Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
montano1406 schreef:wie heeft er verstand van een boom van een zadel...ik heb een massimo trail aan laten meten maar helaas na anderhalf jaar rijden kwam ik er helaas achter dat het zadel helemaal niet goed lag omdat mijn tinker een holle rug heeft. en de boom dus te recht blijkt te zijn..waardoor het zadel brugt en de druk punten flink op de kussens zaten ;-( paard is inmiddels in behandeling bij osteopaat en ben dus echt teleurgesteld na alle keren te horen te krijgen dat het zadel volgens haar prima ligt.. nu na menig lanceer partij terwijl mijn tinker super braaf is toch iemand anders erbij gehaald en het blijkt nu dus gewoon dat mijn paard door dit zadel flink pijn in zn rug heeft...!! nu eerst weer helemaal overnieuw beginnen met lkkr onbelast werk om mijn tinker weer helemaal te laten herstellen..
mijn vraag is dus eigenlijk weten jullie ook zadels waarvan de boom niet recht is maar meer met de rug van het paard mee loopt??
uiteraard als mijn paardje hersteld is laat ik een zadelmaker komen die wel weet waar ze over praat..!!!
Elisa2 schreef:Ja al heb ik liever een zadel met boom voor de stevigheid voorlopig..wil er niet naast belanden haha..
Meisje:volgens mij heb ik ooit een zaldi uitgeprobeerd met latex kussens maar vondt ik dat in het begin vreselijk rijden..{kussens waren toen dus ook nog niet warm..}..kwam toen voor dat paard uit op een massimo 2..en dat zadel heb ik op mijn paard gepast en die ligt wel goed trouwens..alleen vrij weinig tweedehands te krijgen helaas..en als het wel tweedehands is dan boven mijn budget..
Kent en masters ken ik niet maar lees er verschillende ervaringen over..
dus zie nu indd wat merken voorbij komen thanks
Elisa2 schreef:Euroriding heb ik erop gehad en past niet,Kn symphonie is ook te smal..dus heeft een allegro een breder tussenkanaal? bedankt voor het mee denken..
de boom is niet breed genoeg voor mijn paard. Mijn paard reageert ook (bokken) bij een te smal kussenkanaal.