Zadel met schoudervrijheid, hoge schoft, rondgeribt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:24

Muppett schreef:
Wat goed Sharon! K&M heeft ook een verstelbare boom toch? Ideaal en volgens mij ook niet al te dure zadels.

Jaa klopt boom is verstelbaar dus mocht hij veel groeien kan de boom verwisselt worden. Het zijn niet de duurste zadels maar ook niet de goedkoopste maar ik ben wel erg blij met mijn aankoop geweest. Heb er zelf veel steun van en het paard beweegt ook soepeler. Maar zou gewoon de zadelmaker vragen diverse zadels mee te nemen dan kan je gewoon proberen welke het beste bij jullie als combinatie past.

Sharonaa_

Re: Zadel met schoudervrijheid, hoge schoft, rondgeribt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:17

Ik heb op mijn rondgeribte pony met aardig wat schoft en geen schouder op dit een Kentaur zadel. Deze ben ik aan het proberen en is het eerste zadel sinds een stuk of 10 waar ik een goed gevoel bij heb. En hij zit ook nog eens lekker

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:21

Ik heb een schumacher dressuurzadel en die ligt prima op mijn fries met hoge schoft.

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:12

Welk zadel is het uiteindelijk geworden? Zelf ben ik namelijk op zoek naar een zadel voor een paard met dezelfde kenmerken.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 09:42

Ons zadel kon door Hulsebos opgeknapt worden. Die komt toevallig straks alles aanpassen.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:52

Kentaur. Heel goed bij hoge schoften!!

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 11:33

Mijn zadel is inmiddels aangepast. De voorste singelstoot is door de kniewrong gehaald aan de onderkant zodat het zadel beter achter de schouder blijft liggen. Hulde aan Hulsebos, ik vond dat ze erg nauwkeurig te werk ging met opvullen en kijken.
Ik had een referentiezadel van HB geprobeerd even toen mijn zadel opgevuld werd. De Hulsebos dynamic. Wat zat dat zadel goddelijk zeg. Wilde hem er eigenlijk niet afhalen ;) Die wordt overigens door Hulsebos aangeraden voor hoge schoften. Lijkt me een prima advies zo te voelen.