Kwaliteits hoofdstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:59

Dit ging dus om een dobert van 350 euro, verwacht je het ook niet van..

Ik heb zelf een Passier van 160 euro, ook een superding en blijft als nieuw al 4 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:02

Heb zelf een zadel van Schumacher en ik ben ook heel erg tevreden over die kwaliteit. Leer blijft heerlijk mooi en soepel, makkelijk in onderhoud, gebruikssporen krijgen er niet zo snel vat op en prachtig afgewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:03

Ik vind kieffer tot nu toe veruit de beste prijs/kwaliteitsverhouding. Leer blijft ook zonder onderhoud supermooi en mijn hoofdstellen zien er na twee jaar nog als nieuw uit. Gespwerk e.d. ook degelijk. Ik vind bijv. de passier hoofdstellen niet beter van kwaliteit maar je betaalt er wel een stuk meer voor..

Lianne26

Re: Kwaliteits hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:08

Ik heb sinds kort de BR Eston (bling frontriem, anatomisch kopstuk, lakneusriem met evt wit onderlegd) en ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over het leer! Maar goed ik heb het dus pas net 5 maanden dus over de lange termijn kan ik nog weinig zeggen. Succes met het vinden van een fijn hoofdstel!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:09

Fellor schreef:
Ik vind kieffer tot nu toe veruit de beste prijs/kwaliteitsverhouding. Leer blijft ook zonder onderhoud supermooi en mijn hoofdstellen zien er na twee jaar nog als nieuw uit. Gespwerk e.d. ook degelijk. Ik vind bijv. de passier hoofdstellen niet beter van kwaliteit maar je betaalt er wel een stuk meer voor..

Mwah Passier hoeft ook niet enorm veel duurder te zijn hoor als Kieffer.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:48

moonfish13 schreef:
Dit ging dus om een dobert van 350 euro, verwacht je het ook niet van..

Ik heb zelf een Passier van 160 euro, ook een superding en blijft als nieuw al 4 jaar.

Komt omdat het leer van Dobert wel zo ontzettend zacht is.. Kan me voorstellen dat dat sneller in zakt.
Maar heb er zelf een met lak en merk dat dat al steviger is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:12

moonfish13 schreef:
Fellor schreef:

Mwah Passier hoeft ook niet enorm veel duurder te zijn hoor als Kieffer.

Ik vind een basishoofdstel van kieffer van 90 euro en een basishoofdstel van passier van 130 euro best een groot verschil... is toch 1,5x duurder.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:26

Ik heb eentje van Horsea.nl zeer tevreden over, ook over de service! (kreeg gratis nieuwe bakstukken opgestuurd omdat die van mij niet helemaal passen (groot hoofd) )
Buiten de prijs is het leer ook van super kwaliteit!!! Ik had een passier hoofdstel in mijn hand van dik €1000,- en dat leer was zo stug!? Mijn horsea is echt veeeeeeeel zachter!!!!!

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 14:55

Bedankt voor alle reacties, erg leuk om ervaringen te delen! Ik weet dat ik geen jaren met een hoofdstel ga doen (sommige zie ik dat zij er 10 of 11 jaar meedoen) en ik weet van mezelf dat dat echt mijn doelstelling niet is, na een jaar of 2 ben ik er op uitgekeken en wil ik weer wat nieuws, maar ik wil gewoon super leer, en een goede pasvorm, en makkelijk in gebruik. Ik ga kijken bij Schumacher en die BR Eston hoor ik meerdere goede verhalen van, en ziet er mooi uit! Ik ga binnenkort die in ieder geval is 'in real life' bekijken!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:15

SylviaIsabel schreef:
Ik heb met vakantie in Breda laatst dit hoofdstel gekocht:

[ Afbeelding ]
Prachtig leer en de diamantjes blijven er goed op zitten!
Ik weet niet of je ook mexicaans zocht?

Deze heeft mijn dochter ook, fijn hoofdstel maar ik geloof nooit dat deze zo lang mee blijft gaan als mijn Kieffer of Döbert.
Mijn dochter heeft een Hulseboszadel, heerlijk zacht maar daardoor wel gevoeliger voor scheuren. Geen idee hoe hun hoofdstellen zijn maar de zachtheid van het zadel heeft wel een prijs. Flexibel maar daardoor ook gevoeliger.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:19

Ik zelf houd wel van Kieffer. Die heb ik momenteel ook. Goede kwaliteit en een fijne prijs. Ik ben ook niet de persoon die over 10 jaar nog hetzelfde hoofdstel rijd zal in de tussentijd ook eens wat anders bij komen en dan vind ik het persoonlijk zonde om echt veel geld uit te geven die richting de 200 en ver daar boven liggen. Dan vind ik kieffer een goed alternatief voor een mooi hoofdstel dat goed blijft en netjes.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:56

Ik ben helemaal stubben fan qua hoofdstellen en springzadels. Top kwaliteit sterk mooi enz.
Kieffer vind ik zelf helemaal niks
Dobert is mijn ervaring dat het snel heel zacht/rekbaar wordt.
Passier heb ik geen ervaring mee.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:56

Ik heb met Stubben gereden en met Kieffer, beide vond ik heel fijn om te gebruiken. Heb ook wel eens met een zadel gereden waar het merk onbekend van was. Dat was echt een plank. Zat niet fijn. Alhoewel elk merk zijn eigen stijl heeft, merk je wel of het kwaliteit is of niet. Sommige gaan lang mee, anderen wat minder. Het scheelt ook dat ik niet zo van winkelen hou.