Paard maakt rug bol , door zadel ?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Re: Paard maakt rug bol , door zadel ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:48

Je hebt zadelmakers en zadelpassers en bij beiden kunnen er toch nog onkundige tussen zitten.
Er zijn er niet zo heel veel die zich écht in het paard verdiepen en naar de ruiter kijken.Vaak is het zo dat het zadel erop word gelegd,beetje vullen en klaar is kees!
Je moet gewoon de zadelmaker/passer het hemd van zn lijf vragen hoor daarvoor zijn ze er!En als je zelf voelt dat het niet lekker zit gewoon meteen aankaarten.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:09

funnyhorses schreef:
Je hebt zadelmakers en zadelpassers en bij beiden kunnen er toch nog onkundige tussen zitten.
Er zijn er niet zo heel veel die zich écht in het paard verdiepen en naar de ruiter kijken.Vaak is het zo dat het zadel erop word gelegd,beetje vullen en klaar is kees!
Je moet gewoon de zadelmaker/passer het hemd van zn lijf vragen hoor daarvoor zijn ze er!En als je zelf voelt dat het niet lekker zit gewoon meteen aankaarten.

Dit is alleen een heel lastige zaak. Je gaat er toch vanuit dat de zadelmaker/ passer de deskundige is. Ik had me best verdiept in de kwestie zadels en had achteraf beter op mijn ondebuikgevoel kunnen vertrouwen. Er bestaat geen keurmerk voor het vak en velen willen vooral zadels verkopen. Of die nou wel of niet past. Helaas.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:15

Klopt helemaal bertine37!!!
Hier ook een onderbuik gevoel gehad en achteraf kon ik me voor mn kop slaan dat ik er niet naar geluisterd had!Dikke 200 euro lichter om een 2e hands zadel opnieuw te laten vullen en achteraf was het zadel gewoonweg te lang.(wat door de zadelmaker ontkend werd toen ik t aankaarte)
Je kunt er echt "gek" van worden van zadels die niet goed passen grrrrrr maar nooit opgeven om naar het perfecte te streven,je paard is het meer dan waard zeg ik altijd.
Je leert er wel van,wel dure lessen maar ze zijn hier wel doorgedrongen hahaha

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 16:18

Ik stuur je even een pbtje!