body bandage tegen wondjes van sporen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: body bandage tegen wondjes van sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:20

maar als je paard zelfs in de zomer iets kaal wordt van het hoofdstel, kun je toch juist beter een zalfje kopen?
want die kun je ook voor het hoofdstel gebruiken en dat kan met die band niet ;)
heb je dat problem ook meteen weer opgelost :)

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 14:20

M_D_H schreef:
xDaantjxx schreef:
Ook nog rolletjes...
Goh gek dan he?

Ik heb zelf hele stompe en korte spoortjes voor een paard die af en toe even dat nodig heeft, voorderest gebruik ik ze niet :)

klein detail...
rolletjes zijn liever als die korte stompe spoortjes die jij hebt ;)

ts, als je de eerste 15 minuten hard moet drijven om hem aan het lopen te krijgen en daarna niet meer moet je mischien eens naar de opbouw van je training kijken?
veel korte overgangetjes na elkaar helpen heel goed om je paard beter aan het been te krijgen...
is voor het dier ook fijner als hij niet steeds geprikt wordt ;)

Ik weet niet goed hoe ik de opbouw kan verbeteren. Ik longeer hem vaak 10min voordat ik erop ga, en dan is hij goed vooruit.
Helaas kan ik maar af en toe longeren voordat ik erop ga dus moet ik er meestal direct op.
Overgangen rijden heb ik ook geprobeerd, maar dat werkt tegengesteld. hij moet gewoon eerst een tijdje inlopen voordat hij ontspannen is

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:22

ikkebenhier schreef:
M_D_H schreef:

klein detail...
rolletjes zijn liever als die korte stompe spoortjes die jij hebt ;)

ts, als je de eerste 15 minuten hard moet drijven om hem aan het lopen te krijgen en daarna niet meer moet je mischien eens naar de opbouw van je training kijken?
veel korte overgangetjes na elkaar helpen heel goed om je paard beter aan het been te krijgen...
is voor het dier ook fijner als hij niet steeds geprikt wordt ;)

Ik weet niet goed hoe ik de opbouw kan verbeteren. Ik longeer hem vaak 10min voordat ik erop ga, en dan is hij goed vooruit.
Helaas kan ik maar af en toe longeren voordat ik erop ga dus moet ik er meestal direct op.
Overgangen rijden heb ik ook geprobeerd, maar dat werkt tegengesteld. hij moet gewoon eerst een tijdje inlopen voordat hij ontspannen is

ik ga je even pben :)

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:22

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 14:22

M_D_H schreef:
maar als je paard zelfs in de zomer iets kaal wordt van het hoofdstel, kun je toch juist beter een zalfje kopen?
want die kun je ook voor het hoofdstel gebruiken en dat kan met die band niet ;)
heb je dat problem ook meteen weer opgelost :)

zalfjes heb ik allemaal al geprobeerd.
Maar nog nergens een wonderzalfje gevonden die het haar in 24u terug laat groeien.
Aangezien ik bijna dagelijks rij heeft een zalfje weinig effect.
daarom rij in in de zomer bijna altijd met een oornetje en ook vaak met wolletjes onder het hoofdstel.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 14:23

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:24

en leovel huidolie? de pony heeft namelijk ook een heel gevoelig teer huidje en wordt ook het hele jaar door nog eens geschoren, ik gebruik vaak deze huid olie voor het rijden bij plaatsen als het hoofdstel etc gewoon om de huid daar soepel te houden het werkt bij ons echt heel goed :)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:25

Volgens mij vraagt Ts niet om hulp voor het rijden met sporen of zobder.
ze wil alleen maar weten waar ze iets kan kopen, als ze
iets anders zou willen had ze dat wel gevraagd.
en nee ben ook geen fan van sporen, maar dan ga ik der toch
ook niet zo af lopen kraken?

sorry ts ik weet zo niet waar je ze kan halen maar
ik denk dat de Divoza of de Epplejeck ze vast wel hebben?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:28

Ga eens googlen op paardenwinkels zoals Divoza en EppleJeck..
Horseworld Agradi etc...

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 14:29

SuzanLarissa schreef:
Volgens mij vraagt Ts niet om hulp voor het rijden met sporen of zobder.
ze wil alleen maar weten waar ze iets kan kopen, als ze
iets anders zou willen had ze dat wel gevraagd.
en nee ben ook geen fan van sporen, maar dan ga ik der toch
ook niet zo af lopen kraken?

sorry ts ik weet zo niet waar je ze kan halen maar
ik denk dat de Divoza of de Epplejeck ze vast wel hebben?

Bedankt! Klopt helemaal wat je zegt!
En ik ben ook niet echt fan van sporen, maar mijn benen zijn niet sterk genoeg om mijn paard in het begin voorwaarts te rijden dus heb ik ze wel nodig.
Ik zal eens zoeken bij de winkels die je noemt, maar aangezien ze het in de meeste winkels niet hebben zoek ik waar ze het wel hebben ;-)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:33

Met sporen krijg ik mijn paard écht écht écht niet voorwaarts, ga lessen volgen ajb. Sporen gebruik ik zelf, maar om mijn paard nét wat meer te VERZAMELEN, niet om te strekken :+

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:36

Goh, wel leuke reacties hier zeg..
Gaat zo'n band niet schuren dan? Dat kan ik me zo voorstellen.
Of vriendelijkere sporen gebruiken? Het lijkt mij het beste om ze helemaal niet te gebruiken, maar als dat niet kan dan kan je eventueel die band gaan gebruiken.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 14:37

jasz schreef:
Of vriendelijkere sporen gebruiken? Het lijkt mij het beste om ze helemaal niet te gebruiken, maar als dat niet kan dan kan je eventueel die band gaan gebruiken.

Nee, aangezien je de band vastmaakt aan je singel en je zadel en hij elastisch is, ligt hij strak om het lichaam.
hij gaat niet schuren

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:46

mygod.. iedereen te zeuren over hoe je wel en niet moet rijden met sporen. Ugghh ben dat haat en nijd zo spuug zat, ze vraag alleen waar je het kan kopen, ze vraagt geen hulp tijdens het rijden... Ik denk dat die mensen die zeuren over dat jij moet leren rijden, maar eens moeten gaan leren lezen.

Ontopic; http://www.ruitersportvanleusen.nl/inde ... Itemid=162

Deze heb ik gevonden. (;

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 14:50

Bedankt IxL!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:51

Van mij mag je best spuug zat zijn IxL, maakt mij niet veel uit :)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:56

xSlvna schreef:
Met sporen krijg ik mijn paard écht écht écht niet voorwaarts, ga lessen volgen ajb. Sporen gebruik ik zelf, maar om mijn paard nét wat meer te VERZAMELEN, niet om te strekken :+

Klopt, en sporen zijn ook niet gemaakt om je paard vooruit te drijven, maar om je hulpen fijner te kunnen geven..

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:17

ikkebenhier schreef:
jasz schreef:

Nee, aangezien je de band vastmaakt aan je singel en je zadel en hij elastisch is, ligt hij strak om het lichaam.
hij gaat niet schuren

oh oke, ja dan lijkt me dat, naast toch geen sporen omdoen, de beste oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:28

Waarom is een zweep nou weer beter dan sporen :')
Met een zweep kun je ook keihard de striemen erop slaan hoor.
Maar das de normaalste zaak van de wereld om daar mee te rijden? Grappig .. Snap die logica niet hoor.
Mijn Q is ook erg gevoelig op haar huidje maar heeft nooit last van plekjes, zou je aanraden om met een wieltje te gaan rijden ipv knoppen maar zag dat je al zo iets hebt. Rubber maakt trouwens helemaal snel kaal dus weet niet wat voor soort je hebt?
Misschien kun je dan gezeur over die band voorkomen :P

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:33

Een zweep is niet per definitie beter dan een spoor, net als dat een dubbelgebroken bitje niet per definitie beter is dan een stang.

Paard van TS is niet aan het been, daarbij moet je geen sporen gebruiken omdat je ze daar alleen maar op afstompt waarna ze helemaal nergens meer op reageren.

Eerst kuitdruk, geen reactie? -> schop, geen reactie? -> tikje met de zweep. Dat heeft hij maar een paar keer nodig en dan reageert hij écht wel op de eerste kuitdruk. Dan hoef je hem niet constant met je sporen te schoppen en heb je ook geen rare beschermbanden oid nodig.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:34

Aaaaaargh ik krijg het van mensen die zeggen, 'ik heb ze gewoon soms even nodig om hem wakker te maken.' Daar dienen sporen niet voor! Bij mijn vorig paard reed ik met sporen, zo kon ik kleinere plekjes gebruiken voor de hulpen. Hij kende veel verschillende oefeningen zoals wijken, schouder binnen- en bitenwaarts, achteruit, keertwending,... En ik heb hem die dingen zodanig geleerd dat als ik op dat plekje even aanraak hij die bepaalde oefening doet en dit met alle oefeningen. Als ik geen sporen zou hebben zou ik gewoon te weinig plaats hebben om de verschillende hulpen in te delen. Kortom, sporen zijn puur voor verfijning van de hulpen.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:42

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:43

Even wakker maken ligt eraan hoe je dat bedoeld. Ik doe eens in de zoveel tijd een klein spoortje om en die gebruik ik dan min of meer ook om haar 'even wakker te maken'. Niet in voorwaartse zin maar in buiging en wijken voor druk.

Ik geef dan bijvoorbeeld binnenkuit, krijg ik te weinig reactie kriebel ik met mijn spoortje en dan heb ik ze weer 3 weken niet nodig :+ Gebruik ze als ik ermee rijd ook maar 1 keer want daarna reageert ze al op een wiebel van mijn grote teen :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:46

Vergeet trouwens niet dat je body bandage je signaal wel dempt. Je zult, ironisch genoeg, dus aardig steviger met je spoor moeten werken om je paard hetzelfde signaal te geven..

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:49

IxL schreef:
mygod.. iedereen te zeuren over hoe je wel en niet moet rijden met sporen. Ugghh ben dat haat en nijd zo spuug zat, ze vraag alleen waar je het kan kopen, ze vraagt geen hulp tijdens het rijden... Ik denk dat die mensen die zeuren over dat jij moet leren rijden, maar eens moeten gaan leren lezen.

Ontopic; http://www.ruitersportvanleusen.nl/inde ... Itemid=162

Deze heb ik gevonden. (;

kreeg ook al de kriebels van al deze reacties.... misschien kun je ook even op de site van dunsborg ruitersport kijken, zijn hebben ook heel veel.
succes met alles.....