Waarschuwing borstbeschermer.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:17

Ik had die borstbeschermer voor mijn verzorgpaard. Gróót paard, de eigenaar had een iets te kleine deken. Ik heb veel over voor een verzorgpaard maar een passende deken vind ik toch echt de zorg van de eigenaar. Meerdere keren aangekaart maar er gebeurde niets, en ik heb niet zomaar een berg geld over voor een nieuwe deken. Dan kan ik twee dingen doen: 1. Paard laten staan met schuurplekken en niets doen of 2. Borstbeschermer omdoen om de schade te beperken. Ding werkte prima, nooit last van bovenstaande problemen gehad. Dus daarom gebruik ik hem.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:25

Dustyenmax18 schreef:
Ragdollcat schreef:
Ik heb uitstekend gelezen hoor TS, borstbeschermer is overbodig als de deken goed past. Dan had de deken het geen wonden veroorzaakt.

Borstbeschermer is eigenlijk bedoeld om te voorkomen dat de haren afschuurt door de voering van de dekens en het gaat hier om borstbeschermers, die waren overbodig geweest als de dekens goed past en een gladde voering heeft.

Je hebt de openingpost dus helemaal niet gelezen, lees nog maar een keer.

Weet niet waar jij uit haalt dat mijn deken wonden veroorzaakt...

De deken drukte evengoed op de wond dat veroorzaakt is door een shetlander en die borstbeschermer houdt dat niet tegen, want dat drukt evengoed erop, het mag dan vuil van de deken voorkomen, dus dat het nu erger is is er wel door veroorzaakt. Ik kan goed lezen hoor.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:55

Ragdollcat schreef:
Dustyenmax18 schreef:
ermers, die waren overbodig geweest als de dekens goed past en een gladde voering heeft.

De deken drukte evengoed op de wond dat veroorzaakt is door een shetlander en die borstbeschermer houdt dat niet tegen, want dat drukt evengoed erop, het mag dan vuil van de deken voorkomen, dus dat het nu erger is is er wel door veroorzaakt. Ik kan goed lezen hoor.

Met alle respect, maar als je borstbeschermer goed zit drukt hij niet. Dan zit hij gewoon als 'hoes' om het paard heen. Bij mij bleef de borstbeschermer perfect zitten en de gewone deken schuurde als het ware over de borstbeschermer heen. Dat was goed te zien omdat de beschermer na een tijdje flink afgesleten was, terwijl het paard weer heel was.

lisetteexx

Re: Waarschuwing borstbeschermer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:57

ik heb echt nog nooit problemen gehad met een borstbeschermer ik gebruik hem al jaaaaaren!

Collie2008

Re: Waarschuwing borstbeschermer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:59

Hier ook dikke drukwond op de schoft, ondingen

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 13:31

Ragdollcat schreef:
Dustyenmax18 schreef:

Dus als jij een broek koopt en je bukt zal deze niet verschuiven? Elke deken beweegt op een paard als het paard de hals omlaag of opzij brengt. De wond die de shetlander heeft veroorzaakt is gewoon mooi dicht gegroeid doordat hij de borstbeschermer om had. Dus weet niet waar jij uithaalt dat die wond nu erger zou zijn. En dan nog wat heb je liever vuil en een harde rand die in de nek schuurt, of een zachte stof erover, plus dat er geen vuil in de wond kan komen?

Dus nog een keer duidelijk voor je omdat je dus schijnbaar echt niet kunt lezen.
De wond in de nek veroorzaakt door de SHETLANDER is mooi dicht gegroeid.
de wond op de schoft is veroorzaakt door de BORSTBESCHERMER.
De deken past wel degenlijk want hij heeft verder geen schuurplekken.