet niet of dat voor iedereen zo is.
Tegenwoordig heb je ook al wat goedkopere flexibele beugels vanaf ca €50,- http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-23384120/fenders-en-stijgbeugels/barefoot-flexibele-veiligheids-beugels/
Elastostep vind ik ook erg mooi, bij zware klachten lijken mij die zeer geschikt, zelf ook mee gereden. Was even wennen omdat je beweging in je beugels voelt maar wel erg aangenaam.

Gilbey

Re: pijn aan enkelband en pezen welke stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:01

Ik heb zelf GPG beugels en endurance beugels van Zaldi in gebruik.
Die laatste lijken veel op de EZ-rides maar dan wat prettiger voor je bankrekening.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:18

In mijn geval krijg ik last van mijn enkelbanden als ik niet goed zit tijdens het rijden en vanuit de verkeerde positie licht rijd, dus vanuit onder ipv vanuit boven.
Hoeft in jou geval natuurlijk niet zo te zijn, maar misschien wel iets waar je even naar zou kunnen kijken.
Je enkelbanden kun je ook trainen, die van mij zijn ook niet geweldig ik liep vroeger veel op legerkisten en dat is de pest voor je enkels ze zijn op een gegeven moment niets meer gewend doordat ze zoveel steun hebben de hele dag, van mijn fysio kreeg ik de tip om op 1 been te gaan staan en dan door dat been te zakken en dat dan afwisselend links en rechts.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:13

Ik heb soort EZ rides nu . Maar dan nepperds . Waren rond de 50 euro . Zalige beugels .
Is een merk die meer kunst of beugels verkopen en deze hebben een breed verend voet bed :-)

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 07:02

mnkortleve schreef:
In mijn geval krijg ik last van mijn enkelbanden als ik niet goed zit tijdens het rijden en vanuit de verkeerde positie licht rijd, dus vanuit onder ipv vanuit boven.
Hoeft in jou geval natuurlijk niet zo te zijn, maar misschien wel iets waar je even naar zou kunnen kijken.
Je enkelbanden kun je ook trainen, die van mij zijn ook niet geweldig ik liep vroeger veel op legerkisten en dat is de pest voor je enkels ze zijn op een gegeven moment niets meer gewend doordat ze zoveel steun hebben de hele dag, van mijn fysio kreeg ik de tip om op 1 been te gaan staan en dan door dat been te zakken en dat dan afwisselend links en rechts.

das n goeie!! ik heb ik mn rijlarzen natuurlijk veel minder steun dan in mijn kisten!! daar zal ik opletten! ik ga dat ook eens proberen! dankjewel!