HELP, ik weet het echt niet meer (zadels)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Re: HELP, ik weet het echt niet meer (zadels)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 19:12

ik denk inderdaad dat het aan de vorm ligt, want de 'kale' boom was te klein dus nu zit er een grotere in en was het iets beter maar het komt ahcteraan nog omhoog, ik ben gisteren terug gaan rijden en ik krijg er nog steeds geen zicht op, ik ben echt ten einde raad...

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:59

Dan zou ik toch om een deskundig advies van een zadelpasser vragen (dus niet zomaar een ruitersportzaak). Je beschikt over een vrij ruim budget, dus het kan zeker niet onmogelijk zijn om een goed passend zadel te vinden voor jouw paard.

Ik ben er zelf ook 'ingetrapt' om naar een zadelpasdag bij een ruitersportzaak te gaan. Ook een nieuw zadel gekocht dat dan speciaal voor mij en mijn paard aangepast werd, maar dat zadel ligt dus ook niet helemaal goed (zoals het zou horen).

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:11

Kay_Kim schreef:
ja, ik had een msfc laten komen maar zij had geen testzadels dus dat is geen optie, ik heb wel een ruitershop gevonden die verschillende zadels op voorraad heeft en er verschillende meebrengt voor te testen, het gaat hier om emmers ruitersport, hier heb ik al wel enkele positieve reacties over gehoord, ook heb ik al over macrider gehoord, die zitten hier ook niet zo ver af... maar ik ken het merk zelf niet...

Emmers is echt top! +:)+
Die raad ik zeker aan.
Macrider hoor ik de laatste tijd juist veel negatieve dingen over. Die zadels moet je meermaals per jaar opvullen, gedonder als er wat is.
Als je zadel beschadigd is zeggen ze dat je niet stil zit, terwijl diegene juist heel zit.
Sturen je van het kastje naar de muur, en ik moet eerlijk zeggen, dat is de laatste 2, 3 maanden alleen maar erger geworden. :=

Maar, Emmers kan ik zeker aanraden. Daar heb ik mijn eigen zadel vandaan en ik ben echt dik, dik tevreden! Top service, top kwaliteit! +:)+

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:16

Ik raad ook Ninon Schutte aan!
Ben sowieso benieuwd welk zadel uiteindelijk passend zal zijn :j:

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:20

Misschien is Black Country of Bliss of London wat voor jou! Word geheel op maat gemaakt en je kunt zelf van allerlei optie's kiezen, van een lak biesje tot swarovski op je zadel! Heb zelf van beide merken een zadel en heel erg tevreden over!

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:41

Ik zie dat je ook van België bent. Inderdaad ontzettend moeilijk, een goed passend zadel vinden... In België zijn er helaas niet zoveel mogelijkheden, vrees ik. Ik zou niet snel kiezen voor een ruitersportzaak, omdat die meestal niet veel kaas gegeten hebben van zadels passen...

Ik heb zelf ook de nodige problemen gehad indertijd met mijn paard (arabier), om een passend zadel te vinden. Wij zijn intussen al een flink aantal jaren zeer tevreden met ons wow-zadel, al ligt die boven je budget.

Ik moet helaas weer opnieuw aan de zoektocht beginnen voor mijn jonge paard. Een wow is uitgesloten omdat de prijzen van de wow-zadels in de loop der jaren een heel pak gestegen zijn, en nu echt wel te duur zijn voor ons. En ook omdat het leer me net iets te slijt gevoelig is.
Ik rij mijn jonge paard nu met een wintec vzh, die vrij goed past op zijn rug (na een stuk of tien zadels gepast te hebben, die allemaal scheef gingen hangen), maar ik rij echt niet graag met dat zadel, heb er een afgrijselijke houding mee en vind het gewoon geen fijn zadel.

Als je toch voor een wow zadel zou gaan, kan ik je aanraden om Sibyl De Jager van Equilotus te contacteren: http://www.equilotus.be
Zij komt jaarlijks mijn wow zadel nakijken en indien nodig aanpassen en ik vind haar heel kundig.

Ik heb intussen een lijstje aangelegd met mogelijkheden, let wel, ik heb zelf geen persoonlijke ervaring met deze mensen. Dit zijn mensen waar ik al positieve reacties over gevonden heb en die dus een optie zijn voor mij om zelf te contacteren:

1) Björn Villeyn: http://www.hetwaterhof.com/horses/maste ... itting.asp
Nadeel, hij doet enkel MSFC dacht ik en een vriendin van mij is niet zo blij met haar MSFC zadel (leerkwaliteit).

2) Veerle Demeyere: http://www.passendzadel.be
Zij doet ook andere merken naast MSFC.

3) Dennis Teirlynck: http://www.aleashop.be/zadels-toebehoren
Nadeel voor mij is dat hij veel Wintec doet en dat wil ik eigenlijk niet omdat ik er niet zo fijn in zit.

Verder is Ninon Schutte me ook getipt als zijnde heel goed, maar dat is natuurlijk weer het buitenland en dan vrees ik maar weer de service na verkoop, het is toch een heel eind rijden. En ik heb helaas al vaker de ervaring gehad dat eens het zadel gekocht is, de service na verkoop dik tegenvalt (ook met ruitersportzaken in Belgïë btw).

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:46

Ik heb een Fryso zadel op mijn fjord liggen, fjord met vreselijke vervelende rug voor zadels Hihi.
Ben zeer tevreden over de service en heb een onwijs fijn zadel die top ligt en waar ze alle vrijheid mee heeft.

Ze komen met verschillende types om te proberen en kunnen alles aanpassen.
Je kan het zo duur maken als je zelf wilt

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:53

Ik ben heel erg fan van albion!