[WN] Goedkoop westernzadel???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Goedkoop westernzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:53

Uiteraard kan dat, maar dan heb je dubbele kosten.
En degene langs laten komen, en dat zadel wat je hebt gekocht. En als ie niet goed ligt moet je alsnog een nieuwe kopen.

Wat is de moeite om gewoon bijv Evelien te laten komen, die laat je alles zien en zoekt samen een zadel uit wat betaalbaar voor je is. Heel simpel.

Maar met deze instelling gaat het iig niet goed komen :D

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:02

Patchje schreef:
Goed, ik ben geen zadelexperd, maar hoe zie je eigelijk wanneer zo'n zadel echt past? En je kunt toch ook gewoon een zadelmaker laten komen om te kijken of je zadel past die je niet van hem/haar gekocht hebt? Pfff, moeilijk zo'n zadel aanschaffen... /3 :?

Precies, je bent geen zadelexpert dus moet je daar je vingers niet aan willen branden.

Ja je kan haar laten komen om te kijken of een zelf gekocht zadel past, maar dit lijkt me onzinnig. Zo heb je eventueel dubbele kosten.
Ik denk dat het wel duidelijk is dat je niet voor dat goedkope zadel moet gaan, maar een degelijk zadel uit moet kiezen.

Evelien doet de grootst mogelijke moeite om een goed zadel voor je te vinden, dat ook binnen je budget past.

Als je paard je lief is ga je niet zelf aanklooien.

Patchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 09:26

Ik denk wel dat ik dat doe, gewoon betere zadels is beter rijden. Heb je een blije ik omdat je paardje fijn loopt en heb je een blij paardje omdat hij dan fijn kan lopen. Maar als ik op de website kijk zie je allemaal zadels van boven de 1000,- wel nieuwe, maar zijn dan sommige 2dehands zadels echt rond mijn bedrag? Ik kan niet meer dan 600,- uitgeven...

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:30

Patchje schreef:
Ik denk wel dat ik dat doe, gewoon betere zadels is beter rijden. Heb je een blije ik omdat je paardje fijn loopt en heb je een blij paardje omdat hij dan fijn kan lopen. Maar als ik op de website kijk zie je allemaal zadels van boven de 1000,- wel nieuwe, maar zijn dan sommige 2dehands zadels echt rond mijn bedrag? Ik kan niet meer dan 600,- uitgeven...

Ja op de site staan voornamelijk de wat duurdere zadels. Bel Evelien gewoon even om te vragen of ze zadels heeft in jou budget.
Mocht het niet zo zijn is het misschien verstandiger nog even te sparen.

En idd, een goed zadel is voor beiden beter.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:36

Voor 600 euro kan je echt wel een goed tweedehandszadel vinden hoor, het is alleen even zoeken. En zoals bij bijna elk beroep, laat het zoeken en passen aan de expert over. Vraag in je omgeving eens rond wie hun zadelmaker is en of deze bevalt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:43

Je zou misschien ene krantenwijkje kunnen nemen om zo wat meer te kunnen sparen

Geloof de rest koop een goed zadel. Op een zadel moet je gewoon niet bezuinigen. Daarnaast is goed zadel niet alleen beter voor de rug van je paard maar ook voor je eigen lijf. De goedkopere zadels wilen ook nog wel eens spontaan uitelkaar vallen als je in een flinke galop zit....auw -O-

Patchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 12:42

Nogmaals: ik kan niet sparen, kan ook geen geld verdienen omdat ik pas 13, bijna 14 ben. Maar ik ga haar dinsdag bellen, dan heb ik tijd. En dan hoop ik dat ze een gaatje heeft en een goed zadel.

Ook wil ik zo'n pad kopen die het gewicht mooi verdeeld en makkelijk te wassen is. Weet iemand zo'n pad?

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:45

Als je geen geld hebt voor een zadel, kun je ook moeilijk een pad kopen lijkt me. Een goede pad kost rond de 200 euro namelijk. Bijvoorbeeld een Professionals Choice Air Ride pad. (Overigens, wat bedoel je met wassen? Dergelijke pads gooi je namelijk niet even 'in de wasmachine' zoals dat bij shabrakjes wel mogelijk is.)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:45

Makkelijk te wassen zijn geen van allen vrees ik...

Voor goede pads wordt meestal 1 van natuurmaterialen aanbevolen, vilt of wol. Ook niet goedkoop trouwens.. ze beginnen bij een euro of 80 voor een aardige tot 250+ voor een echt goede.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:50

Helaas is western een van de sporten waarbij het harnachement schreeuwend duur is. Mede doordat het niet zo groot is in Nederland.

Als je western wilt gaan rijden moet je er rekening mee houden dat niet alleen het zadel erg duur is, maar ook het hoofdstel en de pad. Waarbij je in de dressuur makkelijk een zadeldekje van 20,- kan kopen, gaat dat voor een pad echt niet op, zelfs niet 2ehands.
En inderdaad, die pads zijn niet makkelijk te wassen.
Wat daar dan wel weer tegenover staat is dat de spullen vaak wel duurzaam zijn. Als het goed onderhouden wordt gaat het niet snel stuk en slijt het niet heel hard.

Patchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 12:55

Nou, ik bedoel gewoon schoon houden. Had duidelijker moeten zijn, maar ik denk als je ze gewoon even schoon borstelt met een paardenborstel na het rijden ze wel redelijk schoon blijven. En ik vindt een goeie pad ook wel belangrijk, als het zadel past moet je er namelijk ook een goeie pad onder hebben. Ik kan ze wel op de manege lenen waar hij staat, maar dat is pas ECHT rotzooi! Ze worden volgens mij nooit schoon gemaakt en zitten dus helemaal onder de modder, haren enz. En dat gaat tijdens het rijden pijnlijk schuren, echt wel zielig. :n

Patchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 13:40

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:05

Geen ervaring met dat pad dus geen idee...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:11

Misschien moet je aan je ouders uitleggen hoe belangrijk een goed zadel en pad is. Dat jij van een slecht zadel misschien rugklachten krijgt, dat het rijden minder veilig is (omdat het zadel sneller stuk gaat of omdat het paard gaat staken), en dat je paard er langdurige en pijnlijke klachten door kan krijgen. En vragen of er eventueel iets meer geld voor beschikbaar kan zijn, als dat nodig zou zijn. Want nu lijk je vooral te zoeken naar zo goedkoop mogelijk, en dat is zonde. Vraag gewoon eens (hier op bokt) rond naar een góede zadelmaker bij jou in de buurt (en ook hier geldt, niet zelf direct gaan zoeken naar de allergoedkoopste) en laat die langskomen en helpen bij het zoeken van een mooi passend zadel.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:42

Patchje schreef:
Wat denken jullie van deze? Hij valt te betalen.
http://www.justwestern.nl/?catalogprodu ... 1135s.aspx
Ook nog in leuke kleurtjes!

Op zich goede dingen over gehoord maar niet ieder paard kan tegen de onderkant. Bestaat namelijk uit soort van plastic met rubber bolletjes. Werkt anti-slip, handig, maar laat gelijk maar weinig zweet door. Voor een makkelijk zwetend paard bij hoge temperaturen minder handig dus.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:44

Deze laat juist goed zweet door. Ik heb eentje die zweet als een otter en zweet vele male minder onder dit pad en hij is veel minder warm onder de pad als een vilten pad. Daar werd hij gruwelijk warm onder.
Maar je paard moet er wel tegen kunnen, dat klopt.

TS wat heb je tegen boomloos? Zeker gezien je budget zou het een mooie opstap zijn naar verder sparen voor een boomzadel.

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 06:24

Ik heb een crates westernzadel te koop voor € 600,- en woon bij je in de buurt .

Patchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 06:26

Tja, maar dat is juist het probleem, sparen... Ik heb gewoon en vast bedrag gekregen en daar moet ik het mee doen. Sparen gaat dus niet want ik krijg ook geen zakgeld. En ik ga Evelien bellen en vragen wat ze heeft en wat ze kan doen, mensen op bokt hebben goede ervaringen met haar en het lijkt me een goede oplossing. Tegen boomloos heb ik helemaal niks, ik heb het alleen nog nooit geprobeerd, maar ik rijd denk ik liever met boom. Iedereen zijn eigen mening toch?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:11

DaniBanani schreef:
Misschien moet je aan je ouders uitleggen hoe belangrijk een goed zadel en pad is. Dat jij van een slecht zadel misschien rugklachten krijgt, dat het rijden minder veilig is (omdat het zadel sneller stuk gaat of omdat het paard gaat staken), en dat je paard er langdurige en pijnlijke klachten door kan krijgen. En vragen of er eventueel iets meer geld voor beschikbaar kan zijn, als dat nodig zou zijn.

Ik quote mezelf maar even. Wat als je paard een lastige rug blijkt te hebben, waar een duurder zadel voor nodig is? Dan is het pech voor 't paard en dan maar rugklachten? Nee toch? Natuurlijk kan je met wat mazzel een prima zadel vinden voor jouw budget, maar je moet niet alléén naar het geld kijken..

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:21

Voor boomloos kun je testzadels aanvragen, dus misschien kun je een zadel proberen en kijken of het bevalt!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:23

Evelien is op vakantie tot 14 april, dus nog even geduld. De dame gaat het nog knap druk krijgen als ik zo lees op Bokt ;) . Ik heb een HAF pad gehad, maar vind ze vrij dun, zelfs het dikste gedeelte kon ik plat drukken tussen mijn duim en wijsvinger en hij schoof op mijn haf.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 09:00

tja en dan heb je zadelmakers, en zadelmakers he... Ik zou gewoon voor een tweedehands goed merk gaan, of idd netto boomloze. Evelien heeft een vrachtwagen vol zadels, en jarenlange ervaring! Dan weet je ook zeker dat je niks aangenaait word!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 14:50

Je kunt ook waar je je paardje gekocht hebt, vragen of hij nog een zadel heeft liggen. Hij verkoopt ook zadels. Mijn pony heeft een onmogelijke rug, ik had 1 zadel wat paste op hem, maar dat was van de manege, ik heb het gevraagd en hij wou het verkopen :)

Qua pads kan ik je reinsman pads aanraden :) Dat zijn die rode en blauwe die ze daar hebben liggen, die zijn heel fijn, niet te dik, niet te dun, fijne pasvorm ook voor een wat kleiner paardje zoals Patje :)

lieke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:36

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:55

Ik zou vooral geen zadel gebruiken van de ranch waar je rijdt (volgens je profiel), ik heb daar een aantal keer gereden (ben zelf een dressuurruiter) en man wat ik daar zag. Een zadelkamer vol zadels, ok op zich niets mis mee. Ik mocht gewoon met men vriendin in de gevorderdeles (mijn 2e keer western!). Ik vroeg welk paard ik moest nemen en welk zadel ik erop moest leggen. Zeggen ze: ja pak maar een paard dat je wil, zoek maar een hoofdstel en een zadel uit dat je mooi vindt... komop zeg!
Dus zorg maar dat je een goed passend zadel hebt, dan gaat je paardje veel fijner lopen.