super super leuk cadeau
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Kitty1985 schreef:Nieuwe verzorgster zoeken.
Iemand die zo respectloos met mijn spullen om gaat mag van mij vertrekken.
Al is het maar een oud zadel. Die hoort niet op de grond.

Lara_Silver schreef:Kitty1985 schreef:Nieuwe verzorgster zoeken.
Dat vind ik wel erg radicaal. Het is moelijk een goede verzorgster te vinden die een fijne klik heeft met je paard. Het is ook geen opzet maar onoplettendheid. Verder doet ze alles prima, dus de beschermers schoonmaken, het zand van de singel halen, het bit is altijd heel schoon etc.
pmarena schreef:Ik kan hem best begrijpen hoor, hij wil zijn vriendinnetje een mooi zadel cadeau geven... zodat je dus een mooi zadel hebt. Als het dan meteen weer als een vod op de straat terechtkomt dan is dat wel heel erg zonde en niet de investering die hij in gedachten had
Als je een nieuw dekje wilt kopen voor het oude zadel, misschien vindt zij het dan wel leuk om die samen uit te gaan zoeken? Dan maak je er echt "haar" zadel van en is het voor haar ook extra leuk
Je kunt toch gewoon zeggen dat je van je vriend een nieuw zadel krijgt zodat jullie allebei een eigen zadel hebben waarbij je de riemen kan laten zoals ze zijn?
Dan hou je het positief en ben je niks aan het jokkebrokken
Let dan wel een beetje op dat je het nieuwe zadel ook een beetje veilig weghangt en ze er niet alsnog krassen op kan maken met de beugels of singel ofzo van het oude zadel
Gelukkig krijg ik er een mooie beschermhoes bij die dus standaard erover heen gaat als ik het in de zadelkamer hang dus dan gaat het wel meevallen. 
Lara_Silver schreef:Ze is 13 jaar, dus een beetje in de 'tussenleeftijd'. Maar ik denk dat ze met een dekje al heel blij is.
(kleine dingen enzo ook een keer een kaart en een chocolade reep omdat ik een paar keer op de paarden had gepast
) Lara_Silver schreef:Ze is 13 jaar, dus een beetje in de 'tussenleeftijd'. Maar ik denk dat ze met een dekje al heel blij is.
Kitty1985 schreef:Lara_Silver schreef:Dat vind ik wel erg radicaal. Het is moelijk een goede verzorgster te vinden die een fijne klik heeft met je paard. Het is ook geen opzet maar onoplettendheid. Verder doet ze alles prima, dus de beschermers schoonmaken, het zand van de singel halen, het bit is altijd heel schoon etc.
Noem het eerder laksheid en desinteresse.
Respect voor andermans eigendommen. Al is het maar een borstel
Ze is al blij dat ze gewoon lekker op en om de pony bezig mag zijn.
xSlvna schreef:Kitty1985 schreef:
Noem het eerder laksheid en desinteresse.
Respect voor andermans eigendommen. Al is het maar een borstel
Wat een onzin, als ik een zadel van iemand anders leen leg ik deze ook soms op de grond terwijl dit een duur zadel is. Ik denk er op dat moment niet bij na 'hiervan krijgt het zadel krassen' omdat ik het rustig doe.
Ook het zadel van mijn vorige verzorgpaard lag genoeg op de grond, was zo oud dat de verf op de zweetbladen bladerde, meen je dat kleine plekje boeide wat.
Laksheid en desinteresse dus dump de verzorger maar, ben blij dat niet iedereen zo denkt.
Kitty1985 schreef:Nieuwe verzorgster zoeken.
een jonger kind(ik ga bij de omschrijving van TS eigenlijk uit van dat het meiske nog niet eens echt aan de puber is) zal wel eens wat onvoorzichtiger zijn met spullen, dat weet je als je er aan begint als het goed is zandvangers schreef:Is er bij jullie op stal wel een mogelijkheid om het zadel even vlug weg te hangen , zonder b.v. het paard uit het oog te verliezen ?
Bij ons kunnen we het zadel over de bakrand hangen ,
om daarna b.v. even de beentjes te wassen , beschermers af te doen , dekentje op , etc etc .
Ik bedoel er mee te zeggen dat als ik mijn zadel nergens kwijt kan en ik met een paard aan de hand sta terwijl ik wil afzadelen ,
ik ook mijn zadel even op de grond zou leggen .
Anders is het misschien een idee om een schraag te kopen zodat ze het zadel daar even op kan leggen ?