Welke zadelmaker heeft dit zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 23:27

Dan zal ik het even met een boommeter moeten doen, want ik ben er niet zeker van of mijn huidige zadel (leen zadel) nou zo geweldig ligt, zo lijkt het wel (heb er wel enige verstand van), maar begint te schuiven en ligt dus toch niet zo goed als ik dacht (word ook niet meer gebruikt en er wordt dus niet meer gereden tot ik een nieuw zadel heb) maar of dit aan de boom ligt... Geen idee.

Ik zou er geen problemen mee hebben om een zadel laten aanpassen door Divoza, ja ze hebben een slechte naam. Maar tegenwoordig hoor ik er toch eigenlijk geen slechte ervaringen meer over. :-)

Volgens mij kunnen boommaten ook per merk zadel verschillen, toch?

Jaime_

Re: Welke zadelmaker heeft dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:30

Ik raad een Tekna sterk af, ken heel veel mensen met paarden met problemen door die zadels..
Vind het ook niet heel gek, ga zelf maar eens een uurtje op zo'n zadel rijden en voel dan hoe je kont voelt, voelt dan vast ook niet fijn aan een paardenrug..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 23:34

Ik vraag niet of het zadel aangeraden of afgeraden wordt. Zo zijn er van alle merken zadels waar gevallen zijn waar paarden problemen aan over hebben gehouden. Ik heb op een dressuur zadel van Tekna gereden (dit lag op een paard wat ik in heb gereden) en vind het heerlijke zadels.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:56

Dat mag, als je er ervaring mee hebt en jij vind het prima zeker doen! Ikzelf vind het echt verschrikkelijk.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:57

smurffie schreef:
Boom kun je goedkoper doen dan een zadelmaker: je huidige zadel opmeten.
Deze ligt niet goed, maar waarschijnlijk weet je wel of hij iets krapper of wijder moet.
En anders met wintec boommeter.

Vind het erg raar dat divoza het niet probeert voor je!

Een GOEDE zadelmaker zou dit doen.... :wow:

Volgens mij had ik gister dus wel gelijk dat niet iedereen zomaar alles kan/wil bestellen.
En al zou TS hem daar bestellen dan kan ze hem dus NIET ruilen!

Kun je hem beter bij een prut webshop bestellen, iemand anders (een echte goede zadelmaker, en niet die van Divoza) naar laten kijken, en als die niet past retourzenden :)*

Het maakt namelijk niks uit of TS dat zadel nou koopt bij Inter, Divoza of een of andere andere winkel, het zadel is van het merk wat TS wil, en waar TS een fijne ervaring mee heeft.
Het maakt dus niks uit wie dat merk leverd, alleen heb je te maken met een bepaalde service die een (web)winkel wel of niet leverd, en divoza leverd die service blijkbaar niet. :o?

Het maakt ook niks uit als jij een shirt wil kopen van bijv Harry's Horse, of je dit doet bij Divoza, Agradi, of die paarden winkel op de hoek.
Het shirt is van Harry's Horse, en overal dus het zelfde, het verschil is alleen (bestel je hem via internet) hoeveel verzendkosten je betaald, door welke verzendpartij het geleverd wordt (TNT, DHL, UPS, GLS, DPD of wat dan ook), kun je het artikel makkelijk retour zenden, en zo zijn er nog wel 10 punten waarom een klant een keuze maakt om bij de een wel te bestellen, en bij de ander niet.

Ga je naar een winkel liggen die punten een beetje anders, maar als het personeel in een winkel niet aardig was, en bij de concurent wel, dan ga je toch daar heen als het het zelfde merk en de zelfde prijs betreft...

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 00:00

Dat is een goede! :j
Daar had ik niet aan gedacht dat het zadel retour gezonden kan worden als ik 'm bij een webshop koop (terwijl dat zo voor de hand ligt, zo simpel :'))

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 00:02

_Ekenna schreef:
Dat is een goede! :j
Daar had ik niet aan gedacht dat het zadel retour gezonden kan worden als ik 'm bij een webshop koop (terwijl dat zo voor de hand ligt, zo simpel :'))

Dit had ik gister al neergezet, maar niet zo uitgebreid :o

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 00:11

HTM schreef:

Oh, haha daar heb ik dan overheen gelezen. :D

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 00:34

_Ekenna schreef:
HTM schreef:

Oh, haha daar heb ik dan overheen gelezen. :D

Geeft niet, typ vaak veel onzin om nuttige zinnen heen :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:27

Dat Divoza afname verplicht maakt, ik vraag me eigenlijk af hoe dit wettelijk geregeld is. Kan dit zomaar?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:40

Wettelijk gezien niet, maar ze bestellen pas als ze er zeker van zijn dat jij het afneemt. Anders zitten zij met een specifiek zadel :) Zal echt wel verkopen; maar opslag kost ook geld etc.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:39

De TEkna zadels worden in Nederland uitgeleverd aan winkels en zadelmakerijen door Imperial riding / Nederinum in Zwanenburg.

Wanneer je dit bedrijf belt kun je aan de afdeling verkoop vragen welke zaak c.q. zadelpasser/ zadelmakerij in jou regio jouw type zadel verkoopt.

Je kunt dan zelf uit de namen die ze je geven een bedrijf kiezen wat je aanspreekt. En niet onbelangrijk, zij weten dus ook of het Tekna zadel uberhaubt in bruin geleverd kan worden in Nederland.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:57

Jaime_ schreef:
Ik raad een Tekna sterk af, ken heel veel mensen met paarden met problemen door die zadels..
Vind het ook niet heel gek, ga zelf maar eens een uurtje op zo'n zadel rijden en voel dan hoe je kont voelt, voelt dan vast ook niet fijn aan een paardenrug..

Made in China ... misschien is dat voor een groot deel de oorzaak van het probleem!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 15:14

barrye schreef:
De TEkna zadels worden in Nederland uitgeleverd aan winkels en zadelmakerijen door Imperial riding / Nederinum in Zwanenburg.

Wanneer je dit bedrijf belt kun je aan de afdeling verkoop vragen welke zaak c.q. zadelpasser/ zadelmakerij in jou regio jouw type zadel verkoopt.

Je kunt dan zelf uit de namen die ze je geven een bedrijf kiezen wat je aanspreekt. En niet onbelangrijk, zij weten dus ook of het Tekna zadel uberhaubt in bruin geleverd kan worden in Nederland.

Oh dat is fijn om te weten. Bedankt!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:31

Mocht je alsnog via een webshop willen bestellen, wij hebben dit zadel (de S-line bedoel je toch, voor alle duidelijkheid?) in het bruin liggen in 17,5"..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 17:56

Ik was eigenlijk echt specifiek opzoek naar het zadel in mijn openingspost, maar de S-Line bevalt me qua uiterlijk ook prima. Bedankt voor het melden! Maar ik ga 'm denk ik bestellen in Engeland, bij een webshop waar mij hier eerder op werd gewezen. Zadel kost daar 305 pond (afgeprijsd), en dat vind ik toch wel erg aantrekkelijk. Verzendkosten zijn ook verrassend laag. :-)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:15

Prima, veel rijplezier ermee!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:08

Gini schreef:
Dat Divoza afname verplicht maakt, ik vraag me eigenlijk af hoe dit wettelijk geregeld is. Kan dit zomaar?

Jazeker.
Kwestie van voorwaarden en regels kennen en lezen 8-)
Als ze iets speciaal voor jou moeten bestellen moet je het afnemen.
Dus zit het niet standaard in de collectie, dan moet jij het afnemen.

Laat jij iets borduren is dit ook het geval.