Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
CK88 schreef:Ik wil ook een bontje voor de mooi, en heb net een nieuw zadel dus wil de pasvorm niet vergallen. Ik heb deze gezien:
http://www.hipponet.be/index.php?item=h ... 54&lang=NL
caresje schreef:@foxy: wat vind jij van een gelpad? en wat vind jij beter voor op een paard te leggen?
foxy80 schreef:caresje schreef:@foxy: wat vind jij van een gelpad? en wat vind jij beter voor op een paard te leggen?
Een gelpad is niet slecht maar heeft wel een aantal nadelen:
- voert geen warmte af
- voert geen vocht af
- ademt totaal niet
- kans op wrijving en dus ook meer warmte tussen gel en huid, die dan weer niet weg kan
Ik ga resoluut voor echt bont, ook al omdat je daar meer mogelijkheden hebt in de uitvoeringen en gebruiksvormen.
AaronYve schreef:foxy80 schreef:Een gelpad is niet slecht maar heeft wel een aantal nadelen:
- voert geen warmte af
- voert geen vocht af
- ademt totaal niet
- kans op wrijving en dus ook meer warmte tussen gel en huid, die dan weer niet weg kan
Ik ga resoluut voor echt bont, ook al omdat je daar meer mogelijkheden hebt in de uitvoeringen en gebruiksvormen.
Sinds een half jaar gebruik ik de anti slip pad van eskadron. Niet voor het schuiven want dat doet mijn zadel niet maar
als schokdemper. Die ik heb is ademend, voert warmte af en er is geen wrijving tussen pad en dekje.
Ik ben er zeer tevreden over.
foxy80 schreef:Linkje? Ik zat bij gelpad nl te denken aan de klassieke zwarte die zo op de rug worden gelegd
foxy80 schreef:CK88 schreef:Ik wil ook een bontje voor de mooi, en heb net een nieuw zadel dus wil de pasvorm niet vergallen. Ik heb deze gezien:
http://www.hipponet.be/index.php?item=h ... 54&lang=NL
En nog lief voor de portemonnee ook
zo duur zijn ze ook met maar die wil ik dus niet
CK88 schreef:Vind hem nog best duur voor een bontje zonder onderkant 60 eurozo duur zijn ze ook met maar die wil ik dus niet
foxy80 schreef:CK88 schreef:Vind hem nog best duur voor een bontje zonder onderkant 60 eurozo duur zijn ze ook met maar die wil ik dus niet
Tja, bij dit merk kost eentje met wol onderaan het dubbele.
En bij goedkopere merken moet je toch maar altijd afwachten wat voor kwaliteit wol je krijgt. Leuk als je na 3 keer wassen een soort pannenkoek hebt. Meer dan 1 keer bij ons op stal gezien helaas.

Vind het echt te duur voor alleen de randen. Heb hem ookal gevonden bij een andere webshop wel voor 40 euro, alleen niet van mattes. Wel echt bont
. Verder heb ik gewoon goede dekjes, en passend zadel.