want die kun je ook voor het hoofdstel gebruiken en dat kan met die band niet

heb je dat problem ook meteen weer opgelost
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

M_D_H schreef:xDaantjxx schreef:Ook nog rolletjes...
Goh gek dan he?
Ik heb zelf hele stompe en korte spoortjes voor een paard die af en toe even dat nodig heeft, voorderest gebruik ik ze niet
klein detail...
rolletjes zijn liever als die korte stompe spoortjes die jij hebt
ts, als je de eerste 15 minuten hard moet drijven om hem aan het lopen te krijgen en daarna niet meer moet je mischien eens naar de opbouw van je training kijken?
veel korte overgangetjes na elkaar helpen heel goed om je paard beter aan het been te krijgen...
is voor het dier ook fijner als hij niet steeds geprikt wordt
ikkebenhier schreef:M_D_H schreef:
klein detail...
rolletjes zijn liever als die korte stompe spoortjes die jij hebt
ts, als je de eerste 15 minuten hard moet drijven om hem aan het lopen te krijgen en daarna niet meer moet je mischien eens naar de opbouw van je training kijken?
veel korte overgangetjes na elkaar helpen heel goed om je paard beter aan het been te krijgen...
is voor het dier ook fijner als hij niet steeds geprikt wordt
Ik weet niet goed hoe ik de opbouw kan verbeteren. Ik longeer hem vaak 10min voordat ik erop ga, en dan is hij goed vooruit.
Helaas kan ik maar af en toe longeren voordat ik erop ga dus moet ik er meestal direct op.
Overgangen rijden heb ik ook geprobeerd, maar dat werkt tegengesteld. hij moet gewoon eerst een tijdje inlopen voordat hij ontspannen is
M_D_H schreef:maar als je paard zelfs in de zomer iets kaal wordt van het hoofdstel, kun je toch juist beter een zalfje kopen?
want die kun je ook voor het hoofdstel gebruiken en dat kan met die band niet
heb je dat problem ook meteen weer opgelost
sennag schreef:Ja je schrijft het zo en je kan het hier kopen:
http://www.horseridersclassics.nl/content/body-bandage
Als niemand deze link al doorgeven had
SuzanLarissa schreef:Volgens mij vraagt Ts niet om hulp voor het rijden met sporen of zobder.
ze wil alleen maar weten waar ze iets kan kopen, als ze
iets anders zou willen had ze dat wel gevraagd.
en nee ben ook geen fan van sporen, maar dan ga ik der toch
ook niet zo af lopen kraken?
sorry ts ik weet zo niet waar je ze kan halen maar
ik denk dat de Divoza of de Epplejeck ze vast wel hebben?
jasz schreef:Goh, wel leuke reacties hier zeg..
Gaat zo'n band niet schuren dan? Dat kan ik me zo voorstellen.
Of vriendelijkere sporen gebruiken? Het lijkt mij het beste om ze helemaal niet te gebruiken, maar als dat niet kan dan kan je eventueel die band gaan gebruiken.
xSlvna schreef:Met sporen krijg ik mijn paard écht écht écht niet voorwaarts, ga lessen volgen ajb. Sporen gebruik ik zelf, maar om mijn paard nét wat meer te VERZAMELEN, niet om te strekken
ikkebenhier schreef:jasz schreef:Goh, wel leuke reacties hier zeg..
Gaat zo'n band niet schuren dan? Dat kan ik me zo voorstellen.
Of vriendelijkere sporen gebruiken? Het lijkt mij het beste om ze helemaal niet te gebruiken, maar als dat niet kan dan kan je eventueel die band gaan gebruiken.
Nee, aangezien je de band vastmaakt aan je singel en je zadel en hij elastisch is, ligt hij strak om het lichaam.
hij gaat niet schuren

Gebruik ze als ik ermee rijd ook maar 1 keer want daarna reageert ze al op een wiebel van mijn grote teen
IxL schreef:mygod.. iedereen te zeuren over hoe je wel en niet moet rijden met sporen. Ugghh ben dat haat en nijd zo spuug zat, ze vraag alleen waar je het kan kopen, ze vraagt geen hulp tijdens het rijden... Ik denk dat die mensen die zeuren over dat jij moet leren rijden, maar eens moeten gaan leren lezen.
Ontopic; http://www.ruitersportvanleusen.nl/inde ... Itemid=162
Deze heb ik gevonden. (;