Gez. Bruin Stang en trens hoofdstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:46

Ik heb er eentje van Dobert. Zelf samen laten stellen, zocht er eentje met een anatomisch gevormd kopstuk namelijk. Super kwaliteit! Hoofdstel is niet heel donker bruin. Echt middenbruin.

Ben ook blij dat deze geen blinde sluitingen heeft en gewoon plat leer is. Anders wordt het allemaal zo fijntjes. Neusriem is overigens niet heel breed :) er zit zelfs lak op de teugels, frontriem en op de riempjes vd neusriem hihi.

De kleur komt op de tweede foto het beste uit.

Afbeelding

Afbeelding

essie_blue

Re: Gez. Bruin Stang en trens hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:50

Oeps heb over je budget heen gelezen! Ligt deze een stuk boven, maaaaar, je doet ook erg lang met een hoofdstel als dit! Mijn trens hoofdstel is een B-merk maar is duidelijk te merken dat die na een jaartje intensief gebruik op gaat.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:50

Mooi hoofdstel hierboven zeg!
Persoonlijk had ik alleen de gespen goudkleurig gedaan maar dat is puur persoonlijke smaak, vind bruin en goud heel chic staan

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:54

Klopt vind ik ook! Heb ik eerst ook altijd gehad. Maar mijn paard loopt het best op deze stang en trens en die kon ik alleen in het zilver krijgen! :) en wil wel alles hetzelfde houden!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 07:23

Echt heel mooi hoofdstel en kleur maar idd boven budget en lak (stond overigens niet in de OpeningsPost) maar met mijn lompe doerak soms wil ik de neusriem zelf gewoon op kunnen poetsen. Lakbeschadigingen zijn niet meer te herstellen. En ik kan heel goed poetsen, krijg regelmatig de vraag waar mijn Laklaarzen toch vandaan komen en ik heb geen laklaarzen

Ben al ver omhoog gegaan met mijn max budget voor hoofdstellen heb het altijd vertikt om meer dan 100 euro uit te geven aan die dingen. Meestal zo tussen 60 en 90 euro. Maar de oudste is inmiddels al ruim 10 jaar oud en de nieuwste is een halfjaar oud en nog als nieuw. Ligt gewoon heel erg aan de kwaliteit die je kiest. Niets met de prijs.

Ben best bereid iets meer uit te geven maar er zijn grenzen, in de ruitersportzaak hing een hoofdstel van 600 euro en dan zitten er nog niet eens bitten in welke ook prijzig zijn die zijn het belangrijkste dus daar gaan we niet op besparen ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:57

Ik heb eventueel nog wel een bruin Passier hoofdstel liggen. Die mag je wel van me overnemen, maar denk niet dat je een tweedehandse zoekt :)

Haha en dan is lak niet handig nee! Vind het zelf ook een gedoe, moet heeeel erg voorzichtig zijn. Maar uiteraard was mijn hoofdstel ook zonder lak te bestellen. Heb je al gekeken naar Schockemohle? Of BR? Vind zelf dat BR ook heel mooi leer heeft!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:59

Ik heb BR gemaild of ze de stang en trens hoofdstellen ook in het bruin kunnen maken maar dat doen ze niet..

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 11:56

Vreemd, stond toch echt in die gids :?

Br is inderdaad mooi leer is dat hoofdstel van die foto van mij van, zou ik ook wel iets meer voor neer willen leggen als het dan ook echt de juiste kleur is.

Had trouwens antwoord van HOOKS dat het hoofdstel vanaf juni weer verkrijgbaar is. Nu dus aan het twijfelen of ik daar op wacht. Maar kan in de tussentijd toch blijven oriënteren wat er nog meer is.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:18

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:25

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:54

Nah mijn Passier is donkerder bruin, niet wat je zoekt denk ik.
Afbeelding

Ik zou als ik jou was dan op het Hooks hoofdstel wachten! Ik heb ook lang gezocht naar een stang en trens hoofdstel, maar zeker als je wat eisen hebt en je wil het in het bruin hebben kan je lang zoeken heb ik gemerkt.. Succes!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:31

Ik overweeg mijn hoofdstel te verkopen. Heb vorig jaar afscheid moeten nemen van mijn grootste vriend. Nu heb ik een bruin paard waar cognac niet zo mooi op staat en waar mijn cognac dressuurzadel ook niet op past. Moet nu sparen voor een mooie zwarte combi.... Wellicht het overwegen waard?

Afbeelding

Afbeelding