Wat moet je nou toch met bandages?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: Wat moet je nou toch met bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 23:41

Ik gebruik ze enkelt eens op de trailer om de achterbenen om die schoon te houden. Verder vind ik het vooral onhandige rommel wat je maar 1x kan gebruiken en dan moet het alweer de was in.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:35

Ik vind bandages ook irritant om mee te werken. Gebruik wel ronden beenbescherming bij mijn paard omdat hij zich wat aantikt (geen ernstige wonden hoor). Hij is gewoon nog wat slap en heeft niet zo'n op en top coördinatie over zijn benen. (1,78 ongeveer en moet 5 worden).

Paar x per jaar, voor de mooi. Soms in de trailer om benen schoon te houden en te voorkomen een schaafwondje te krijgen. Al heb ik nu transportbeschermers. Met bandages vind ik de benen veel te warm worden.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:37

jodi schreef:
Sterker nog:door er altijd wat omheen te binden,verzwak je de pezen,met alle risico's van dien.;)

Kleine toevoeging hierop: het maakt niet uit of dat bandages of peesbeschermers zijn.

Helemaal eens met jodi dus. :)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:39

Fellor schreef:
Bandages zijn onzin en ongezond en de meeste mensen zullen het niet toegeven, maar die doen het voor de mooi of weten simpelweg niet wat ze doen.
Als je stalbandages nodig hebt moet je je echt eens even achter je oren krabben wat er fout gaat bij de huisvesting van je paard en voor bescherming zijn ze verre van effectief.

Amen. _/-\o_

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:42

ik gebruikte ze ook nooit maar helaas met mijn paard van 180 pas geen bescherming zoals dat van br en eskadron maat full( groter gaan ze niet) zijn helaas te klein voor hem

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:46

Ik heb hier wel bandages liggen, maar gebruik ze nooit om de benen.

Ik heb ze liggen voor tijdens de natuurlijke dekking, zodat er geen staart haren mee naar binnen gaan ;)
Ook gebruik ik hem tijdens het veulenen om de staart schoon te houden als een vlecht niet blijft zitten en heel soms in de trailer, ook om de staart en billen schoon te houden. Ze hebben hier nogal de neiging om de staart tegen de billen aan te drukken in de trailer en dan te gaan poepen.... Geeft nogal een smeerboel op witte billen :+

Dat zijn de dingen waar bandages dus wel handig voor zijn :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:52

Ze liggen in mijn kast te liggen en te liggen.....ze liggen er voor evt. medische toepassing. Maar ik kan er net zo goed een worst van punniken.