Resistance schreef:Leuk topic!

Ik heb zelf een oud hoofdstel, en er zit zeg maar een bruine plek op waar het zwart van het leer is weggesleten. Weet iemand hoe ik dit weer goedkrijg?
Had ik ook, gewoon zwart schoensmeer overdoen. Wel goed oppoetsen met een borsteltje erna zodat het niet meer afgeeft.
We hebben op stal een oude pony staan waar nu een meisje op mag rijden. Hij had wel spulletjes maar die waren echt allemaal op, zadel paste niet ed. We hebben nu een reserve wintec zadel van ons wat we er voor gaan gebruiken. Een oud hoofdstelletje ed. Ik wil voor het meisje de spulletjes echt mooi krijgen zodat ze niet het idee heeft dat ze met 'de overschot' moet rijden. We hebben voor elk paard een kleurtje, die van mij heeft groen, bijrijder van het andere paard van de eigenaresse van mijn paard heeft blauw. En nu gaat haar zusje op de oudere pony rijden en ze krijgt waarschijnlijk geel. Ik had ook al gekeken voor een tweedehands poetsboxje in het geel. We hebben nog een aantal gele dekjes die niemand gebruikt dus daar ga ik de geborduurde namen proberen af te doen.
Ik hoop dat ik alle spulletjes er als nieuw kan laten uitzien zodat ze ook trots kan zijn op haar 'afgedankte' spullen.
Anoniem schreef:Heb een oud hoofdstel gekocht via de bokt-markt, kijken of ik hem weer levend kan krijgen. Ben benieuwd!
Iemand tips?
Meestal volstaat een oud hoofdstel wel om gewoon te poetsen met zadelzeep en er dan met lederolie, lederdressing, -creme of conditioner,... over te gaan. Droge stukken kan je best lederolie op laten inwerken. Eventueel verkleurde stukken bijkleuren met schoenpoets.