Hier hebben we op onze shires een Kieffer Lech Profi (dressuurzadel), een wintec dressuur met de breedste boom en een boomloos zadel (Torsion extra light). Het Kieffer zadel hebben we ook op onze jongste gelegd die nog ingereden moet worden. Ligt (nu ze nog smal is) prachtig! Heb zelf wel eens op een shire met een australian stocksaddle gereden, maar ik vond het zelf redelijk hopeloos. Weet niet of het aan die shire of aan het zadel lag... Onze ene merrie hebben we t/m haar 20e wel lekker kunnen rijden, maar omdat ze gewoon niet op gewicht te houden was heb ik haar de laatste 2 jaar (ze is 22 geworden) eigenlijk niet meer gereden. De andere shire is bijna 15 en rijd ik niet meer door long-problemen, maar ze is nog vitaal genoeg! Als ik de tijd had, zou ik haar conditie weer kunnen opbouwen en zou ze nu nog steeds gereden worden.
cherell0
Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-13 20:13
oke dank je wel ik ben zelf niet zoon fan van losse bomen . ik ben voorstander van de ouderwetse houten bomen ieder zijn ding , maar ik ben blij dat je een reactie hebt geplaatst ...
ik ben blij met ieder zijn mening
cherell0
Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-13 20:14
o ja en boomloos ben ik nog niet uit wat ik er van vind
Ervaring met shire of australian stock zadels heb ik niet. Wel met brede Belgen. We hebben dr altijd een boomloos zadel op gehad. Heeft altijd goed gepast omdat de meeste belgen een verzonken ruggengraat hebben.
wij hebben voor de paarden ook Kieffer wanneer kate zover is wil ik voor een torrowgood ( ofzoiets weet niet hoe je het helemaal schrijft) zadel gaan. Heb daar ook goede ervaringen over gehoort
cherell0
Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-13 10:18
@ Esmeralda - kate is trouwens een leuk paardje , word vast een hele mooie meid . en zo heb ik er nog een paar langs zien komen (ik ben een dik bil fan )
garffpamela
Geplaatst: 11-04-13 10:28
Hoi hoi,
Ik heb geen shire maar een clydesdale. Het ligt natuurlijk ook aan het type paard en hoe de bouw is, die is niet van elke shire hetzelfde.
Op mijn clydesdale heb ik een Fryso dressuurzadel, fit 5 en een Syd Hill Stockzadel liggen voor de lange buitenritten.