Zadel kopen, leer of kunststof?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:56

Dat zeg ik: daar kun je beperkt nog wat mee aanpassen :j

Maar met wol en leer heb je in principe meer mogelijkheden / een grotere marge zeg maar :)

Ja het is idd niet heel erg tof als je je zadel helemaal opengemaakt ziet liggen, hihi.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:06

Ik heb ook een kunstof zadel een wintec isabell werth bevalt tot nu toe prima :) Vind de oudere versies van wintec niet zo fijn zitten de 500 of 200 in iedergeval de goedkopere versies ik voelde daar echt de boom en heb dat niet met me huidige zadel.

hier een foto van me zadel beetje slechte foto maar ach :')
Afbeelding

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:08

ik 1 keer wintec gehad.. Vond het eerst best wat, maar kwam er toch snel op terug. Nooit meer kunststof voor mij.

wat ik wel een dikke pluspunt vond was het gewicht. Dat vond ik wel wat. Maar verder... nee ik ben voor leder.

Foxylady117

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:25

Het zijn prachtige zadels! Als het maar goed past, dat is het belangrijkste.
Leer en kunststof hangen puur van de ruiter af, sommige mensen vinden bijvoorbeeld kunststof niet mooi, anderen vinden leer niet praktisch.
Ik heb allebei gehad en over allebei de zadels méér dan tevreden. Wintec was mijn kunststof zadel en dat zat echt heeeeeeerlijk!

laetitia98

Re: Zadel kopen, leer of kunststof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:47

naja gelukkig zijn er voor de mensen die wol willen ook een wolle varieant ;) (had eigelijk wol besteld alleen kreeg cair agja vond het geen probleem is bij mij altijd goed aan te passen geweest ;) je moet gewoon kijken wat voor jou lekker zit leer of kunstof en wat vooral belangrijk is dat t goed ligt op je paard ...

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:54

laetitia98 schreef:
hij liet het me zelf zien er zijn speciale schuim kussentjes die hij in de kussens had gedaan en zou heeft ie hem helemaal aangepast ... zijn speciale cair schuim kussentjes ofzo ... hij zei dat het heel makkelijk was ... dusja ;) en ik vertrouw op mijn zadelmaker haha (hij weet het beter dan ik ;) hij heeft me laten voelen, toen hij me zadel nog niet had aangepast lag ie in het midden los van de rug toen dee hij er zo'n schuim kussentje in en toen lag hij overal netjes aangesloten etc... (ik vind het maar spooky om te zien hoe je hele zadel uit elkaar ligt ;) en hij heeft niks gedaan met wol of andere opvul dingetjes alleen een schuimkussentje ... dusja :P ik vertel alleen hier wat er mij verteld is door mijn zadelmaker ;)

ja idd je ze kunnen er dan van die speciale cair kussentjes bij in steken
he hebt ze in verschillende maten diktes
vb
http://www.piafferuitersport.nl/zadels- ... zendkosten

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 22:13

Remy schreef:
Je hebt een haflinger? Vraag bij een (goede) ruitersportzaak eens naar de Harry's Horse switch. Leuk zadel als je geen al te groot budget hebt maar toch leer wilt. De vulling is echter over het algemeen zwaar bagger, dus je zou met je zadelpasser kunnen afspreken dat hij er wel een nieuwe vulling in stopt, dan zou je daar een aantal jaren heel leuk meer vooruit kunnen.

Ik heb een Haflinger ja, maar wel een hele luxe dus kan er gewoon een zadel van een andere pony opleggen zegmaar. Bedankt zal eens gaan kijken.

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 07:21

Jah die kussentjes bedoel ik zo heeft mijn zadelmaker dr hele rug gedaan enz ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:22

wintec is wel verbetert wat betreft bijvulbaarheid van de cair idd, zelf vind ik cair nog steeds ruk (te hard als het koud is , maar ik kan ongelofelijk kieskeurig zijn met dta soort dingen :+
\vind zelf alleen wintec (de iets oudere modellen, voor de laatste lichting vernieuwde modellen ) gewoon echt niet lekker zitten, op de isabell na dan, maar die vind ik weer te diep ;)
de nieuwere modellen (vorig jaar ofzo uitgekomen? ) heb ik geen ervaring mee :n
maar ja, dat is dus echt puur persoonsgebonden, wat wel en niet prettig zit en rijd :j
kwestie van proberen dus :D