Welk merk of winkel goudkleurig bit +-13mm dik

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 18:50

Ik ben net naar een ruitershop gegaan, daar mee in de boeken gekeken en het enige wat er was was die van sprenger en eentje van lamicell, precies die ik wou alleen was het niet duidelijk op de foto of het met goudkleurige ringen was. Dus dat nog even uitzoeken, deze was trouwens maar rond de 50 euro. :)

edit:
Afbeelding
:D 54 euro, 13mm dik van lamicell metalab voor de geïnteresseerde :) Is ook nog eens nikkel en zink vrij.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 14:57

Ik ben dit bit vorige week gaan ophalen bij de ruiterwinkel. Helaas ziet het er echt niet uit, de ringen zijn heel erg klein, ze kunnen gewoon door mijn andere gehaald worden. Ik heb een paard met een groot hoofd dus dan ziet het eens zo vreemd uit.
Ringen zijn nu 55mm, stond niet bij in de boek vermeld toen ik het bestelde. Ik hoop dat ik snel een ander vind, dan kan ik dit nog terugbrengen.
Die van sprenger zijn ook zo klein, pfiff had geen dubbelgebroken bustrens van 13mm dik. Dan kan ik eventueel wel voor een watertrens gaan, maar mijn paard loopt daar niet zo goed op als op een bustrens.

Dus ik zoek nog even verder.

Heeft er iemand misschien een idee of het mogelijk is om de ringen goudkleurig te laten maken? Die ik in de OP heb geplaats is identiek hetzelfde bit als wat ik nu heb, maar met een gouden mondstuk. Ik dacht eventueel die te kopen en dan de ringen goudkleurig te laten maken. Als dat kan tenminste, of nog een kopen zodat ik dan de ringen kan laten wisselen. Geen idee of dat allemaal kan natuurlijk.

Stom dat het niet bestaat... Dubbelgebroken bustrens van +-13 mm dik, met normale grootte ringen en in koper...

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:39

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 15:50

Dankjewel!
Op zich als dit de enige optie is zou 16 mm ook nog kunnen als het een recht bit is. Wat in dit geval wel zo is. Maar het lijkt niet zo dik op de foto...
Ik ga een zoeken of iemand een rvs heeft, zo een rechte van 16mm. Dan kan ik kijken hoe hij erop reageert.

Leen

Re: Welk merk of winkel goudkleurig bit +-13mm dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 17:48

Ik heb gisterenavond nog een bitje van 16mm van iemand kunnen testen. Was wel iets anders als het model van feeling. Ging van dik naar dun en dan met een dik tussenstukje. Mijn paard liep er nog redelijk mee, ik weet dat hij liever een recht bit heeft, dus niet te veel dikte verschillen.
Ik hoop dat het goed gaat gaan met het van feeling, ik heb het net besteld. Ik kan het anders nog terugsturen. Maarja na 3 bitten teruggebracht of doorverkocht te hebben ben ik het wel moe geworden :P Ik hoop dat dit het einde van de zoektocht gaat zijn :)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:50

Ben benieuwd hoe hij bevalt, hopelijk is het een fijn bitje!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 17:53

Voor 36 euro kunnen we niet sukkelen he, de andere die ik zag waren allemaal van 50 tot 130 euro. En die waren dan ook niet perfect zoals ik ze wou.
Ik denk dat ik het volgende week binnen heb, moest met een overschrijving dus dan duurt het wel even. Zodra ik het geprobeerd heb laat ik iets weten.

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:54

als je de hele feeling collectie bekijkt zijn er bitten die aan jou eisen voldoen staan op de website van ekkia. heb er zelf ook een dubbelgebroken 13 mm watertrens, maar bustrens hebben ze ook.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:58

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:20

66996236 schreef:

De tweede ziet er ook wel goed uit alleen zijn daar de ringen ook maar 5,5 cm.

wumdydumpy schreef:
als je de hele feeling collectie bekijkt zijn er bitten die aan jou eisen voldoen staan op de website van ekkia. heb er zelf ook een dubbelgebroken 13 mm watertrens, maar bustrens hebben ze ook.

Ik heb zelf ook eens gekeken, maar ik zie alleen het bit dat ze bij medhorses ook verkopen? Die van 16 mm dik.
Deze: http://www.ekkia.nl/producten/feeling-l ... n_cat_id=0

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:55

@brechtje heb zelf nog even gekeken en het model wat ik heb hebben ze inderdaad niet meer, had het bit in frankrijk gekocht bij padd die sturen ook naar nederland. ik had de watertrens variant omdat mijn paard daar beter op loopt maar ze hadden ook de bustrens goud 13 mm. watertrens die ik heb was met plat tussenstukje en die staat ook niet meer op ekkia.

@leen die van 16 mm feeling bustrens loopt redelijk recht heb m in mn handen gehad bij de uiteindes is ie iets dikker maar niet veel

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 17:47

66996236 schreef:

De eerste is enkelgebroken dus daar kan ik niets mee, en de tweede heeft ook te kleine ringen.
wumdydumpy schreef:
@brechtje heb zelf nog even gekeken en het model wat ik heb hebben ze inderdaad niet meer, had het bit in frankrijk gekocht bij padd die sturen ook naar nederland. ik had de watertrens variant omdat mijn paard daar beter op loopt maar ze hadden ook de bustrens goud 13 mm. watertrens die ik heb was met plat tussenstukje en die staat ook niet meer op ekkia.

@leen die van 16 mm feeling bustrens loopt redelijk recht heb m in mn handen gehad bij de uiteindes is ie iets dikker maar niet veel

Ah dat is fijn, ik hoop dat ik hem snel binnenheb. Dan hoop ik dat mijn paard op die dikte nogsteeds goed loopt. Hij heeft nog ruimte over, maar bij hem is het 'hoe dunner, hoe liever'. Zal wat aanpassen zijn wel.

Snowwhite90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:44

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 19:09

Het liefst een bustrens ja, ik heb er nu eentje besteld. Nog even wachten tot hij binnen is, moest die toch niet ideaal zijn dan kan ik wel voor een watertrens gaan.

jenever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:28

divoza heeft ze

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 18:46

jenever schreef:
divoza heeft ze

Die van divoza zijn te dik, alsook maar 1 bustrens die dan ook niet in 14(,5)cm leverbaar is.

jenever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:58

Leen_ schreef:
jenever schreef:
divoza heeft ze

Die van divoza zijn te dik, alsook maar 1 bustrens die dan ook niet in 14(,5)cm leverbaar is.

oke ja dan houd het op ja

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 14:05

Vandaag het bitje binnengekregen. Is is volgens mij geen 16mm hoor. Ik heb met een schuifmaat gemeten vlak tegen de ringen en daar was het 15mm, ik weet dat het normaal een cm ofzo er vanaf gemeten wordt en daar was het 14mm. Eens zo goed voor mij uiteraard :D Hij ligt heel mooi, is heel fijn gevormd, de ringen zijn net iets groter als die ik had. Toont ook wel mooi op zijn grote hoofd. Nu is het eens wat in verhouding :D

Afbeelding

Afbeelding

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:44

Leen_ schreef:
Vandaag het bitje binnengekregen. Is is volgens mij geen 16mm hoor. Ik heb met een schuifmaat gemeten vlak tegen de ringen en daar was het 15mm, ik weet dat het normaal een cm ofzo er vanaf gemeten wordt en daar was het 14mm. Eens zo goed voor mij uiteraard :D Hij ligt heel mooi, is heel fijn gevormd, de ringen zijn net iets groter als die ik had. Toont ook wel mooi op zijn grote hoofd. Nu is het eens wat in verhouding :D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hij ziet er inderdaad dunner uit :j Ik ga hem misschien voor dat geld ook maar eens proberen