Paardenmateriaal opknappen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Re: Paardenmateriaal opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:42

Voor mennen. Moet nog leer kopen om de oude troep te vervangen. Twijfel ook over de (jeetje, hoe heet toch dat ding dat het borsttuig op zijn plaats houdt met twee ringen voor de leidsels?) 'k Heb best goede tuigenkennis, maar dat woord schiet me even niet te binnen. Moet dat over de hals ligt ws ook vervangen. Maar dan HEB je ook wat. Kost veel tijd; moet het ws met de hand stikken, maar dan kan ik weer met de sulky rijden. Dat zal dus wel winter worden.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 18:07

Niemand nog iets opgeknapt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:12

Heb een oud hoofdstel gekocht via de bokt-markt, kijken of ik hem weer levend kan krijgen. Ben benieuwd!
Iemand tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:13

Leuk topic! :)

Ik heb zelf een oud hoofdstel, en er zit zeg maar een bruine plek op waar het zwart van het leer is weggesleten. Weet iemand hoe ik dit weer goedkrijg?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 18:20

Resistance schreef:
Leuk topic! :)

Ik heb zelf een oud hoofdstel, en er zit zeg maar een bruine plek op waar het zwart van het leer is weggesleten. Weet iemand hoe ik dit weer goedkrijg?

Had ik ook, gewoon zwart schoensmeer overdoen. Wel goed oppoetsen met een borsteltje erna zodat het niet meer afgeeft.

We hebben op stal een oude pony staan waar nu een meisje op mag rijden. Hij had wel spulletjes maar die waren echt allemaal op, zadel paste niet ed. We hebben nu een reserve wintec zadel van ons wat we er voor gaan gebruiken. Een oud hoofdstelletje ed. Ik wil voor het meisje de spulletjes echt mooi krijgen zodat ze niet het idee heeft dat ze met 'de overschot' moet rijden. We hebben voor elk paard een kleurtje, die van mij heeft groen, bijrijder van het andere paard van de eigenaresse van mijn paard heeft blauw. En nu gaat haar zusje op de oudere pony rijden en ze krijgt waarschijnlijk geel. Ik had ook al gekeken voor een tweedehands poetsboxje in het geel. We hebben nog een aantal gele dekjes die niemand gebruikt dus daar ga ik de geborduurde namen proberen af te doen.
Ik hoop dat ik alle spulletjes er als nieuw kan laten uitzien zodat ze ook trots kan zijn op haar 'afgedankte' spullen.

Anoniem schreef:
Heb een oud hoofdstel gekocht via de bokt-markt, kijken of ik hem weer levend kan krijgen. Ben benieuwd!
Iemand tips?

Meestal volstaat een oud hoofdstel wel om gewoon te poetsen met zadelzeep en er dan met lederolie, lederdressing, -creme of conditioner,... over te gaan. Droge stukken kan je best lederolie op laten inwerken. Eventueel verkleurde stukken bijkleuren met schoenpoets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:46

Nounou, ik heb de smaak te pakken. Heb net een heel oud hoofdstel met gouden gespen enzo opgeknapt. Vond het eerst niet zo mooi, maar nu het weer zwart glanst, en al het goud is opgepoetst, blijkt het echt een prachthoofdstel te zijn! Wauw!

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:59

heb je een foto ?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:44

Wat een mooie dingen komen hier voorbij!
Ik zet even een stipje; ik heb nog een versleten dekje liggen en 2 hoofdstellen. Ik dacht er eigenlijk niets meer mee te doen, maar door dit topic wil ik er in de vakantie in september zo aan beginnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:49

Afbeelding

Heb helaas geen betere foto van hoe het nu is, maar het is een erg mooi hoofdstel! :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 16:57

Oh wat een gaaf hoofdstel!
Ik heb net mijn voor de pony ook weer helemaal zwart gekregen. Gespen mooi opgeblonken, bitje ook. Het ziet er weer helemaal als nieuw uit.
Ik weet alleen nog niet goed wat ik met de frontriem wil doen. Het is gewoon een gouden ketting, maar de gespen zijn zilver en het bit ook. Dus het ziet wat raar uit. Maar die frontriem staat zo leuk bij de pony, we hebben ook nog een gewone zwarte, misschien eens kijken hoe die uitziet.
Ik plaats straks of morgen wel een foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:01

Weet je trouwens hoe je van die gouden gespen weer glanzend krijgt?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 17:32

Ik doe dat met metaalpoets, mijn is van het merk Sidol. Je hebt ze ook van ruitersportproducenten, maar de mijne haal je gewoon ik de lokale supermarkt. Werkt heel fijn alleen moet je wel handschoenen aandoen, anders blijven je handen er naar ruiken.

Zo ziet het flesje uit:
Afbeelding

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:41

Ik ga vandaag 2 sjabrakjes een nieuw leven geven ! :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:58

Wat leuk, plaats je een foto?

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:59

Jep , is goed!

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:00

Alleen wat zal ik doen;
Grijze sjabrak een rood of paars randje geven ?
Zadelvormig sjabrak rood of paars maken ?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 14:27

hangt er vanaf welke kleur het leukste past. Op stal hebben we bijna allemaal vaste kleurtjes, dan weet je ook snel wanneer iets van iemand is. Mijne heeft grijs, zijn vriendinnetje donkerblauw, zijn overleden vriendje had rood en dan zijn er nog met bruin, bordeau, roze, geel en felblauw.

Ik ben nogsteeds niet verder met mijn dekje. Ik had een simpel katoenen dekje van eurostar in het lichtblauw maar ik wou hem grijs maken dus ik heb het eerst zwart geverfd en nu moet ik het enkel nog bekleden met een grijze stofje.
Laatst bijgewerkt door Leen op 14-08-13 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:33

Grijs met rood vind ik erg chique staan trouwens!

Ik ben benieuwd TS :)

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:34

Heb net het randje van de grijze paars gemaakt.. :') sorry haha straks een topic met foto's!

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 02:29

weetje wat ook leuk is om te pimpen.
hotfix!

Afbeelding
naam op wedstrijd dekje gemaakt van mij en mn paard

Afbeelding
oude bruine frontriem bewerkt met steentjes

en mischien morgen even op stal kijken wat ik ook nog zou kunnen opknappen

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:12

Wat een leuk topic! Ik ben niet zo creatief

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:05

Hier mijn dekjes met nieuw randje en de andere twee met een nieuw stofje ;) De rode ben ik niet heel teverden over die witte stipjes bovenaan komt door de flits want die zitten er in het echt niet op! ... En, de grijze lijkt heel groot op de foto haha !

Eerst; https://sphotos-a-lhr.xx.fbcdn.net/hpho ... 8806_n.jpg
Nu; https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 2324_n.jpg

Eerst; https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 9037_n.jpg
Nu; https://sphotos-a-lhr.xx.fbcdn.net/hpho ... 0212_n.jpg

Van deze eerst heb ik geen foto.. Mar het was een donkerblauw full sjabrak van harry's horse.
Nu; https://sphotos-b-lhr.xx.fbcdn.net/hpho ... 7521_n.jpg

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 12:17

Vandaag een oud zadeltje gaan ophalen. Het ligt naar mijn mening goed op mijn paard, ik ga het nu opknappen en eens het helemaal klaar is ga ik een zadelpasser laten komen om te kijken of het past. Anders ga ik het verkopen. Kan ik nog leuk wat winst uit maken.

Het is een jorge canaves springzadel in het bruin.

Mijn plannen:
- kniewrongen en kuitwrong opnieuw opvullen (niet de blokken zelf maar het deel wat nu beige is)
- knie- en kuitwrongen donkerbruin maken
- singelstoten laten vervangen
- volledig zadel in olieen zodat de kleur wat donkerder wordt
- nog een aantal losse stiksels maken

Afbeelding
Hier is het niet zo duidelijk, maar de vulling die in het beige zit is naar beneden gezakt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eventueel laat ik de suede knie en kuitwrongen vervangen door leer.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:15

Ben benieuwd naar het resultaat!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 13:18

Ik ook :') Nu ziet het er echt rampzalig uit, maar het zadel zelf is wel in goede staat, de boom, de kussens, nergens scheuren oid. Enkel een singelstoot weg, wat naadjes los, de knie en kuitwrongen, tja... die maken het zadel net verschrikkelijk :P
Ik heb het nu al eens gepoetst, de kniewrongen zijn al wat donkerder geworden.