[WN] western boomloos zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:06

pmarena schreef:
O ik heb de PB nog niet gezien, maar die zal ik dan negeren, goed? :)

De Arizona Nut is voornamelijk compacter natuurlijk, roundskirt en heeft een normale hoge cantle zoals de andere Barefoots.

De Missoula Nut (en Virginia Rose) zijn meer butterfly-model, groter en hebben een lage cantle.
Ik vind dat persoonlijk helemaal niet fijn. Een ander kan het juist weer een pré vinden....

Vind de Missoula op zich wel mooier qua model, dat wel :)

Bedankt voor je uitleg. pb kun je inderdaad negeren, daar staat precies hetzelfde als hier. Ik denk dat ik dan even ga sparen voor de Arizona Nut (en niet de Missoula Nut/Virginia Rose) want het model bevalt me erg goed.

rusty886

Re: western boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 13:04

idd wel fijn dat het ff is goed uitgelegd het verschil thnx pmarena

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:52

wat ik lees is erg interresant wil ook een boomloos zadel kopen maar kan niet zo goed vergelijken wat zou passen. pas de arizona op een klein tinkertje?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:33

sweetsox schreef:
wat ik lees is erg interresant wil ook een boomloos zadel kopen maar kan niet zo goed vergelijken wat zou passen. pas de arizona op een klein tinkertje?

De Arizona gaat zeker passen, hier ligt hij op een Fjord.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:37

iana schreef:
sweetsox schreef:

De Arizona gaat zeker passen, hier ligt hij op een Fjord.

Dat zegt niks. Voor een kleine Tinker met een korte rug zou het zomaar te lang kunnen zijn. De Arizona is toch net een slagje langer dan de Engelse modellen.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:26

Een Arizona is er in verschillende maten, afhankelijk van de maat zitting die je zelf nodig hebt. De precieze maten staan op de site van pmarena.

Inmiddels heb ik een tweedehands BM. Daar ben ik heel tevreden mee, zit er fijner in dan de Barefoot. Maar met mijn Arizona heb ik ook altijd heerlijk gereden, nooit schuiven etc.

sweetsox

Re: western boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 07:48

er komt zo wie zo iemand om een zadel te passen. vind het zelf best moeilijk en zo kan ik kijken of het goed zit.