Wat te kiezen; ongevoerde of gevoerde regendeken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat te kiezen; ongevoerde of gevoerde regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:26

Heb ik ook de rambo eczeemdeken is net iets te krap in 183. Maar de horseware regendekens en winterdekens in 183 zitten prima.

Maar tis natuurlijk maar net wat je duur vindt. Mijn horseware regendeken was nieuw in de winkel hier 37,50 :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:28

LiVetime schreef:
Ik snap persoonlijk niet waarom paarden bij een gevoerde wél de haren overeind kunnen zetten en bij een ongevoerde niet.. .

Dat is ook niet zo, alleen is die deken door de vulling warmer

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 15:34

Lynn_Nikita schreef:
LiVetime schreef:
Ik snap persoonlijk niet waarom paarden bij een gevoerde wél de haren overeind kunnen zetten en bij een ongevoerde niet.. .

Dat is ook niet zo, alleen is die deken door de vulling warmer

Volgens mij stalgenootje is dat dus wel zo.. Dat ze de haren beter overeind kunnen zetten bij een gevoerde deken. Zal toch nog eens vragen hoe dat dan precies werkt :D

En Yvank_: 37,50e is heel goedkoop ja! Mijn eczeemdeken was 135e geloof ik. Dat vind ik vrij aan de prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:35

Die eczeemdeken is idd duur maar die is van rambo. Horseware heeft 3 lijnen amige , rhino en , rambo waarvan amigo het goedkoopste is :j . De regendekens en gevoerde enzo heb je ook van amigo.

ulitho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:39

Je hebt ook een 50 grams gevoerde regendeken van amigo. Die kost geloof rond de 80 euro.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 15:39

Ah oke! Ik zit niet zo in de dekens. Gebruikte tot heden dus alleen een eczeemdeken, maar wil voor de gure dagen toch wel een extra dekentje hebben. Just in case.

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:13

ik heb een ongevoerde, en paardje doet het er erg goed mee! deze is ook bedoeld voor in de zomer op warme dagen in de regen dat deken op te doen. in de winter gaat er een onderdeken onder :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 23:26

Ik heb voor mijn 27 jarige pony die 24/7 buiten staat een fedimax deken. Voordeel van deze dekens is dat ze sterk zijn maar ook extreem waterdichten ademend zijn in verhouding tot andere dekens. Ik heb een gevoerde regendeken die geschikt is voor temperaturen van -5 tot +10. Op de duitse site van Fedimax staan verschillende dekens. Als de deken alleen voor de zomer is zou ik kiezen voor een ongevoerd exemplaar.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 07:55

Ik zou die 2ehands dus niet nemen! Voor 40 euro heb je een splinternieuwe bij nika horseproducts. Pasvorm is geweldig, kwaliteit super, en in hele mooie kleuren te krijgen, met hals, zonder hals halve hals, wat je wilt. Ik zou gewoon een ongevoerde kopen voor deze periode, en voor als het koud word in de herst een fleechegevoerde.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 07:59

Ik heb een Rambo ongevoerde regendeken, is echt super was ook nog is 2hands en kosten niet duur daardoor. Doe er in de winter een onderdeken onder en mijn paard loopt knap en voor niet veel geld

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:29

Voor mijn paard op dit moment met de regenachtige weer, ongevoerde met gladde voering van Amigo, anders wordt het te warm, want het eet gewoon lekker onbeperkt gras en dat houdt de kachel goed warm.

Nooit is het te klam eronder, tenzij het te warm is maar dan draagt hij ook geen deken natuurlijk.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 21:03

Even voor de duidelijkheid: ik wil de deken eigenlijk met name in de herfst / winter gebruiken, of als het echt koud is en de hele dag regent en er een gure wind waait. Maar dat komt met name voor in het najaar :-)
Voor nu dus een eczeemdeken of gewoon niks.

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 07:02

Een paard kan zijn haren onder een deken niet overeind zetten, dus ook niet bij een gevoerde deken.