http://img.photobucket.com/albums/v216/ ... 7753-1.jpg Dit is mijn zadel, ook dijbeen wrongen, maar in mijn geval absoluut niet dwingend. Maar ze helpen me wel met op me paard te blijven zitten als ze weer eens een noodstop maakt buiten als ze iets engs ziet. Verder is het een endurance zadel maar rij ik er gewoon dressuur mee en springen we er ook mee.
Dat vind ik dus ook het mooie aan dijwrongen: die zitten tegen je bovenbeen aan, doen verder niks, geven ook geen gedwongen zit maar juist alle vrijheid, alleen ze bieden wel een hele fijne steun tijdens rare momenten zoals een noodsprong, een gemene bok, een snelle afdaling... en tijdens normaal rijden merk je niet dat ze er zitten
Terwijl kniewrongen altijd heel erg aanwezig zijn, je contact met je paard belemmeren, en een gedwongen brede spreidzit geven
Koper
Geplaatst: 19-05-13 15:53
Leuk topic! Op mijn nieuwe zadel komen dijwrongen in plaats van kniewrongen. Voornamelijk vanwege praktische redenen maar ook omdat ik dijwrongen prettig vind rijden. Niet omdat ik niet kan zitten, ik kan op een pannenkoek nog op mijn paard zitten , maar omdat ik vind dat mijn been dan mooier ligt.
Lichtrijden doe ik overigens niet aan, ik heb een comfortabel paard met extra versnelling
ik was net ook weer heel blij dat ik ze had, ik ging het land in en een klein galopje en meneer dacht ineens dat ie ook wel even voor western paard door kon dat werd dus een nood stop en vloog er weer net niet overheen. vind het echt ideaal dijwrongen.