Dressuurzadel met breed tussenkanaal

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:41

interessant, hier zelfde probleem. Euroriding heel fijn zadel, maar toch te krap. Wow ook super (op andere paard) maar te duur om een tweede aan te schaffen. Ik ga ook eens informeren naar jullie mogelijkheden, bedankt!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:44

ik heb een massimo dressuur ll die voldoet ook aan jou wensen
het is echt een top zadel
na vele zadels te hebben gehad gaat deze de deur niet meer uit
ik heb hem aanlaten meten bij country mill in nijkerk
die hebben een super passervice
ze hebben ook geregeld tweedehands of demozadels te koop

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 10:45

Ja al heb ik liever een zadel met boom voor de stevigheid voorlopig..wil er niet naast belanden haha..

Meisje:volgens mij heb ik ooit een zaldi uitgeprobeerd met latex kussens maar vondt ik dat in het begin vreselijk rijden..{kussens waren toen dus ook nog niet warm..}..kwam toen voor dat paard uit op een massimo 2..en dat zadel heb ik op mijn paard gepast en die ligt wel goed trouwens..alleen vrij weinig tweedehands te krijgen helaas..en als het wel tweedehands is dan boven mijn budget..

Kent en masters ken ik niet maar lees er verschillende ervaringen over..

montano1406

Re: Dressuurzadel met breed tussenkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:55

wie heeft er verstand van een boom van een zadel...ik heb een massimo trail aan laten meten maar helaas na anderhalf jaar rijden kwam ik er helaas achter dat het zadel helemaal niet goed lag omdat mijn tinker een holle rug heeft. en de boom dus te recht blijkt te zijn..waardoor het zadel brugt en de druk punten flink op de kussens zaten ;-( paard is inmiddels in behandeling bij osteopaat en ben dus echt teleurgesteld na alle keren te horen te krijgen dat het zadel volgens haar prima ligt.. nu na menig lanceer partij terwijl mijn tinker super braaf is toch iemand anders erbij gehaald en het blijkt nu dus gewoon dat mijn paard door dit zadel flink pijn in zn rug heeft...!! nu eerst weer helemaal overnieuw beginnen met lkkr onbelast werk om mijn tinker weer helemaal te laten herstellen..
mijn vraag is dus eigenlijk weten jullie ook zadels waarvan de boom niet recht is maar meer met de rug van het paard mee loopt??
uiteraard als mijn paardje hersteld is laat ik een zadelmaker komen die wel weet waar ze over praat..!!!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:58

montano1406 schreef:
wie heeft er verstand van een boom van een zadel...ik heb een massimo trail aan laten meten maar helaas na anderhalf jaar rijden kwam ik er helaas achter dat het zadel helemaal niet goed lag omdat mijn tinker een holle rug heeft. en de boom dus te recht blijkt te zijn..waardoor het zadel brugt en de druk punten flink op de kussens zaten ;-( paard is inmiddels in behandeling bij osteopaat en ben dus echt teleurgesteld na alle keren te horen te krijgen dat het zadel volgens haar prima ligt.. nu na menig lanceer partij terwijl mijn tinker super braaf is toch iemand anders erbij gehaald en het blijkt nu dus gewoon dat mijn paard door dit zadel flink pijn in zn rug heeft...!! nu eerst weer helemaal overnieuw beginnen met lkkr onbelast werk om mijn tinker weer helemaal te laten herstellen..
mijn vraag is dus eigenlijk weten jullie ook zadels waarvan de boom niet recht is maar meer met de rug van het paard mee loopt??
uiteraard als mijn paardje hersteld is laat ik een zadelmaker komen die wel weet waar ze over praat..!!!

In wat voor prijsklasse zoek je.? Nieuw of 2de hands.? Er zijn hier boven al enkele merken voorbij gekomen..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:51

Elisa2 schreef:
Ja al heb ik liever een zadel met boom voor de stevigheid voorlopig..wil er niet naast belanden haha..

Meisje:volgens mij heb ik ooit een zaldi uitgeprobeerd met latex kussens maar vondt ik dat in het begin vreselijk rijden..{kussens waren toen dus ook nog niet warm..}..kwam toen voor dat paard uit op een massimo 2..en dat zadel heb ik op mijn paard gepast en die ligt wel goed trouwens..alleen vrij weinig tweedehands te krijgen helaas..en als het wel tweedehands is dan boven mijn budget..

Kent en masters ken ik niet maar lees er verschillende ervaringen over..

Startrekk is gewoon stevig hoor . Niks slaps aan .
Ja in de praktijk kun je hem wat vouwen . Maar hebt er nog wwl kracht voor nodig het is geen slap lap leer oid..

montano1406

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 09:37

ik heb equimaro een mail gestuurd voor meer info..ik zoek het liefst een veelz richting dressuur. zo rond de 700 a 1000 euro.. ik had indd de 1e pagina over het hoofd gezien :o dus zie nu indd wat merken voorbij komen thanks

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 11:02

Kentaur is nieuw zon 950 euro ,goede kwaliteit ...de rossner verkleurt snel vindt ik..
Jah en fryso super zadels maar doen niet onder voor de kentaur is nu mijn mening..

Succes met zoeken!

zafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 11:25

Kent en masters heeft een breed tussenkanaal. De S serie is geschikt voor een rechte rug. Mijn paard kon die niet hebben omdat haar rug niet recht genoeg was. Prijs ligt rond de 1250

montano1406

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 20:57

@zafan wat voor n zadel heb jij nu dan voor je paard?

zafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:35

Wel een kent en masters maar dan de gewone lijn. Die is op een andere boom gebouwd en minder recht als de S serie.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:40

Ik heb voor mijn merrie, breed en korte rug een Albion SLK. Dit zadel heeft ook een breed tussenkanaal. Het voordeel van dit zadel is dat het ook leverbaar is met een 2 cm smallere zitting voor de ruiter: dus brede boom voor het paard maar toch een smallezit voor de ruiter.
Het zadel is eveneens verkrijgbaar met een verstelbare boom.

Prijsklasse rond de € 2.300,00

jansenjap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:47

Hallo, ik heb een wat oudere Zaldi, die op maat is gemaakt voor mijn hele brede kwpn-er, die helaas nu blijvend geblesseerd is. Deze lag heel mooi op haar, vraag ik 250 euro voor, maar het zadel is niet echt de mooiste meer.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:49

Een stübben? avalon heb ik voor me paard met brede wervels enz

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:30

Albion, prestige, sommige van passier, wintec, Km, anatomica

Zelf ook zoekende naar een ander zadel met een breed tussenkanaal.
Nu een Hulsebos maar ik zit niet lekker. tussenkanaal is normaal

montano1406

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:31

Thanks voor alle merken ik kan ff voort met kijken ;-)

Ssterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:38

Elisa2 schreef:
Euroriding heb ik erop gehad en past niet,Kn symphonie is ook te smal..dus heeft een allegro een breder tussenkanaal? bedankt voor het mee denken..

Ik weet zo niet of een allegro tussen de kussen perse breder is, wat ik wel weet is dat een KN symphonie niet op mijn paard past ;-) de boom is niet breed genoeg voor mijn paard. Mijn paard reageert ook (bokken) bij een te smal kussenkanaal.

p.s.

zie trouwens ook dat de kentaur genoemd wordt, dit heb ik ook altijd als een prima zadel ervaren

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:44

Ik heb voorheen een KN Allegro gehad, die heeft niet zo'n heel breed tussenkanaal. Het tussenkanaal van mijn huidige zadel, de Albion SLK is een stuk breder. Verder hebben de Ideal zadels ook een breed tussenkanaal.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 13:52

Ik heb ondertussen een Tietse choice zadel aangeschaft die breed genoeg is..denk dat de meeste kn's toch te smal zouden zijn.

Ssterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:57

veel rijplezier met je nieuwe aankoop :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 13:58

Dankjewel!