informatie dressuurzadel ook voor buitenrijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jankeke

Re: informatie dressuurzadel ook voor buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:15

Ik zat met hetzelfde probleem. Wilde ook een zadel voor dressuur en buitenrijden. Ik ben gekomen op een Fairfax Dressuur. Weliswaar voor een koudbloed maar die zijn er ook voor warmbloeden. Niet zo'n hele diepe zit, verstelbare boom en verplaatsbare kniewrongen. Mijn paard en ik zijn er blij mee.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:44

Een kennis van mij had een Equestor zadel, gebruikte hij ook voor de endurance. Dat is toch wel het zadel wat ik tot nu toe het meest comfortabel vond voor buitenritten.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:53

De Massimo Trail is speciaal voor lange buitenritten, zit ook heerlijk zacht. Schijnt ook door endurance ruiters te worden gebruikt. Maar je kan er ook uitstekend mee dressuren. M'n dochter is vierde jaars Deurne leerlinge, en gebruikt dit zadel nu voor de dressuur. Gisteren heeft ze er nog een eerste prijs en dik winst mee gereden in de M1. Het is wel erg persoonlijk of je er goed in zit.

Martina1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 10:41

Ik heb zelf een Hulseboszadel en dat zit echt heerlijk, heb vorige week een bosrit van 4 uur gemaakt en geen spierpijn niks, ook tijdens de rit nergens last van. Ik rij best vaak buiten en dan gebruik ik dat zadel gewoon.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 10:52

Sammyoo schreef:
De Massimo Trail is speciaal voor lange buitenritten, zit ook heerlijk zacht. Schijnt ook door endurance ruiters te worden gebruikt. Maar je kan er ook uitstekend mee dressuren. M'n dochter is vierde jaars Deurne leerlinge, en gebruikt dit zadel nu voor de dressuur. Gisteren heeft ze er nog een eerste prijs en dik winst mee gereden in de M1. Het is wel erg persoonlijk of je er goed in zit.

Die ziet er fijn uit!
Ik blijf nog even volgen voor de merken, ben ook toe aan een nieuw zadel (die ik nu heb is zo'n 15 jaar oud en 10 jaar niet onderhouden :') )