Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Mchll__ schreef:Heeft dit zadel een verwisselbare/aanpasbare boom? Als je een nieuw zadel koopt zou ik dit doen OF met verwisselbare/aanpasbare boom of wachten tot hij is ''uitgegroeid'' anders kan je volgend jaar misschien weer een nieuw zadel kopen
Als je het zadel tweedehands koopt kun je hem meestal al wel weer voor dit bedrag kwijt als hij niet meer zal passen over een tijd. Je kan natuurlijk ook een 2e hands zadel kopen bij een zadelmaker hé heb je twee vliegen in één klapIk zou dus gewoon even rondbellen naar zadelmakers met 2e hands zadels om hun aanbod te bekijken en jou wensen te bespreken.
Succes!

uk hoef ook niet perse merk merk! Ik heb nu een Harry's horde en die zit ook prima
ga ook na laten kijken of deze nog passend gemaakt kan worden . Het kentaur Electra zat heerlijk maar heb nog nooit op een ander kentaur gezeten wie weer vallen die wel tegen Hahaha het belangrijkste is dat ie goed ligt en ik er goed in pas superwoman schreef:Mchll__ schreef:Heeft dit zadel een verwisselbare/aanpasbare boom? Als je een nieuw zadel koopt zou ik dit doen OF met verwisselbare/aanpasbare boom of wachten tot hij is ''uitgegroeid'' anders kan je volgend jaar misschien weer een nieuw zadel kopen
Als je het zadel tweedehands koopt kun je hem meestal al wel weer voor dit bedrag kwijt als hij niet meer zal passen over een tijd. Je kan natuurlijk ook een 2e hands zadel kopen bij een zadelmaker hé heb je twee vliegen in één klapIk zou dus gewoon even rondbellen naar zadelmakers met 2e hands zadels om hun aanbod te bekijken en jou wensen te bespreken.
Succes!
verwisselbare boom is ook niet heilig. Tis niet zo dat je zo'n zadel altijd passend kan maken.
Daarbij wachten en met een niet passend zadel gaan rijden is niet verstandig natuurlijk. Paardrijden kost helaas veel geld. .
Een tweedehands zadel particulier kopen is sowieso lastig, je weet van te voren niet of het wel passend te maken is en er zijn maar weinig verkopers die het zadel nog weer terug nemen daarna..
hahahah 
sita12 schreef:Het is niet voor dubbeltje op de eerste rang willen zitten maae een zadel van 4 /5 jaar oud ia niet zo goed al nieuw! Een zadel van wen jaar oké . Hoe goed je je zadel ook onderhoud als het 4/5 jaar oud is en je rijd er dagelijks mee is net zo goed als nieuw in mijn ogen
maar dat betekend niet zo goed als nieuw
wat hierboven ook aangegeven wordt. Van binnen om het zo maar te zeggen is het gebruikt. de boom/ het wol etc.
kom via google op wat oudere topics uit sita12 schreef:Ja indd vraagprijzen maar als je dan vraagt wat hun uiterste prijs is willen ze Et hoogstens 50 euro af doen niet ruilen, ex eventuele verzendkosten etc . Indd Mss via de zadelmaker kijkenuk hoef ook niet perse merk merk! Ik heb nu een Harry's horde en die zit ook prima
ga ook na laten kijken of deze nog passend gemaakt kan worden . Het kentaur Electra zat heerlijk maar heb nog nooit op een ander kentaur gezeten wie weer vallen die wel tegen Hahaha het belangrijkste is dat ie goed ligt en ik er goed in pas
waar wel gelijk 30% van de prijs afging. Zo iemand laat zien dat ze wel willen verkopen.
maarja gelukshebbers zijn eraltijd natuurlijk whahahahaha 

ik neem aan dat als je een zadel koopt en passend laat maken je m niet na 2 maanden weer verkoopt.
sita12 schreef:jip uniquexx dat bedoel ik dus![]()
Tweede hands zadel bij een zadelmaker ga je ervanuit dat ie helemaal na gekeken is voordat hij het aanbied. Vaak zit het bijvullen/op maatmaken in begrepen in de prijs.
Als je dus een zadel bij een particulier koopt heb je dat niet en ik vind persoonlijk daarom dat de vraagprijzen van 60% nieuw waarden voor een zadel van een aantal jaren oud erg aan de hoge kant is.
het zadel is nu al nieuw aan te schaffen voor nog geen 1100 euro. ( kentaur electra in dit geval)
dan ga ik toch echt geen 600/700 euro voor een tweedehands particulier betalen.
zeker niet als het zadel al 5/6 jaar oud is. maar ja mss ligt dat aan mijhahahah

sita12 schreef:die is ook al een aantal jaren oud toch? minstens jaar of 6? het ziet er goed uitmaar dat betekend niet zo goed als nieuw
wat hierboven ook aangegeven wordt. Van binnen om het zo maar te zeggen is het gebruikt. de boom/ het wol etc.
nu een heel andere vraag iemand wel eens van het merk J& H gehoord? heb een mooie set op mp zien staan maar het merk zegt me nikskom via google op wat oudere topics uit
In perfecte staat, boom recht, alles perfect in orde wánt kwaliteit leer én perfect onderhouden ook door de vorige eigenaresse. Daar heb ik 600 euro voor betaald, onder voorwaarde van na laten kijken door zadelmaker (en dat is echt nodig, want anders weet je niet of ie goed ligt. Kijk, qua boom en kussens kan je dat best, maar of het zadel geen torsie oid heeft, daar heb je echt een kenner voor nodig, evenzo als de kussens.) en of het passend gemaakt kon worden, dus ook gewoon meegekregen om te passen. Plus hoe goedkoper je zadel, hoe groter de kans dat er troep gebruikt wordt ipv wol omdat de kosten er toch links of rechts uit moeten
.
. Het zadel is zowel door mij áls door de vorige eigenaresse zeer intensief gebruikt en dat zie je er dus niet aan af. Sterker nog, ik durf te wedden dat mijn zadel een heel stuk beter zal zijn dan nieuwe zadels van Zadelmarkt. Trouwens, dat is niet eerlijk want élk zadel is beter dan een Zadelmarkt zadel.
Maar even zonder gekheid, als je dus niet voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten dan zou ik gewoon voor gevestigde merken gaan, een haf is in de regel ook nog rondgeribt met lage schoft en brede schouders, dus het is al moeilijker om daar een goed zadel voor te vinden. D_Desteny schreef:Ik heb voor mijn Kentaur van 6 jaar oud nog 600 euro gehad.
Ik ben wat dat betreft super zuinig op mijn spullen, ik had de beugels altijd onderlangs gehad, altijd een hoes om mijn zadel, goed schoonmaken en vetten en niet laten slingeren maar gelijk netjes terug hangen als je hem gebruikt heb. Het zadel zag er nog uit als nieuw dus het is maar net hoe er om gegaan is met een zadel.