basarova schreef:Ik maak morgen even een foto zonder pad en vierkant . En anders wordt het voorlopig met een engels zadel rijden :/
Ik ben benieuwd naar de standfoto!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

basarova schreef:camera wou nie meewerken dus geen standfoto's . Wel kwam hij gisteren in verzet , aan de longe liep hij gelijk een treintje . Mss toch geen passend zadel ?

ElCid schreef:Maar wat kan een zadelpasser doen met een zadel zonder kale boom? Op het oog kan je er eigenlijk bar weinig over zeggen, behalve als de pasvorm echt miserabel is; de "handje eronder methode" zegt niks, en visgraat is ook een twijfel geval en druk metingen zeggen ook niet alles. Als er geen kale boom van dit zadel is blijft het gokken.
Toevallig afgelopen week nog een paard bij iemand opgemeten, die evt. een 2e hands zadel wilde overnemen waarbij een pasmal en boom aanwezig zijn. Zadel op de rug leek nog wel aardig te passen ( zeker voor een leek!), maar eenmaal met de mal en boom bleek het dus veel te ruim te zijn op de schoft. Het op het oog veel grotere zadel wat ik bij me had als voorbeeld paste beter, maar was ook nog te ruim.
Als de boom maat onbekend is ( en semi- quarter/ quarter etc. boom zeggen helemaal niks over de maat) dan is een blijft het gokken.
Een echt onafhankelijke zadelpasser met verstand van zaken en het "juiste"gereedschap ( dus geen zadelverkoper, die hebben altijd wel "iets wat past" ) is ook nog eens erg moeilijk te vinden.
@ Dana: bevalt die van jouw nog goed?