Welke zadel merken hebben een verstelbare boom?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JoelledVries

Re: Welke zadel merken hebben een verstelbare boom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:50

ik heb een ruiz diaz, ook met een verstelbare boom :)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 22:24

Ik wil graag een verstelbare boom omdat ik een paardje ga kopen wat nog flink moet afvallen en dit dus werd aangeraden door de zadelmaker bij mij uit het dorp waar ik al was geweest om zadels te kijken. De caprilli isabell werth is met wolvulling hier zat cair in maar dit hebben ze al aangepast.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:52

Dat is dan best okee, maar waarschijnlijk kan een goede zadelmaker ook een "normaal" zadel pas houden.
Afvallen rond de schoft is niet zo verschrikkelijk veel tenzij je echt met heel veel overgewicht zit.

Persoonlijk zou ik me niet blind staren op merken en modellen maar:
Zadelmaker bellen zodra je weet wanneer je paardje komt. Deze je verhaal voorleggen met prijsidee en wensen/eisen.
Vervolgens komt je zadelmaker vast met een aantal goede opties.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:12

Startrekk is ook verwisselbaar kopijzer of zelf af te stellen . Maar de rest moet passend zijn bij het model van je paard .
Wow is ook aanpasbaar . Maar ook deze moet bij de bouw passen .
Je zou boomloos kunnen overwegen om mee te beginnen past meestal wel . En is je paardje op goed gewicht dan een netjes aangepast zadel kopen .

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:04

Welke merk nog niet genoemd is, is Sommer.
Sommer zadels zijn verstelbaar van boommaat 27 tot boommaat 38, dat kan gedaan worden door een zadelmaker. Ook zijn de zadel eenvoudig aan te passen qua vulling ed. Daardoor is het zadel eigenlijk heel makkelijk aan te passen aan je paard.

Als je een beetje duits kunt staat hier op de laatste pagina´s wel veel info over Sommer:
http://www.sattelmacher.com/download/So ... h_2011.pdf

Heb mijn zadel van http://www.dezadelmaker.nl, ben ik erg tevreden over.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 13:12

Ik ga me inderdaad niet blind staren op een merk! Als hij er is bel ik de zadelmaker!

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:20

Dan zou ik nu vast goed uitzoeken welke je belt. Er zijn er zo veel en niet iedere zadelmaker beschikt over de juiste kennis. En sommige zadel makers zitten vast aan bepaalde merken. En het wil niet zeggen dat die merken voor jullie geschikt zijn.
Hoeveel kwaad kan het als je er 2 belt, en hun uitlegt dat je eerst op zo veel mogelijk zadels wilt zitten en op je paard wil voelen, voor je er 1 koopt. Dan ben je waarschijnlijk wel wat geld kwijt aan voorrijkosten, maar is je keuze wel breder en kan je van beide de kennis meenemen in je besluit over welk zadel.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 07:32

Japeloup schreef:
Dan zou ik nu vast goed uitzoeken welke je belt. Er zijn er zo veel en niet iedere zadelmaker beschikt over de juiste kennis. En sommige zadel makers zitten vast aan bepaalde merken. En het wil niet zeggen dat die merken voor jullie geschikt zijn.
Hoeveel kwaad kan het als je er 2 belt, en hun uitlegt dat je eerst op zo veel mogelijk zadels wilt zitten en op je paard wil voelen, voor je er 1 koopt. Dan ben je waarschijnlijk wel wat geld kwijt aan voorrijkosten, maar is je keuze wel breder en kan je van beide de kennis meenemen in je besluit over welk zadel.

Dat is inderdaad zo! Ik heb al zat zadelmakers gekregen van mensen uit de buurt! Ik wil het eerst met de zadelmaker hier uit het dorp proberen! Die hebben een hele loods vol aan zadels liggen en daar was ik al langs geweest voor wat info en uitgelegd wat voor een soort paard het was en ze zei dat hun daar wel zadels voor hadden liggen. En anders heb ik nog: Mr.Ed en Van rijs en Divoza en Hulsebos (Wat ik zo even kan opnoemen)

AnjaClaudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 07:37

Volgens mij heeft Ainsley ook zadels met verwisselbare boom maar ik denk dat Wintec/Thorowgood daarin de beste zadels zijn.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 07:45

Divoza hoor ik niet veel geweldige dingen van .
Hulsebos zou ook niet mijn keuze zijn . Maar dat is eigen ervaring jaaaaren geleden .

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 18:20

Oke, ja ik heb die alleen maar horen zeggen! Ik heb zelf nog geen enkele ervaring met een zadelmaker..

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:29

weet niet of het al gezegt is maar harry's horse zadels hebben ook verwisselbare boom.