Peesbeschermers te groot?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:17

BlackyDizzel schreef:
Ik vind ze zelf bij de kogel en net onder de knie niet zo mooi aansluiten, misschien niet zo duidelijk te zien op de foto's.. En zijn ze niet te hoog?

En je weet waar de knie zit? Daar maak je namelijk 2 fouten :Y)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:20

Ik denk dat pony veel te klein gaat zijn.... Deze zijn maar heeeeel iets te groot, nouja te wijd. Pony maat gaat veel te kort zijn :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:21

Daphne__ schreef:
Ik denk dat pony veel te klein gaat zijn.... Deze zijn maar heeeeel iets te groot, nouja te wijd. Pony maat gaat veel te kort zijn :)

Ligt denk ik aan het soort peesje. Ik heb zowel cob als pony en beide zijn ze even groot

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:23

Nayomie schreef:
Daphne__ schreef:

Ligt denk ik aan het soort peesje. Ik heb zowel cob als pony en beide zijn ze even groot

Ja, maar in dat geval zouden de pony peesjes voor de pony's die pony nodig hebben, weer te kort zijn. Als ik denk aan peesbeschermers voor pony's, dan denk ik wel aan peesjes die ook in de lengte voor pony's zijn :)

BlackyDizzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 15:25

Mallootje schreef:
Ze zijn er wel in pony hoor... Wij hebben ze althans op voorraad dus ze bestaan wel :D

Oh, weet je ook of dir hetzelfde vallen als maat pony van de br event peesbechermers?

BlackyDizzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 15:27

Nayomie schreef:
BlackyDizzel schreef:
Ik vind ze zelf bij de kogel en net onder de knie niet zo mooi aansluiten, misschien niet zo duidelijk te zien op de foto's.. En zijn ze niet te hoog?

En je weet waar de knie zit? Daar maak je namelijk 2 fouten :Y)

Blijkbaar niet dan? Waar zit de knie dan?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:30

Daphne__ schreef:

Je hebt shet, of je hebt pony. Ligt ook aan merk. De ene pony is eerder cob. Even doorzoeken dus.
Ik heb nu ook voor een andere pony hier moeten doorzoeken, ene maat pony was echt veel te ruim en dus meer cob, maar toch iets kleiner, en die ik nu heb zijn wel netjes maat pony.
Valt vaak toch verschillend.

BlackyDizzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 15:34

Daphne__ schreef:

Ik denk dat het wel mee zal vallen, cob is net te hoog en pony is meestal net iets lager. Zal vast ook wel weer per merk verschillend zijn.. ;)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:39

BlackyDizzel schreef:
Mallootje schreef:
Ze zijn er wel in pony hoor... Wij hebben ze althans op voorraad dus ze bestaan wel :D

Oh, weet je ook of dir hetzelfde vallen als maat pony van de br event peesbechermers?

Ja, ze zijn hetzelfde :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:41

Daphne__ schreef:

Dacht ik dus ook. Want ik vind deze wel mooi aansluiten rondom de kogel eigenlijk...

BlackyDizzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 15:43

Mallootje schreef:
Ja, ze zijn hetzelfde :)

Mooi :) ik had eventjes op de webshop gekeken, zijn de kogelbeschermers br ultimo op het plaatje wel die die erbij horen? Ik heb namelijk andere (zie foto)..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:45

Vind deze absoluut niet netjes rond de kogel, ze raken elkaar nog net niet aan aan de voorkant.

Goed passende peesbeschermers:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daphne__

Mischien wil Mallootje de lengte van de ponymaat voor je opmeten? Kun je meten bij het been van je pony of het past of niet, handiger dan deze weer wegdoen, ponymaat kopen en dan er mischien (ik denk wss) achter komen dat ze te klein zijn.

Mallootje

Er zijn 2 soorten, de strijklappen (die wij op de site hebben) en de kogelbeschermers (die jij had). Deze die jij hebt zijn er niet in pony, de strijklappen wel.

BlackyDizzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 15:47

Ik vind ze ook niet mooi aansluiten bij de kogel, misschien niet echt te zien op de foto, maar er zit vrij veel loze ruimte een de achterkant ;)

BlackyDizzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 15:49

Daphne__ schreef:
Mischien wil Mallootje de lengte van de ponymaat voor je opmeten? Kun je meten bij het been van je pony of het past of niet, handiger dan deze weer wegdoen, ponymaat kopen en dan er mischien (ik denk wss) achter komen dat ze te klein zijn.

Dat zou idd kunnen, maar aangezien ze dezelfde grootte hebben als de br event peesbeschermers (daar heb ik al een paar van ;)) passen ze wel :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:51

Kan trouwen goed zijn dat deze peesbeschermers, in welke maat dan ook, niet passen. Mijn paard heeft nou al twee keer (Met nieuwe soorten peesbeschermers) gehad dat de cob te klein was en full vééééél te groot. Nouja hetzelfde als jij hebt, lengte kan best, maar ze zijn veel te wijd. Raak die van mij ook nooit meer kwijt denk ik, gaat alleen een paard met flink brede botten passen :Y) Ben ik niet blij mee, is toch 90 euro voor niks.

BlackyDizzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 15:52

Mallootje schreef:
Er zijn 2 soorten, de strijklappen (die wij op de site hebben) en de kogelbeschermers (die jij had). Deze die jij hebt zijn er niet in pony, de strijklappen wel.

Oke, is geen probleem in mijn geval, want bij de kogelbeschermers heb ik geen maat kleiner nodig, die zitten echt perfect!

Mallootje

Re: Peesbeschermers te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:53

Dan lijkt je probleem opgelost ;)

BlackyDizzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 15:55

Daphne__ schreef:
Kan trouwen goed zijn dat deze peesbeschermers, in welke maat dan ook, niet passen. Mijn paard heeft nou al twee keer (Met nieuwe soorten peesbeschermers) gehad dat de cob te klein was en full vééééél te groot. Nouja hetzelfde als jij hebt, lengte kan best, maar ze zijn veel te wijd. Raak die van mij ook nooit meer kwijt denk ik, gaat alleen een paard met flink brede botten passen :Y) Ben ik niet blij mee, is toch 90 euro voor niks.

Dat is behoorlijk balen zeg! Ik denk dat maat pony wel zal passen bij mijn pony, maar is altijd een gok natuurlijk..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:59

Balen is het zeker. Herrinner me net dat ik ze ook nog gekocht heb als Cob/Full.... Ik dacht dus, grote cob/kleine full... Nou er hingen bij ons op stal full peesbeschermers over een staldeur en die heb ik eens vergeleken en die zijn veel kleiner. Maar wel een ouder type.

Maar ik zie nu pas dat je normaal ook pony hebt voor je pony, daar had ik overheen gelezen :=

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:35

ik ben er uit ... het licht aan de pony :D die is gewoon net te groot/te klein :o

BlackyDizzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 21:02

cherell0 schreef:
ik ben er uit ... het licht aan de pony :D die is gewoon net te groot/te klein :o

Hoe bedoel je? De peesbeschermers zijn gewoon te groot..

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:09

snap ik :o , ik maakte een geintje ... sorry was een beetje melig door een ander topic :(:)
ik zal verder mijn toetsen stil houden :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:30

@blackydizzel (mijn telefoon wilde me geen link laten plakken in een quote vandaar zo :p)

Afbeelding
Nummertje 23 is het kniegewicht van een paard :)