Super deken! Tot nu toe de enige die mijn ietwat lompe haflinger aan kan
Mijn hafje heeft trouwens een breed front en brede hals, maar alles past er prima in
Livito
Geplaatst: 08-03-13 23:54
ik heb m ook! superfijn ding! normaal past mijn paard geen enkele vliegendeken of gewone deken met hals omdat hij een brede borst heeft. hij heeft maat 195, en ik krijg hem dan met 215 nogsteeds niet dicht . maar de RSIH zit echt als gegoten knelt niet, de hals is niet te kort en paard is er een stuk rustiger door .
2 stalgenootjes van mij hebben/hadden hem ook .
op de welsh cob lag hij wel mooi, maar die kreeg er allemaal kale plekken van. en op de KWPN'er lag hij ook super stevig is hij zeker, de slopers bij ons op stal hebben hem nog niet stuk gekregen
Akshay
Geplaatst: 09-03-13 08:00
yvonnedv schreef:
daar hoeft hij/zijn niet voor te schudden de oren zijn in no-time uit de gaten
hier past dat oording dus ook niet. Paardlief zijn oren groeien tever uit elkaar uit zijn hoofd. Dus als ik zijn oren door die gaten frommel moet ik ze echt naar elkaar toe knijpen. Vindt ie niet prettig
NiG
Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-13 10:55
Heb uiteidelijk de rambo SIH gekocht. Maatje groter en die paste goed (190 gekocht terwijl mijn fjord meestal 185 heeft) Die van EJ was ook niet leverbaar en het materiaal van de SIH leek me wel stevig en glad - alleen heb ik zo mijn twijfels over de naden op de overgang naar de hals, zagen er helemaal niet stevig uit, maar ja ik heb een naaimachine.
De oren zitten idd wel erg dicht bij elkaar op dat ding. Als ik haar oren erdoor doe kunnen ze alleen naar voren staan haha.
Zat nog een gratis vliegenmasker bij, waarbij de oren gek genoeg erg ver uitelkaar stonden.
NiG
Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-13 19:56
Even een update: helaas schuurplekken door de SIH...
Ze heeft schuurplekken op de borst. Deken ligt vrijwel hetzelfde bij opdoen als na een dag om. (alleen het halsgedeelte zit iets anders - maar daar geen schuurplekken) Kreeg echt het idee dat ie wel goed zat...
Heb trouwens wel een paard wat tot dusverre van echt iedere, maar dan ook iedere deken schuurplekken krijgt... En heb echt geen slechte merken geprobeerd. (borstbeschermers werken tijdelijk maar veroorzaken weer andere schuurplekken)
De SIH is dus nu maar af en probeer het lichte exceem te managen op een andere manier.
Heb jaren een RSIH gebruikt . Maar pasvorm was nooit je van het . Nou is mijn merrie ook geen doorsnee model . Vindt de deken wel degelijk en de lichte kleur is wel fijn . Oren paste niet in de gaten . Klittenband hals ging maar net dicht en de musketon sluiting zitten de pinnetjes naat het paard toe . Buikflap achtige ding bedekte buik niet . Iig niet t de mediale lijn . Waar veel eczemers ook jeuk hebben . Heb nu een BOETT deken gekocht . Nog duurder . Maar die past goed . Hij zakt iets naar achter. Maar dat is minimaal . Verder is paard er happy mee kan hem zo aandoen ze blijft er rustig voor staan . In dat opzicht had ik het dus veel eerder moeten doen .
YvonneV
Geplaatst: 09-05-13 21:22
Zinzi_jewel schreef:
de musketon sluiting zitten de pinnetjes naat het paard toe .
Die kun je toch ook naar buiten draaien.
Zinzi_jewel
Geplaatst: 09-05-13 21:43
yvonnedv schreef:
Zinzi_jewel schreef:
de musketon sluiting zitten de pinnetjes naat het paard toe .
Die kun je toch ook naar buiten draaien.
Nee dat gaat niet meer . Bij mijn eerste deken kon ik ze draaien . Nu zijn het vaste musketons . Als je ze verdraaid drukt de ring in de borst
Had vanwege een dekenslopend paard voor deze gekozen. Anders was het wel iets anders geworden denk ik. Hier idd ook problemen met de oorgaten (blijft niet zitten) en klittenband wat niet veel ruimte over heeft aan de hals. Borstsluiting lijkt netjes te zitten, maar toch schuren...