Maar met wol en leer heb je in principe meer mogelijkheden / een grotere marge zeg maar

Ja het is idd niet heel erg tof als je je zadel helemaal opengemaakt ziet liggen, hihi.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Vind de oudere versies van wintec niet zo fijn zitten de 500 of 200 in iedergeval de goedkopere versies ik voelde daar echt de boom en heb dat niet met me huidige zadel. 
(had eigelijk wol besteld alleen kreeg cair agja vond het geen probleem is bij mij altijd goed aan te passen geweest
je moet gewoon kijken wat voor jou lekker zit leer of kunstof en wat vooral belangrijk is dat t goed ligt op je paard ... laetitia98 schreef:hij liet het me zelf zien er zijn speciale schuim kussentjes die hij in de kussens had gedaan en zou heeft ie hem helemaal aangepast ... zijn speciale cair schuim kussentjes ofzo ... hij zei dat het heel makkelijk was ... dusjaen ik vertrouw op mijn zadelmaker haha (hij weet het beter dan ik
hij heeft me laten voelen, toen hij me zadel nog niet had aangepast lag ie in het midden los van de rug toen dee hij er zo'n schuim kussentje in en toen lag hij overal netjes aangesloten etc... (ik vind het maar spooky om te zien hoe je hele zadel uit elkaar ligt
en hij heeft niks gedaan met wol of andere opvul dingetjes alleen een schuimkussentje ... dusja
ik vertel alleen hier wat er mij verteld is door mijn zadelmaker
Remy schreef:Je hebt een haflinger? Vraag bij een (goede) ruitersportzaak eens naar de Harry's Horse switch. Leuk zadel als je geen al te groot budget hebt maar toch leer wilt. De vulling is echter over het algemeen zwaar bagger, dus je zou met je zadelpasser kunnen afspreken dat hij er wel een nieuwe vulling in stopt, dan zou je daar een aantal jaren heel leuk meer vooruit kunnen.