Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Shahsantosje schreef:jjustangela schreef:dat is er 1 te veelsnap wel dat je het niet met opzet doet, maar ik ben gewoon tegen sporen:)
Ieder zijn eigen mening maar ja als je paard niet goed op een hulp reageert en het net iets verfijner moetof ga jij in de buik liggen stampen of met de zweep klatsen nou ik niet nee
Gimme_Spurs schreef:Mijn bijrijdpaard had kale plekken door de sporen. Ik kreeg ook half bokt over me heen met het verzoek NOOIT meer met sporen te rijden, hoe durfde ik!!! Mijn beengebruik was bar slecht en ik mishandelde mijn paard...Tja... bokt blijft bokt, laten we dat maar zeggen.
Even sporen eraf, wondzalf erop, tot het mooi dicht is. Waar ik wel tegenstander van ben is het proberen te verbergen op wedstrijd. Ik had mezelf voorgenomen dat als hij nog kale plekke zou hebben, ik niet zou starten. Maar er zijn er genoeg die met verf/schoensmeer aan de gang gaan. Dat vind ik niet kunnen. Laten helen en je spoortje niet meer hoger doen.

Jooliieen schreef:lisetteexx schreef:Ik zou lekker zonder sporen rijden en meer longeren wandelen enz zoals hier boven ook al word gezegt!
Maak het wondje even schoon en smeer er wondzalf op dan is het met 2 weekjes wel weer weg!
Ik heb er idd wondzalf opgesmeerd, wat is dan het beste, om dit elke dag te herhalen of alleen de eerste paar dagen?
VivaLaVida schreef:Gimme_Spurs schreef:Mijn bijrijdpaard had kale plekken door de sporen. Ik kreeg ook half bokt over me heen met het verzoek NOOIT meer met sporen te rijden, hoe durfde ik!!! Mijn beengebruik was bar slecht en ik mishandelde mijn paard...Tja... bokt blijft bokt, laten we dat maar zeggen.
Even sporen eraf, wondzalf erop, tot het mooi dicht is. Waar ik wel tegenstander van ben is het proberen te verbergen op wedstrijd. Ik had mezelf voorgenomen dat als hij nog kale plekke zou hebben, ik niet zou starten. Maar er zijn er genoeg die met verf/schoensmeer aan de gang gaan. Dat vind ik niet kunnen. Laten helen en je spoortje niet meer hoger doen.
Western is sowieso sielugh
Even serieus bij wielen komen er sneller haartjes tussen en krijg je dus kale plekken..hoeft niks mer prikken te maken te hebben want jij rolt....
En ja western is pure marteling
IvankBacardi schreef:o ja tuurlijk laatst was er ook zo een top spring ruiter die dit had bij ze paard gaa je dan ook beweren dat die niet met sporen kan omgaan?
Shahsantosje schreef:De mensen op bokt kunnen zich soms zo aanstellen! Een wondje boh toch niet zo erg kan gebeuren als je per ogeluk wat te hard prikt! Gewoon even wondzalfje en even zonder sporen tot het wondje helemaal weg is de huid is als het wondje dicht is nog kwetsbaar dus zou of concour over slaan of als het dicht is met lange zweep op zonder sporen
verder is er niks aan de hand ik zou de eerste 3 dagen elke dag smeren en als shet dan almwat gedroogd is om de dag
Amiigo schreef:jjustangela schreef:top ruiter, recreatie ruiter , etc er is gewoon iets mis als jij een wondje bij je paard maakt met sporen, bewust of onbewust
Stel het paard sprong een keer opzij of maakte een rare sprong en je daarom perongelijk je paard iets te hard prikt, is niet te voorkomen hoor