Inlages: hoe dik en welk materiaal?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:44

Wow, serieus? Tweedehands overgekocht van een heel overtuigende kennis..
Hij is wel zwart van origine maar wat stoffig zeg maar. Wat is het grote verschil tussen wat jij denkt dat deze is en een HD inlage?
Excuses voor het verspreiden van foutieve info dan :(:) stom zeg, heb ik dat al die tijd ook zelf gedacht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:47

Nou, die zichtbare verschillen heb ik net benoemd :P

De HD inlages zijn van het zelfde zwarte neopreen-achtige materiaal als die stevige normale inlages, maar dan wat dikker in totaal en met een extra drukverdelend flexibel plaatje er in, zie de foto's: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... -Duty.html

Die inlages bij jou op de foto zijn gewoon normaal qua dikte, en hebben rechte randen...lijken dus gewoon normale inlages van zo'n 12 euro i.p.v. de HD-inlages die 4x zo duur zijn := Die normale zijn overigens prima hoor, maar dus gewoon heel standaard, daar werden voor het VPS alle dekjes van Barefoot (toen nog Grandeur) mee geleverd :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 10:16

Wow Whild, dank je wel! Erg fijn om even mee te kunnen kijken. Dingen met foam vallen voor mij dus al definitief af, althans foam als enige materiaal. Misschien dat het wel prettig is in combinatie met iets anders maar je krijgt denk ik wel hele dikke pakketten dan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:01

Nouja, als het gaat om het inknijpen, dat heb je met de HD-inlages dus niet, die knijp je niet dun, maar ze veren wel :P

Kijk, van mij hoef je ze absoluut niet te proberen hoor, ik vind het prima als je vilt gaat gebruiken :j

Maar als je denkt dat je foam altijd zo inknijpt dan is dat dus niet zo :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 11:07

Die hd-inlages die jij hebt laten zien worden 'm sowieso niet, die zijn te breed. Dus die zouden net zo in de weg zitten als de inlages die bij de pad zaten. Daarnaast lijken die inlages waar jij het maar steeds over blijft hebben :P me ook niet heel makkelijk te maken.

pmarena

Re: Inlages: hoe dik en welk materiaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:22

Hee ik probeer je alleen maar te helpen hè, dat je geen dingen afwijst op onterechte gronden zeg maar :)

Dat ze te breed zijn voor je doel dat heb ik gelezen :j Maar het materiaal op zich heeft echt wel goede eigenschappen die op zich wel aansluiten bij wat je zoekt.

Het is ook zonde als je het nu afwijst, vanalles gaat rommelen, dan over een tijd ineens tegen deze inlages aanloopt van iemand die ze bvb. zelf aangepast heeft qua vorm en denkt "sjit hee, had ik dit maar eerder geprobeerd" en dan denkt: had iemand maar tegen me gezegd dat dit ook zou kunnen werken :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:26

Ik heb ook de HD inlages en ben er heel erg blij mee. :j

Je kan ze toch ook minder breed knippen? Of wil je ze per se zelf maken?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 12:43

Nee het zelf maken is geen prioriteit. Als die inlages op maat te knippen zijn dan zou ik het overwegen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:45

Ik heb ook de HD inlages, en ze bevallen mij heel goed! Mijn paard kreeg overal drukplekken van, maar nu niet meer! :)

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:47

@pmarena, oei, zo dat is nogal een prijsverschil maar gelukkig bevallen ze wel goed. Toevallig dat ik er achter kom via deze weg, maar oh well..

@Koper, graag gedaan. :)
Ik kan me voorstellen dat op een breed paard harde inlages erg voelbaar voor de ruiter zijn, omdat je dan voelt waar ze 'op houden'. Mijn paard loopt net iets meer A-vormig af denk ik, want ik voel ze niet zitten. Nu zaten ze eerst in mijn halfpad, waardoor er altijd een dekje nog tussen zadel en halfpad kwam, hierdoor voel je sowieso minder wat er allemaal onder je gebeurd. (Trouwens ook een idee om het zo te doen, maar dan kom je wel hoger te zitten).
Zaterdag heb ik na het maken van de foto's de inlages geruild en ermee gereden (de hardere in de zadelvormige BF pad en zo gelijk onder het zadel), het zat wat harder maar niet persee vervelend voor mijn benen. Toevallig hebben we allebei een rondere poown en hebben we allebei lange benen, maar misschien heb jij een ander zadel dan ik en ja, wat ik al zei over de verschillende ruggen.