Wat geven jullie uit aan spullen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:57

Zadel en hoofdstel moet gewoon goed zijn en goed passen, dus ja daar heb ik wel zo'n 1000+ aan uitgegeven.. Verder ben ik niet zo van het verzamelen meer, moet zeggen dat ik al jaren met hetzelfde halster doe, heb er maar 1.. := Dekjes heb ik ook maar een paar, wel van fijne merken, tweedehands gekocht of in de uitverkoop :) Dekens heeft mijn paard niet dus dat scheelt ook al enorm, want dat is ook iets waar ik niet op zou bezuinigingen, pasvorm is toch wel erg belangrijk..
Laatst bijgewerkt door Phrono op 26-02-13 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

XxLMMxX

Re: Wat geven jullie uit aan spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:08

Dekens koop ik tweedehands of in de opruiming. Budget is 70.
Mn eigen kleding ligt er net aan wat past.
Dekjes en beschermers koop ik meestal tweedehands, soms ook nieuw, maar geef niet meer dan 30 uit.
Halsters ongeveer een tientje
Hoofdstellen altijd tweedehands kunnen kopen gelukkig.
Zadel overgenomen van een stalgenootje en laten aanpassen door een zadelmaker
Laarzen en cap zijn middenklasse producten, niet erg goedkoop of duur.
Ik koop dus veel tweedehands of in de aanbieding, maar vind het wel belangrijk goeie spullen te hebben

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 08:37

Ik heb wel pech met dekens want merken als HH en QHP de wat goedkopere merken past hij allemaal niet.. ik zit al snel in AMIGO, RAMBO, BUCAS of Eskadron ofzo.. ja.. :Y)

Zadel/singel/ hoofdstel moet allemaal goede kwaliteit zijn, super passen en fijn leer vind ik dus dat was bij elkaar wel 2500 ofzo? ..

Zweetdekens dikke kwaliteit fleece.. ja ik merk gewoon dat goede kwaliteit spullen wel degelijk duurder zijn.. :j

xMyrth

Re: Wat geven jullie uit aan spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 11:13

Ik vind het helemaal niet erg om spullen tweedehands te kopen, of in de uitverkoop.
Als het gewoon goede kwaliteit is, noem ik het alleen maar 'goed omgaan met geld!' :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:59

Ligt er wel erg aan wat. Aan dekjes wil ik niet veel geven. Ik houd ook niet zo van de mega dikke dekjes. Gewoon simpel en niet te dik. Liefst om en nabij de 20 euro.
Hoofdstel was toch vrij duur geloof rond de 150 euro. Dat kwam ook omdat ik in de winkel overal aan het voelen was naar kwaliteit en die was vrij slecht van de meeste hoofdstelen dus kwam ik op deze uit. Zadel niet zo duur wel nieuw is een wintec dus scheelt aanzienlijk in prijs was inclusief beugels en singel maar later nog een nieuwe singel gekocht.
Ik ben zelf niet zo voor 2de hands spullen dus ik koop alles nieuw of er moet toevallig nog iets op stal rond slingeren dat gebruik ik wel maar 2de hands koop ik niet. Zadel zou ik nog overwegen om deze 2de hands te kopen als deze een goed merk is en in goede staat en via een zadelmaker.
Verder is het afhankelijk van hoe vaak je iets denkt te gebruiken of het duurder of goedkoper kan. Goedkoop wil niet altijd zeggen dat de kwaliteit bagger is soms koop je iets duurs en is het nog bagger.
Als ik iets ga kopen waarvan ik weet dat ik het dagelijks ga gebruiken ga je natuurlijk af op betere kwaliteit en als je het maar 1 of 2x in de maand gebruikt dan kun je best voor wat mindere kwaliteit gaan.