Nut van een oornetje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 11:37

Nickas schreef:
Uhhm... tegen insecten lees ik hier regelmatig... Maar als je de oren niet uitknipt hebben ze daar toch gewoon hun eigen natuurlijke beschermende haren voor in hun oor?

Klopt! :j Maar sommige paarden blijven hoofdschudden bij elk beestje wat aan de buitenkant op de oren land.
Ik heb zo'n paardje,is een excemer en word hoorndol als er beestjes op haar landen.Zo'n mutsje is dan echt een verademing voor haar. :)

Regendans

Re: Nut van een oornetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:23

ik gebruik op wedstrijd het oornetje zodat ze haar voorpluk niet zien, die is heel kort en vind ik niet mooi. ik vind het een goede oplossing!

_PMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 13:31

Op grote concours had ik altijd stoppen in de oren en daarover heen een oornetje.
Maar het word vaak gedaan voor de mooi of tegen suizende wind in de oren.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 01:05

funnyhorses schreef:
Nickas schreef:
Uhhm... tegen insecten lees ik hier regelmatig... Maar als je de oren niet uitknipt hebben ze daar toch gewoon hun eigen natuurlijke beschermende haren voor in hun oor?

Klopt! :j Maar sommige paarden blijven hoofdschudden bij elk beestje wat aan de buitenkant op de oren land.
Ik heb zo'n paardje,is een excemer en word hoorndol als er beestjes op haar landen.Zo'n mutsje is dan echt een verademing voor haar. :)

Ja en niet te vergeten er zijn nog steeds mensen die de haren uit het oor scheren van hun paarden, helaas.

Ik had gehoord dat de oor netjes op internationale wedstrijden vooral voor het geluid waren, ze stopten watten in de oren en vervolgens een oor netje eromheen klaar is kees.

Ik gebruik ze zelf niet maar ze lijken me wel handig voor bv. de vliegen en wat ik voorbij zag komen, lelijke voorplukjes hihi /3

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:51

Nickas schreef:

Nee die mugjes kruipen gewoon door de haren heen. Ik knip ze nooit uit en soms heeft ze gewoon bloed erin door die muggen.
Ze vind het altijd heerlijk als ik haar oren schoonmaak

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:48

uuhhh dingen in de oren en dan vliegennetje erover mag toch niet op wedstrijden ? of loop ik achter de feiten aan hahah

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:14

noorhermans1 schreef:
ik gebruik op wedstrijd het oornetje zodat ze haar voorpluk niet zien, die is heel kort en vind ik niet mooi. ik vind het een goede oplossing!

+1 voorpluk is hier zo klein dat niet te vlechten is. indoor seizoen laat nog wel eens af maar vlecht dan niet in
outdoor seizoen heeft ie vaak last van vliegjes als die op zijn oor zitten dus dan eigenlijk altijd om in de zomer.

domosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:55

Hoi,
ik heb een heel kijkerige Welsh pony, ik zat eraan te denken om hem een oornetje op te doen met watten erin want hij schrikt heel snel van onverwachte geluiden enz. Een oornetje met dressuur mag volgens mij wel, maar mogen er ook watten in en wordt dit weleens gecontroleerd?\
groetjes, Lianne

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:28

Het helpt inderdaad tegen wind en tegen insecten. Zelf draagt mijn paard ook een oornetje maar dit is meer omdat ik het wel mooi vind staan bij hem :P