Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
)Jasmijn1989 schreef:Ik kwam toevallig dit topic tegen. Maar het verschil waar jullie over praten heeft (volgens mij) te maken met het verschil van watertens en bustrens. Bij een bit met opgaande scharen heeft een watertrens variant veel meer hefboomwerking omdat de scharen kunnen kantelen tov het mondstuk. Bij een bustrens gebeurt dit ook, maar in minderen mate (en ik was ook heel goed in natuurkunde)
mamendt schreef:(over het waarom van deze vraag - J.)
Normaal is ze super te rijden alleen op momenten dat ze iets eng vind kan ze zich erg sterk maken op een lichte hefboomwerking reageert ze dan erg goed. Als ik bv met een gewoon trensje rijd en ze maakt zich op dat moment sterk moet ik echt zeer ingrijpende ophoudingen maken......
baucherbit heb ik nog niet van gehoord net als een yankee bitje..even googelen..
mamendt schreef:wat bedoel je precies met mondstuk? Ik heb normaal een enkelgebroken watertrens bedoel je dat?

mamendt schreef:Voor de duidelijkheid..ik heb een fijn nageeflijk paard..die alleen op momenten dat er wat spannends is zich ongelooflik sterk maakt...verder een mooi mondje erop??? Dus ik zoek iets wat ik in kan zetten op juist die momenten dat ze zich sterk maakt en zich vastzet...