Ervaringen Kent & Masters/Thorowgod T8/Fairfax/MSFC

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Ervaringen Kent & Masters/Thorowgod T8/Fairfax/MSFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:46

Ik heb een K&M, sinds anderhalf jaar. Ik ben er super tevreden over! Past goed op mijn paard, ik zit er lekker op, en blijft er als nieuw uitzien met minimaal onderhoud.
Na 1 jaar is de zadelpasser teruggeweest om de boom te verwisselen, was zo gebeurd en we konden weer verder. Ik vind dit prijs-kwaliteit echt topzadels!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 18:23

Gisteren bij divoza heb ik een thorowgood T8 zien hangen, en die viel me qua afwerking erg tegen. Ook viel me op dat de zweetbladen helemaal kromgetrokken waren. In tegenstelling tot de T4, die er qua afwerking enzo beter uit zag, terwijl die een heel stuk voordeliger is..

Voor de mensen met een T8, die kromme zweetbladen, trekt dat nog een beetje weg wanneer het zadel gebruikt wordt?

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:27

eerlijk gezegd heb ik nog nooit een zadel van thorowgood gezien met kromme zweetbladen. Ik denk eerder dat het zadel niet goed ingepakt verstuurd is.. Als ik mijn zadel verkeerd weg hang, dan vouwt een zweetblad ook, maar dit trekt tijdens het rijden gewoon weg. (verkeerd hangen als in niet opletten waardoor het zweetblad dubbel zit ;))

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 18:28

Het waren er twee, veelzijdigheidsmodellen, en ze hadden het beide :)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:34

ze komen vaak met meerdere in een doos.. bij mijn zadelpasser hangen ze in de winkel en zonder vouwen, maar ik zal haar er eens naar vragen!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 18:53

Op de foto van superhorse hier op de boktmarkt zie ik het ook niet hoor. Bij divoza hangen ze allemaal over een balk, zodat je ze vanaf de zijkant ziet. Het viel me gewoon op, zal dan waarschijnlijk door het vervoeren gekomen zijn, misschien hingen ze er net.

Wat ik wel heel jammer vond is dat de rand van het zweetblad niet iets mooier is afgewerkt. Bij de T4 was dit tenminste nog netjes gestikt, bij de T8 gewoon afgesneden en klaar is Clara. Ik dacht eerst dat het een productiefout was, tot ik een tweede ontdekte die precies hetzelfde had.

Ik ben erg benieuwd maandag.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:05

Ik heb de laatste jaren altijd op MSFC zadels gereden. Ze hebben over het algemeen een prachtige ligging op het paard en worden helemaal op het paard opgevuld zodat ze optimaal komen te liggen. Mijn paard is helaas uit zijn MSFC gegroeid dus die is te koop, helaas :(

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:08

Over de afwerking durf ik niks te zeggen, ik heb nm zelf een T4 ;) Ik ben ondertussen ook erg benieuwd waar je op uit zal komen!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:59

Mijn Kent en Masters COB gp zadeltje was het enige zadel dat niet schoof op mijn pony. Prima leer, heel mooi gevuld en zacht gevoerde zitting. Wel vrij vlakke zit,maar ik zat er prima in, terwijl ik dressuurzadels heb met een diepe zit. De aanpasbaarheid was ook echt wel een pluspunt. Ik was aangenaam verrast door de kwaliteit. Mijn pony heeft echter niet heel lang meer mogen leven na aanschaf van het zadel, waardoor ik er maar een paar maanden mee heb kunnen rijden.

http://imageshack.us/a/img14/3429/coondraf2.jpg
http://img542.imageshack.us/img542/4606 ... isback.jpg

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 18:57

Hé Lorette!
Ach ja, Conchietje.. Stoere pony vond ik dat!
Fijn dat ook jij tevreden bent over K&M. Wat de ondiepe zit betreft, ik vind het niet heel erg. Ik heb een tijd met de KN van mijn schoonmams gereden en vond die zit, nadat ik er aan had kunnen wennen, eigenlijk heel erg fijn. Die aanpasbaarheid vind ik ook echt een grote plus. Riep staat nu al een maand zich vol te vreten en wordt af en toe gelongeerd, dus hij is best bol nu. Grote kans dat er over een paar maanden alweer een ander kopijzer in kan omdat hij beter in model is gekomen := Ik hoop echt dat dit type zadel op Riep pas te krijgen is, want ik ben er al best enthousiast over, terwijl ik ze nog niet eens gezien heb :P
Maar zo vanaf alle foto's die ik toegestuurd heb gekregen vind ik het best knappe zadeltjes, en vrijwel iedereen heeft een nette zit erin (nu heb jij die sowieso altijd) :P

Morgen is het zo ver. Ik ben écht heel erg benieuwd naar de Kent & Masters! Vanaf de foto spreekt de S-serie met verwisselbare kniewrong me het meeste aan, maar het kan natuurlijk heel anders zijn in real life. Ik ben benieuwd wat het beste past en het lekkerst zit.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 07:17

Nou, nog een goed uur geduld :) ik ben echt zo benieuwd!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 09:31

Ze heeft afgebeld ;(

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:32

balen!!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:41

Hoi!

Ik weet niet wie je hebt gebeld? In eerste instantie kwam ik met mijn paard uit op een Thorowgood T8, vervolgens nog dezelfde dag besteld. Dit ook bevestigd gekregen en vervolgens nooit meer wat gehoord... Gebeld, gemaild etc. helemaal niks! Ik was mooi €150 armer en niks wijzer..

Vervolgens een ander laten komen die dezelfde merken verkocht en zij was zeer verbaasd dat de T8 was aangeraden, dit ging namelijk nooit passen op mijn paard -O-

Toen ben ik uitgekomen op de S serie van Kent & Masters (paard had hele hoge schoft). Heerlijk zadel maar toch voor mijn paard niet lekker. Door de zachte boom ging het zadel in het middel op de wervel drukken. Let hier op! Het zadel lag zonder mij pefect, maar zodra ik erop zat kon ik er een vuist instoppen, maar op het midden was er druk. Ik vind de boom echt te zacht van dit zadel. Ook is het leer zoals Bromfiets al zei heeeeel makkelijk te beschadigen. Het zadel was met passen als dusdanig beschadigd dat het bij het overlijden van mijn paard niet meer teruggenomen kon worden. Ik had dus nog niet gereden, alleen 1x gepast..

Mocht je willen weten wie zadelmaker nr. 1 is, graag via pb :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 09:55

Je hebt pb :) Bedankt voor je waarschuwing! Ik zal erop letten en rekening mee houden!

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:54

Wij hebben zowel de k&m als de thorowgood en komen graag bij je langs. Ik ben regelmatig bij jullie in de buurt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:20

Selka schreef:
Hoi!

IkToen ben ik uitgekomen op de S serie van Kent & Masters (paard had hele hoge schoft). Heerlijk zadel maar toch voor mijn paard niet lekker. Door de zachte boom ging het zadel in het middel op de wervel drukken. Let hier op! Het zadel lag zonder mij pefect, maar zodra ik erop zat kon ik er een vuist instoppen, maar op het midden was er druk. Ik vind de boom echt te zacht van dit zadel.

Een zadelboom te zacht ??? huh ? Misschien bedoel je dat de boom te gebogen was voor de rug van je paard en daarom drukte op een wervel in het midden ? Een boom kan toch niet te zacht zijn ? Of ??

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:28

_Lorette_ schreef:
Mijn Kent en Masters COB gp zadeltje was het enige zadel dat niet schoof op mijn pony. Prima leer, heel mooi gevuld en zacht gevoerde zitting. Wel vrij vlakke zit,maar ik zat er prima in, terwijl ik dressuurzadels heb met een diepe zit. De aanpasbaarheid was ook echt wel een pluspunt. Ik was aangenaam verrast door de kwaliteit. Mijn pony heeft echter niet heel lang meer mogen leven na aanschaf van het zadel, waardoor ik er maar een paar maanden mee heb kunnen rijden.

http://imageshack.us/a/img14/3429/coondraf2.jpg
http://img542.imageshack.us/img542/4606 ... isback.jpg

Wat jammer hé... Mooie plaatjes nog van jullie samen. :(:)

Ik heb het zadel nieuw gekocht voor mijn jonge paardje destijds maar mij beviel het helaas niet zo goed. Kwalitatief heel mooi zadel maar ik kon er niet zo fijn in zitten. Wel zeer geschikt voor ronde, brede pony's en paarden. De cob variant dan! :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 17:43

Afspraak is verplaatst naar Woensdagmiddag :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 18:23

Uiteindelijk is het geen van deze zadels geworden! De thorowgood lag bij voorbaat al ruk, Kent&Masters leek netjes te liggen, oranje boom erin gedaan, maar met een singel eraan werden we er heel erg verdrietig van, ik mocht en wilde er geen eens mee proefrijden.
Het enige merk wat perfect lag was Sommer, en uiteindelijk is het een Remos (goedkopere lijn van Sommer) Musica in de kleur Morro geworden. Toch weer een zadel met diepe zit en veel kniewrong. Het zadel zat echt fantastisch en ik had er een heel stille beenligging in.
De boom is altijd aan te passen.

Helaas had de leverancier hem niet liggen in het bruin en moest het zadel besteld worden.. Dus ik mag 6 tot 8 weken wachten := Gelukkig kan ik het zadel van een stalgenootje lenen en kan ik wel blijven rijden.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:33

Fijn dat je een geschikt zadel gevonden hebt! Zo zie je maar dat je soms op iets heel anders uit kan komen :) Ik ken de Sommer en de Remos niet, ga even googlen ;)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 18:41

Afbeelding
Maar dan donkerbruin :)

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:46

Voor de mensen met een K&M, wat voor boom hebben jullie erin?
Hier zit er nu ook de oranje in, maar hij begint echt krap te worden, eigenlijk hetzelfde probleem als bij
Selka.
Als ik er niet opzit loopt paard goed, vanaf dat ik erop zit en wil aandraven krijg ik protest.
Dus ik vroeg me af of er een bredere boom in kan zonder dat het zadel té plat word en daardoor
op de ruggengraat drukt.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:53

das een mooie!

Wat je kan doen is de boom er even uit halen en achter de schouderbladen leggen, als deze mooi aansluit past hij nog goed, als hij te hoog ligt te krap en als deze wijd uitslaat met de "pootjes" zeg maar dan is hij te breed!

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:00

Hammeke schreef:
Voor de mensen met een K&M, wat voor boom hebben jullie erin?
Hier zit er nu ook de oranje in, maar hij begint echt krap te worden, eigenlijk hetzelfde probleem als bij
Selka.
Als ik er niet opzit loopt paard goed, vanaf dat ik erop zit en wil aandraven krijg ik protest.
Dus ik vroeg me af of er een bredere boom in kan zonder dat het zadel té plat word en daardoor
op de ruggengraat drukt.

Ik heb de silver wijdste maat wat je kan hebben in mijn zadel, zadel drukt niet op zijn ruggegraat :)