Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nachtlampje schreef:Ik vind het idee wel leuk om zelf een barebackpad te maken, maar zou het nooit als boomloos zadel kunnen doen. Alle A-merken van boomloze zadels zijn jaren bezig (en nog steeds) om balans, druk, vorm en ga zo maar door perfect te krijgen. Veel bedrijfjes maken boomloze zadels na voor een klein prijsje, en dat zie je ook terug in de ruggen van paarden van budget-eigenaren.
Ik zou zelf er iig nooit mee willen rijden als ik zelf iets had gemaakt ivm de belasting met beugels erbij etc, met een barebackpad dan weer wel
pmarena schreef:Het blijft ook echt een aan elkaar gefotoshopte achterkant en voorkant bij die van jou...
Geweldig beest
Maargoed, ga je dan gewoon een westerngesp op een Engelse singel zetten, of is het plan wat ingewikkelder
Blijheid schreef:Leuk topic dit!
@Koper: Ziet er goed uit
Heb je de losse stukken er nu alleen met een zigzag weer aangenaaid? Dan zou ik persoonlijk toch nog een of twee keer extra met een (stikkende, als je die hebt) zigzag heen en weer gaan, mocht het garen van zigzag 1 dan knappen dan heb je een beetje extra zekerheid
Cambiar schreef:@Ruga, idd, zadel die ik wil maken is wat geïnspireerd op het Hongaars zadel
Ruga schreef:Cambiar schreef:@Ruga, idd, zadel die ik wil maken is wat geïnspireerd op het Hongaars zadel
Ha maar het is niet dat steppezadel wat ik bedoel, ik bedoel deze: http://farm5.staticflickr.com/4095/4934 ... dedc37.jpg
Koper schreef:Blijheid schreef:Leuk topic dit!
@Koper: Ziet er goed uit
Heb je de losse stukken er nu alleen met een zigzag weer aangenaaid? Dan zou ik persoonlijk toch nog een of twee keer extra met een (stikkende, als je die hebt) zigzag heen en weer gaan, mocht het garen van zigzag 1 dan knappen dan heb je een beetje extra zekerheid
Slim idee, dat vind ik het geworstel met dat kloteneopreen wel waard. Het is mijn bedoeling om over de hele singel nog een nylon band te maken, voor de stevigheid en afwerking. En daar komen de gespen natuurlijk ook mee vast te zitten. Maar dat band heb ik dus nog niet.
Cambiar, was jij niet bekend met het enomeen banaansingel? De gespen staan in een hoek ten opzichte van de singel zodat het stuk in het midden, wat onder het borstbeen door gaat, verder naar voren is dan de gespen. Heel handig als de singelplek verder naar voren ligt dan de singelstoten van het zadel. Je moet wel de bolle kant naar achteren doen anders werkt het averechts.
pmarena schreef:Plastic
Is gewoon een soort neopreen-achtig iets, Rena vind de singel zeer comfortabel
Juist vanwege dat middenstuk dat de druk op het borstbeen legt
pmarena schreef:Betreffende het zelf maken van een zadel vind ik het zelf altijd interessanter om bestaande ontwerpen aan te passen omdat aan eigenlijk ieder zadel wel iets "mankeert". En het vaak een stuk makkelijker is om iets aan te passen, dan helemaal opnieuw op te bouwen