In de winter als ze op stal staan, blijft die in de wei aan, in stal doe ik hem altijd uit. Nu ze 24/7 buiten staan gaan alle halster af.
Er zitten natuurlijk bij beide voor en nadelen aan. Nadeel als ze er geen aan hebben en ze uitbreken, je het halster niet moet vergeten mee te nemen als je hem moet gaan vangen en voor omstanders is het paard dus niet makkelijk te vangen een paard van 400 kilo houd je niet aan een pluk manen. Daarnaast is het aanlaten ook niet geheel veilig, normaal gezien breekt een halster wel vrij snel als ze ergens achter blijven hangen gelukkig maar goed dan moet er ook toch heel wat kracht op uitgeoefend worden wat voor het paard ook niet prettig is.
Verder over diefstal, denk ik dat het weinig verschil maakt. Personen die bewust een paard/paarden uitkiezen zullen wel zorgen dat ze zelf ook wat halsters en touwen bij hebben om paarden mee tenemen. Denk niet dat een toevallige voorbijganger ineens denkt wat een leuk paard en hij heeft een halster aan laat ik die eens meenemen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 08-04-13 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt