Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:Dat is echt super persoonlijk.
Ik wil juist een bredere omdat ik me anders enorm doorrij op het schaambeen.
Sommige mensen kunnen uren op een passier zadel zitten terwijl ik binnen 5 minuten rug pijn heb.
Andere zweren bij Rossner, waar een ander gelanceert wordt.
Sommige mensen zijn gek op KN, andere zweren bij Kieffer.
Schleese zadels zijn vooral leuke marketing. Ook zie hebben een diepe zit zodat veel vrouwen met een steviger achterwerk met een holle rug zitten.
Het probleem zit hem ook in de rijkunst. Er zouden heel wat mensen gebaad zijn met een plattere zitting, maar dat kunnen veel ruiters niet uitzitten omdat ze niet onafhankelijk kunnen zitten.
Maris schreef:Ik dacht dat Aimee meer bedoelde dat mannen ( ruiters dus ) geen baat hebben bij een smalle twist. ( en sommige vrouwen dus wel ).
Maar weet iemand waarom ik zo'n last heb van mijn liezen op een breder zadel ? Heeft dat met een smal bekken te maken dan ?? Of ??
nombrado schreef:hihi, grappige term, had ik nog niet eerder gehoord.
maar je buikspier hoor je nauwelijks te gebruiken met rijden, net als je rugspier.( dus geen sixpack aanspanningstaferelen als met fitness bedoel ik)
het is het afwisselend aan en ontspannen van zowel rug of buikspier...ik ben blij dat ik geen sixpack heb hahahahaha
vandaar dat het verstandig is als ruiter allereerst te werken aan je onafhankelijke zit (desnoods met platter zadel of zonder zadel) en dan pas te kiezen voor een diepe zit. (om rugproblemen te voorkomen)