Vriend doet zadel cadeau.. Maar..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:14

ik vind dat ook helemaal niet raar hoor , jij de nieuwe zij de oude.. heb je inderdaad meteen geen last meer met de verschillende maten beugels :) super super leuk cadeau :D

_xHaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:17

Het is toch erg logisch dat jij het nieuwe zadel alleen gebruikt?

Ik denk niet dat ze dat niet erg vind! ;) :D

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:17

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-07-22 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:20

Ik heb zelf aardig wat paarden voor anderen gereden en zou het goed snappen als de eigenaar nieuwe spullen voor haarzelf wil houden.
Geen probleem dus waarschijnlijk :)

Misschien wordt ze wel zuiniger met je oude zadel als het 'haar' zadel wordt. :')

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 19:21

Kitty1985 schreef:
Nieuwe verzorgster zoeken.

Iemand die zo respectloos met mijn spullen om gaat mag van mij vertrekken.
Al is het maar een oud zadel. Die hoort niet op de grond.

Dat vind ik wel erg radicaal. Het is moelijk een goede verzorgster te vinden die een fijne klik heeft met je paard. Het is ook geen opzet maar onoplettendheid. Verder doet ze alles prima, dus de beschermers schoonmaken, het zand van de singel halen, het bit is altijd heel schoon etc.

@bigone: we wonen op het moment samen in een heel fijn appartement, hebben allebei onze auto's etc. en plannen voor een huis zijn er nog lang niet. Hij kan het bedrag ook makkelijk missen, zou ik nooit kunnen met mijn loon. Ik begrijp mijn vriend wel, hij spiegelt zijn eigen zorgvuldigheid op mij af. Hij is heel voorzichtig met zijn spullen, of het nu auto; computer; etc. is. Dus ik voel me niet beledigt door zijn voorwaarde, het is nu eenmaal één van zijn typische eigenschappen.

Dat ze dan haar 'eigen' zadel heeft, zo heb ik het idd nog niet bekeken. Ik ga eens kijken of ik een leuk dekje vind, wat dan voor onder het oude zadel is.

@NoeskaMoos: Inderdaad, wie weet geeft het juist een motivatie om er extra op te letten. :)

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:23

Ik zou haar gewoon eerlijk vertellen dat je een nieuw zadel van je vriend hebt gehad en dat het daardoor speciale waarde voor je heeft. Dat je het graag alleen voor jezelf wil gebruiken. Das iets wat ze dan gewoon moet accepteren.

jamiroquai

Re: Vriend doet zadel cadeau.. Maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:26

Nog een voordeel voor je verzorgster: je kunt je eigen zadeldekje kiezen!!!!!!!!!! Desnoods met je naam erop geborduurd!!!!!!!!!!!! Welke verzorgster wil nou niet een 'eigen zadel?'

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:27

Ik kan hem best begrijpen hoor, hij wil zijn vriendinnetje een mooi zadel cadeau geven... zodat je dus een mooi zadel hebt. Als het dan meteen weer als een vod op de straat terechtkomt dan is dat wel heel erg zonde en niet de investering die hij in gedachten had :=

Als je een nieuw dekje wilt kopen voor het oude zadel, misschien vindt zij het dan wel leuk om die samen uit te gaan zoeken? Dan maak je er echt "haar" zadel van en is het voor haar ook extra leuk :j

Je kunt toch gewoon zeggen dat je van je vriend een nieuw zadel krijgt zodat jullie allebei een eigen zadel hebben waarbij je de riemen kan laten zoals ze zijn?

Dan hou je het positief en ben je niks aan het jokkebrokken :)

Let dan wel een beetje op dat je het nieuwe zadel ook een beetje veilig weghangt en ze er niet alsnog krassen op kan maken met de beugels of singel ofzo van het oude zadel :P

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:29

Lara_Silver schreef:
Kitty1985 schreef:

Dat vind ik wel erg radicaal. Het is moelijk een goede verzorgster te vinden die een fijne klik heeft met je paard. Het is ook geen opzet maar onoplettendheid. Verder doet ze alles prima, dus de beschermers schoonmaken, het zand van de singel halen, het bit is altijd heel schoon etc.

Noem het eerder laksheid en desinteresse.

Respect voor andermans eigendommen. Al is het maar een borstel

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 19:34

pmarena schreef:
Ik kan hem best begrijpen hoor, hij wil zijn vriendinnetje een mooi zadel cadeau geven... zodat je dus een mooi zadel hebt. Als het dan meteen weer als een vod op de straat terechtkomt dan is dat wel heel erg zonde en niet de investering die hij in gedachten had :=

Als je een nieuw dekje wilt kopen voor het oude zadel, misschien vindt zij het dan wel leuk om die samen uit te gaan zoeken? Dan maak je er echt "haar" zadel van en is het voor haar ook extra leuk :j

Je kunt toch gewoon zeggen dat je van je vriend een nieuw zadel krijgt zodat jullie allebei een eigen zadel hebben waarbij je de riemen kan laten zoals ze zijn?

Dan hou je het positief en ben je niks aan het jokkebrokken :)

Let dan wel een beetje op dat je het nieuwe zadel ook een beetje veilig weghangt en ze er niet alsnog krassen op kan maken met de beugels of singel ofzo van het oude zadel :P

Ja precies zo denkt mijn vriend dus, hij doet het echt heel erg graag, en spontaan ook nog eens. 'Zeg dat zadel dat je zo mooi vond, hoeveel kost zo'n ding nu eigenlijk?' :') Gelukkig krijg ik er een mooie beschermhoes bij die dus standaard erover heen gaat als ik het in de zadelkamer hang dus dan gaat het wel meevallen. :)

@Kitty1985: Ik snap je reactie wel, maar ik ken haar, laksheid en desinteresse is het niet. Het is eerder 'oh wacht direct de zweetdeken op want anders; en dan oh wacht hij heeft nog vieze benen etc. etc. En dan legt ze hem even neer omdat ze 10 andere dingen wil gaan doen. Ik observeerde het boeltje en zei 'zadel'; en toen 'oh ja ja ja klopt en toen rende ze al richting de zadelkamer. Ze moet nog leren een vaste orde van dingen te handhaven en wil teveel tegelijkertijd doen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:40

zoals je het hier boven al zegt lijkt me een goed plan. ik weet niet hoe oud ze is, maar misschien kun je er ook van die gekleurde beugels aandoen als ze dat leuk vind.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 19:46

Ze is 13 jaar, dus een beetje in de 'tussenleeftijd'. Maar ik denk dat ze met een dekje al heel blij is. :)

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:49

Lara_Silver schreef:
Ze is 13 jaar, dus een beetje in de 'tussenleeftijd'. Maar ik denk dat ze met een dekje al heel blij is. :)

is wel een heel goed idee zij blij jij blij. ik heb ook wel eens wat van de eigenaresse van me verzorgpaarden en pony gekregen :) (kleine dingen enzo ook een keer een kaart en een chocolade reep omdat ik een paar keer op de paarden had gepast :D )

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:55

Lara_Silver schreef:

Dan lijkt me dat een goed plan, als je nou eens een mooi dekje of iets anders voor het zadel voor der koopt en uitlegt waarom je het nieuwe zadel voor je zelf houd, denk ik dat ze het vast wel accepteer en misschien er zelfs blij mee is!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:21

Kitty1985 schreef:
Lara_Silver schreef:

Wat een onzin, als ik een zadel van iemand anders leen leg ik deze ook soms op de grond terwijl dit een duur zadel is. Ik denk er op dat moment niet bij na 'hiervan krijgt het zadel krassen' omdat ik het rustig doe.
Ook het zadel van mijn vorige verzorgpaard lag genoeg op de grond, was zo oud dat de verf op de zweetbladen bladerde, meen je dat kleine plekje boeide wat.
Laksheid en desinteresse dus dump de verzorger maar, ben blij dat niet iedereen zo denkt.

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:25

wat mss handig is moest je toch schrik hebben dat ze achter je rug je zadel gebruikt, kun je eventueel zo'n zadelhouder met slot aanschaffen? kan enkel jij er aan toch? :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 20:34

Daar ben ik gelukkig absoluut niet bang voor, dat zou ze nooit doen. :) Ze is al blij dat ze gewoon lekker op en om de pony bezig mag zijn.

Foxylady117

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:38

Superleuk cadeau! Als je daar niet bang voor bent zou ik er ook geen slot op doen nee. :)

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:44

?
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-07-22 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:51

xSlvna schreef:
Kitty1985 schreef:

Wat een onzin, als ik een zadel van iemand anders leen leg ik deze ook soms op de grond terwijl dit een duur zadel is. Ik denk er op dat moment niet bij na 'hiervan krijgt het zadel krassen' omdat ik het rustig doe.
Ook het zadel van mijn vorige verzorgpaard lag genoeg op de grond, was zo oud dat de verf op de zweetbladen bladerde, meen je dat kleine plekje boeide wat.
Laksheid en desinteresse dus dump de verzorger maar, ben blij dat niet iedereen zo denkt.

Tja, ik heb vroeger geleerd dat je zuinig moet omgaan met andermans eigendommen. Wat je met je eigen spullen doet moet jezelf weten, maar respect voor andermans spullen. Hoe oud of nieuw ook.

Een zadel hoort niet op de grond. Plekken genoeg waar je het veilig op kan bergen.
Wat als het paard los komt en zijn nek over het zadel breekt?? Of er een schop tegen aan geeft? De stal kat/hond er tegen aan piest..
Ophangen is zo'n kleine moeite niet.
Heb je bij de poetsplaats geen plek. Nou dan laat je je paard toch even 3 seconde achter. Of je neemt hem mee naar een plek waar je hem wel op kan hangen. Hek/staldeur/fiets/stoel enz enz.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:09

Kitty1985 schreef:

:+ een jonger kind(ik ga bij de omschrijving van TS eigenlijk uit van dat het meiske nog niet eens echt aan de puber is) zal wel eens wat onvoorzichtiger zijn met spullen, dat weet je als je er aan begint als het goed is
iets eens op de grond neerleggen etc hoeft echt geen respectloos gedrag te zijn, maar puur onwetendheid en niet ver genoeg doordenken over van alles en nog wat ...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 22:07

zandvangers schreef:
Is er bij jullie op stal wel een mogelijkheid om het zadel even vlug weg te hangen , zonder b.v. het paard uit het oog te verliezen ?
Bij ons kunnen we het zadel over de bakrand hangen ,
om daarna b.v. even de beentjes te wassen , beschermers af te doen , dekentje op , etc etc .
Ik bedoel er mee te zeggen dat als ik mijn zadel nergens kwijt kan en ik met een paard aan de hand sta terwijl ik wil afzadelen ,
ik ook mijn zadel even op de grond zou leggen .
Anders is het misschien een idee om een schraag te kopen zodat ze het zadel daar even op kan leggen ?

Nee is er niet, maar ik heb er geen last van. Bij mij is het na het uitstappen pony vastzetten met halster, zadel weghangen (zadelkamer is 10m verderop) en dan al de rest. Voor het hoofdstel heb ik een haak dus dat is het probleem niet. Mijn pony is het gewend, hij kent de routine en blijft ook heel netjes staan. Hier hang ik het in de zomer wel eens over de staldeur, maar als het buiten -8 is en de bovendeur open blijft terwijl ik de pony nog verzorg; dan is dat een beetje koud.

Sonja_vR: Goed verwoord. :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:25

Niks raars aan hoor, iemand niet op jou goede zadel laten rijden.
Zelf ook meerdere zadels, en mijn goede dressuurzadel is van mij, en daar komt dus iemand ook echt niet zomaar op, tenzij ik het paard rij, en die persoon daarna.
Maar als iemand gewoon een keer komt rijden pak ik een ander zadel, en heb ook diverse verzorgsters gehad, welke echt niet aan mijn dressuurzadel durfde te komen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:28

Ik heb dezelfde situatie;
Verschillende verzorgers, en heb oa zelf een supermooi dressuurzadel waarvan ik niet wil dat anderen ermee rijden.
Kan prima, er zijn andere (oudere) zadels aanwezig die ze kunnen gebruiken. Heb nog nooitgejoord dat iemand dat raar vind.

Vind wel dat je verzorger betermet je spullen moet omgaan.
ik heb hier meiden vanaf 11 jaar verzorgen, en ze rijden hier lessen vanaf een zeer jonge leeftijd, maar kan je garanderen dat mijn zadels NOOIT op de grond worden gelegd of er onvoorzichtig mee wordt omgegaan :n
Je mag best regels opstellen, en daar heeft ze zich aan te houden. Weekje zadel weghalen als ze zicht hier niet aan houd, wedden dat ze het best blijkt te kunnen? ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:33

Lowara, ben het met je eens hoor, ook de meeste jongere kinderen kunnen dat prima , maar dan moeten ze het wel leren en op ene manier dat ze het ook snappen zonder gelijk boos te worden en over respect te beginnen, dat is , vind ik dan, niet direct aan de orde...
eerder uitleggen dat het dure spullen zijn en dat het heel belangrijk is er netjes mee om te gaan en er goed voor te zorgen etc ... dan gaat het al snel de goede kant op :j

maar denk dat verzorgstertje allang blij is dat ze van alles en nog wat mag met je pony, die zal er echt geen moeite mee hebben dat dat nieuwe zadel niet gebruikt mag worden :)