zadel kopen van e-bay?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 13:05

Vielen Dank :D

Wieke

Re: zadel kopen van e-bay?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 13:26

ik zit nu even heel erg te twijfelen,
eigenlijk vond ik dit zadel heel erg mooi, en nu ik even rondzoek zie ik verder niet echt iets die ik ook leuk vind.
wat moet ik nou? als ik het goed begrijp van deze wel gewoon naar europa verzonden worden?
maar wat is er nou zo 'slecht' dan aan deze?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:36

Misschien toch de moeite waard om te proberen..Deze zadels zijn volgens mij dezelfde zadels als bosrand verkoopt op marktplaats en die schijnen wel goed te bevallen..In duitsland worden ze verkocht door A&M reitsport en er is ook een enorm topic in duitsland over deze zadels..Je zou het topic eens kunnen bekijken :j Ik geloof wel dat die kussens zowiezo niet super zijn en dat ik die liever zou vervangen door een goede pad..

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 13:41

pleiada schreef:
Misschien toch de moeite waard om te proberen..Deze zadels zijn volgens mij dezelfde zadels als bosrand verkoopt op marktplaats en die schijnen wel goed te bevallen..In duitsland worden ze verkocht door A&M reitsport en er is ook een enorm topic in duitsland over deze zadels..Je zou het topic eens kunnen bekijken :j Ik geloof wel dat die kussens zowiezo niet super zijn en dat ik die liever zou vervangen door een goede pad..

bedankt voor je reactie.
voor die kussens die er op zitten zoek ik dan even een goeie oplossing want dit lijkt me ook niet geweldig..

het is dus wel veilig dit zadel te kopen?
hij heeft 100% positieve feedback.
en waar kan ik zien dat dit zadel ook naar europa verzonden kan worden?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:37

@xxpinczowxx : als je dan toch echt dit zadel wilt, waarom dan niet die ene uit de link van de duitse ebay gekocht?? Je kunt de link even in de gaten houden, want het zadel loopt pas over 7 dagen af en ik geloof nooit dat ie nog echt veel gaat stijgen.
Dan heb je voor veel minder precies hetzelfde zadel en mocht het toch niets blijken te zijn dan ben je iig niet zoveel geld kwijt.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:40

Precies wat DD zegt. Daarbij vergeet niet dat je invoer en BTW over dat zadel uit de USA moet betalen (al komt het uit India). Kunnen nog wel een paar centen bijkomen als je pech hebt.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 14:43

ik hou link zeker even in de gaten;)
ik ben helemaal niet bekend op ebay.
moet ik dan gewoon bod doen? en dan?
krijg ik dan mail van aanbieder ofzo?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:45

Je moet natuurlijk wel zijn aangemeld bij Ebay :) , maar dat kan ook via de nederlanse site.
Als je lid bent kun je bieden.
Je kunt dan zien of je de hoogste bieder bent en als de tijd voorbij is heb je dan het zadel 'gewonnen'. Dan krijg je de betaalgegevens van de verkoper, waarbij opgeteld de verzendkosten (die je vooraf wel even moet vragen).
Zodra je betaald hebt wordt het zadel opgestuurd.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 14:48

DubbelDun schreef:
Je moet natuurlijk wel zijn aangemeld bij Ebay :) , maar dat kan ook via de nederlanse site.
Als je lid bent kun je bieden.
Je kunt dan zien of je de hoogste bieder bent en als de tijd voorbij is heb je dan het zadel 'gewonnen'. Dan krijg je de betaalgegevens van de verkoper, waarbij opgeteld de verzendkosten (die je vooraf wel even moet vragen).
Zodra je betaald hebt wordt het zadel opgestuurd.

thanks, ik zal me even aanmelden.
en dan ong een dag van tevoren een bod doen zodat het bijna zeker is dat je niet overboden wordt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:51

Was het maar zo simpel :D
Je kunt tot de laatste sekonde nog overboden worden. Zeker Duitsers zijn heel bekend om hun allerlaatste sekonde-biedingen :D
Best geef je gewoon een bedrag in wat iets boven het nu geboden bedrag ligt en blijft in de gaten houden of je wordt overboden (of biedt nog gewoon mee).
Vlak voor het aflopen geef je dan het bedrag in wat je er echt maximaal voor kwijt wilt* en als je dan toch nog wordt overboden dan had iemand er gewoon meer voor over dan jij. Daar moet je dan vrede mee hebben :D

Dat heet een autobod en dat zal altijd net boven het hoogste bod liggen maar niet hoger worden dan jouw maximum bod. Het bod wordt dus automatisch aangepast tot jouw maximum.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 14:53

DubbelDun schreef:
Was het maar zo simpel :D
Je kunt tot de laatste sekonde nog overboden worden. Zeker Duitsers zijn heel bekend om hun allerlaatste sekonde-biedingen :D
Best geef je gewoon een bedrag in wat iets boven het nu geboden bedrag ligt en blijft in de gaten houden of je wordt overboden (of biedt nog gewoon mee).
Vlak voor het aflopen geef je dan het bedrag in wat je er echt maximaal voor kwijt wilt en als je dan toch nog wordt overboden dan had iemand er gewoon meer voor over dan jij. Daar moet je dan vrede mee hebben :D

ow dat gaat leuk worden :') ...
ik zal er tot de laatste seconde bij zijn :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:54

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:59

Ze moet zich zelfs in NL aanmelden DD. Kan niet direct in Duitsland omdat ze daar niet woonachtig is.

Ehhhh TS als je wilt bieden op die in Duitsland, moet je nog wel voordat je gaat bieden de verkoper vragen of die wel naar Nederland wil versturen. Niet alle Duitsers willen dat en deze heeft niet in de advertentie staan dat ze buiten Dld versturen. En hij heeft zelfs voor binnen Dld al een meer dan gemiddeld bedrag op het verzenden staan.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 15:00

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:13

Ze hebben ook een site waar je kan bestellen amreitsport.de

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:13

Verkoper verstuurt naar NL en vraagt daar 32 euro voor ;) Dat is dan inkl. 500 euro verzekering.
Maar via een Duitse kennis kan dat dus veel voordeliger :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:15

Je moet je eerst aanmelden op Ebay.nl omdat je in nederland woont. Daar moet je een account aanmaken, met al je gegevens. En zodra dat klaar is, moet je via Ebay.de die verkoper van die veiling mailen of die wel naar Nederland wil versturen. Zodra je een account hebt kan je overal ter wereld op Ebay meebieden, MITS die verkoper ook in de veiling/verkoopsad. heeft staan dat er verzonden wordt naar Nederland. Als dat niet het geval is, zul je moeten schooien bij de verkoper of je mee mag bieden en of ze naar jou land willen versturen. Hou er rekening mee dat er verkopers zijn die iemand die nog geen feedback heeft uitsluiten, of er gewoon niet aan willen beginnen.

Een vraag stellen, staat altijd helemaal onderaan de pagina "Vragen en antwoorden over deze aanbieding" (gok ik dat er in NL staat, ik ben altijd op DE :+ ) en denk er in dit geval aan dat in het Duits te doen. Ken maar weinig Duitsers die Nederlands kunnen lezen :+

Die laatste die je linkt is van AM Reitsport, die versturen wel naar Nederland. Die hoef je dus niet apart te vragen. Staat bovenaan net onder de prijs wat de verzendkosten zijn en waarheen er verstuurd wordt (bij hem staat Europa).

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 15:20

dit is nog best in gewikkeld dus. is er geen nederlandse ebay? :+

dus ik moet nederlands account aanmaken, de aanbieder in mijn gebrekkige duits een mail sturen,
dan hopen dat hij naar nederland wil versturen?

hoe kom jij op 500 DD?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:23

Als je iets verzekerd opstuurd hangt daar een verzekerd bedrag aan, In dit geval is dat max. 500. Maar dat is het zadel niet waard, dus krijg je bij zoekraken of beschadiging ook nooit die 500 euro uitgekeerd. Maw nooit doen dus :D

Kijk eens op http://www.ebay.nl
Inschrijven
https://scgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?RegisterEnterInfo

De kneep voor TS zit hem in het nog geen 18 zijn ;)

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 15:28

oke dus die eerste link van dat zadel uit india met da bieden kan ik wel proberen om mee te doen met het bieden? is dat ook met die 500 euro verzekering gedoe?

en die laatste link van dat zadel van de duitse ebay die vind ik ook leuk.
dat is makkelijker zeker? hoe zit dat met verzekeren?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:29

@xxpinczowxx : je kunt pas meebieden als je lid bent van Ebay en dat kun je niet worden want je bent pas 15 (volgens je Bokt-account).

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 15:31

DubbelDun schreef:
@xxpinczowxx : je kunt pas meebieden als je lid bent van Ebay en dat kun je niet worden want je bent pas 15 (volgens je Bokt-account).

mn vader kan ook account maken en voor mij bieden toch?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:05

Dat kan :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:07

DubbelDun schreef:
Een BareFoot-nepper met losse kussen aan de onderkant dus.
Tja het is de zoveelste India-variant op een bekend thema.
Persoonlijk zou ik zeggen; spaar even door zodat je een echte (2e hands) BF kunt kopen. Dan weet je iig wat voor kwaliteit je hebt.

inderdaad ! mee-eens !

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:06

Ja er is een Ebay.nl Dat is Nederland. Ebay.de is Duitsland en Ebay.com is USA. Er zijn er zelfs nog meer, Engeland en Australie en Canada en zo zijn er nog veel meer landen waar een Ebay is.
Je kan ook gaan kijken op Ebay.nl DAT is de Nederlandse Ebay alleen staat daar maar heel weinig ruitersport op, en al heel veel van Duitse verkopers.

Aangezien je in Nederland woont, moet je je op Ebay.nl aanmelden en registreren. Daarmee kan je dan ook op Ebay.de en Ebay.com en alle andere landen waar Ebay is bieden op dingen en spullen kopen.
Het enigste punt is dat je daar dan wel op moet letten of die verkopers ook verzenden naar Nederland aanbieden. Dat staat dus net onder de prijs. Als ze niet naar nederland verzenden zul je ze moeten vragen of ze dat wel willen doen. Willen ze dat niet heb je gewoon pech.

Wat die verzekerde waarde bij verzenden aangaat: die is standaard 500 euro in Duitsland. Dat heeft niks met gedoe te maken, dat is het bedrag waarvoor de Deutsche Post een verzekering aanbied. Waarde tot 500 euro. Is iets duurder moet je een duurdere verzekering nemen bij de Deutsche post. Maar is iets minder waard, geld de daadwerkelijke waarde van het te versturen object. En omdat een verkoper aansprakelijk wordt gehouden voor het verzenden, zal deze dat ook alleen maar willen doen met verzekering. Versturen vanuit het buitenland is gewoon een stuk duurder. Ook vanuit Nederland versturen naar andere landen is duurder dan binnen Nederland. Dus dan mag Duitsland wel naast Nederland liggen, de Duitse en Nederlandse post stellen de prijzen vast wat het kost, en de verkoper is dus ook afhankelijk van hun wat het kost.

En let ook op: bij aankoop van iets BUITEN de EU (Europa) moet je invoer en BTW betalen!!!!!!!! En kan het dus zijn dat hetzelfde product binnen de EU iets duurder is, maar zodra de invoer en BTW erbij komen vanuit India (of de USA) kan je zelfs duurder uit zijn. Dus om buiten de EU te kopen, moet je van te voren heel goed uitrekenen of het wel zin heeft.

En mails sturen naar verkopers of ze willen versturen naar jou land zul je idd moeten doen in hun eigen taal. Je kan niet van hun verwachten dat ze maar Nederlands kunnen lezen en schrijven. Nederlands is nou niet bepaald een wereldtaal.

Verder lijkt het me een heel strak plan dat je je eens heel goed gaat inlezen op de links die DD je al heeft gegeven. Daar staat alle info die je nodig bent en hoe alles werkt.

En dan nog als laatste, voor niks gaat de zon op. Iets wat zo goedkoop is kan nooit geweldige kwaliteit zijn. Je kan op je eigen vingers wel natellen wat het maken van zon zadel kost en de materialen ervoor. Anders zouden alle zadelmerken nu al veel goedkoper zijn of ondertussen falliet. Arbeidsloon in landen als India zijn veel lager dan hier en dan gebruiken ze bij het maken van dit soort zadels vaak goedkoop en mindere kwaliteit leer wat zon zadel veel goedkoper te produceren maakt. Een goed merk maakt gebruik van goed opgeleide mensen, wat je bij de productie zulke goedkope zadels echt niet moet verwachten. Die rammen alleen maar heel de dag zulke zadels in elkaar. Die zal het dus ook worst zijn of dat ding nou echt goed in elkaar zit. Als je de foto's op Ebay ook bekijkt van die 3 zadels kan je ook zien dat de randjes niet echt mooi afgewerkt zijn. Helemaal in vergelijk met een Barefoot. De afwerking van een BF is gewoon heel anders.
En dat moet je je wel heel goed realiseren als je zo goedkoop een zadel wilt. Ik blijf dan ook bij mijn woorden, spaar door tot je een 2ehands BF kan kopen als je zon zadel wilt.