prijzen tweedehands zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sita12

Re: prijzen tweedehands zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 20:31

Hahahahha ja 170 is grootttt en dat zijn wij niet hahahah jah kan me voor stellen dat je ff geen behoefte aan had maar ja het virus verdwijnt nooit helemaal

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:35

Mchll__ schreef:
Heeft dit zadel een verwisselbare/aanpasbare boom? Als je een nieuw zadel koopt zou ik dit doen OF met verwisselbare/aanpasbare boom of wachten tot hij is ''uitgegroeid'' anders kan je volgend jaar misschien weer een nieuw zadel kopen :)

Als je het zadel tweedehands koopt kun je hem meestal al wel weer voor dit bedrag kwijt als hij niet meer zal passen over een tijd. Je kan natuurlijk ook een 2e hands zadel kopen bij een zadelmaker hé heb je twee vliegen in één klap :) Ik zou dus gewoon even rondbellen naar zadelmakers met 2e hands zadels om hun aanbod te bekijken en jou wensen te bespreken.

Succes!

verwisselbare boom is ook niet heilig. Tis niet zo dat je zo'n zadel altijd passend kan maken.
Daarbij wachten en met een niet passend zadel gaan rijden is niet verstandig natuurlijk. Paardrijden kost helaas veel geld.

Ik had ook een 2e hands zadel bij de zadelmaker, gelijk goed ter plaatse opgevuld.
400,- of 450 kwijt. was niet mijn eerste keus zadel, maar paard heeft geen makkelijke rug en het zadel zat verder wel prima. Ik had graag iets meer merk gehad :o

Op internet toen ook gekeken en vond de vraagprijzen soms ook nogal aan de hoge kant. Echter blijven dat vráágprijzen natuurlijk.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 20:46

Ja indd vraagprijzen maar als je dan vraagt wat hun uiterste prijs is willen ze Et hoogstens 50 euro af doen niet ruilen, ex eventuele verzendkosten etc . Indd Mss via de zadelmaker kijken :) uk hoef ook niet perse merk merk! Ik heb nu een Harry's horde en die zit ook prima :) ga ook na laten kijken of deze nog passend gemaakt kan worden . Het kentaur Electra zat heerlijk maar heb nog nooit op een ander kentaur gezeten wie weer vallen die wel tegen Hahaha het belangrijkste is dat ie goed ligt en ik er goed in pas

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:56

Ik heb voor mijn Kentaur van 6 jaar oud nog 600 euro gehad.
Ik ben wat dat betreft super zuinig op mijn spullen, ik had de beugels altijd onderlangs gehad, altijd een hoes om mijn zadel, goed schoonmaken en vetten en niet laten slingeren maar gelijk netjes terug hangen als je hem gebruikt heb. Het zadel zag er nog uit als nieuw dus het is maar net hoe er om gegaan is met een zadel.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:09

superwoman schreef:
Mchll__ schreef:
Heeft dit zadel een verwisselbare/aanpasbare boom? Als je een nieuw zadel koopt zou ik dit doen OF met verwisselbare/aanpasbare boom of wachten tot hij is ''uitgegroeid'' anders kan je volgend jaar misschien weer een nieuw zadel kopen :)

Als je het zadel tweedehands koopt kun je hem meestal al wel weer voor dit bedrag kwijt als hij niet meer zal passen over een tijd. Je kan natuurlijk ook een 2e hands zadel kopen bij een zadelmaker hé heb je twee vliegen in één klap :) Ik zou dus gewoon even rondbellen naar zadelmakers met 2e hands zadels om hun aanbod te bekijken en jou wensen te bespreken.

Succes!

verwisselbare boom is ook niet heilig. Tis niet zo dat je zo'n zadel altijd passend kan maken.
Daarbij wachten en met een niet passend zadel gaan rijden is niet verstandig natuurlijk. Paardrijden kost helaas veel geld. .

Klopt, mijn zadel met aandraaibare boom past om mijn vorige pony wel, maar op mijn bijrijd pony niet.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:46

Ik vind dit wel een beetje een geval van, voor een dubbeltje op de eerste rij zitten..
Zadels zijn nou eenmaal duur en een tweedehands zadel dat zo goed als nieuw is voor 60% van de nieuwprijs is helemaal zo gek niet. Een jong paard veranderd constant dus het zadel moet nagekeken, zoniet, bijgesteld worden naar mate het paard groeit en veranderd. Dus met alleen de aanschaf ben je er sowieso niet. :) Een tweedehands zadel particulier kopen is sowieso lastig, je weet van te voren niet of het wel passend te maken is en er zijn maar weinig verkopers die het zadel nog weer terug nemen daarna..

Succes met je zoektocht!

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 06:59

Het is niet voor dubbeltje op de eerste rang willen zitten maae een zadel van 4 /5 jaar oud ia niet zo goed al nieuw! Een zadel van wen jaar oké . Hoe goed je je zadel ook onderhoud als het 4/5 jaar oud is en je rijd er dagelijks mee is net zo goed als nieuw in mijn ogen

uniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 07:35

hier hetzelfde, ik was eerst aan het kijken naar een tweedehands kentaur medea 2 of electra, de meeste tweedehands zijn aan de andere kant van het land en je betaald nog rond de 600 voor vaak een kaal zadel. als er nog een zadelmaker bij komt ben je rond de 800 kwijt en dan heb je nog geen beugelriemen singel en beugels, wat er vaak wel bij zit als je een nieuwe koopt. dus ik ga voor een nieuwe!

uniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 07:39

een zadel van marktplaats of dergelijke kan ook altijd iets mis mee zijn terwijl je het niet aan de buitenkant kunt zien, zo had ik een zadel met een scheve boom omdat ik altijd zonder krukje opgestapt ben, toen ben ik ermee naar de zadelmaker gegaan en die heeft hem helemaal nagekeken en toen bleek het dat er een scheve boom in zat door het opstappen. de zadels op marktplaats en dergelijke zijn vaak niet nagekeken door een zadelmaker, en zeg nou zelf hoevaak zie jij op concour iemand opstappen met een krukje?

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 07:46

jip uniquexx dat bedoel ik dus :)
Tweede hands zadel bij een zadelmaker ga je ervanuit dat ie helemaal na gekeken is voordat hij het aanbied. Vaak zit het bijvullen/op maatmaken in begrepen in de prijs.
Als je dus een zadel bij een particulier koopt heb je dat niet en ik vind persoonlijk daarom dat de vraagprijzen van 60% nieuw waarden voor een zadel van een aantal jaren oud erg aan de hoge kant is.
het zadel is nu al nieuw aan te schaffen voor nog geen 1100 euro. ( kentaur electra in dit geval)
dan ga ik toch echt geen 600/700 euro voor een tweedehands particulier betalen.
zeker niet als het zadel al 5/6 jaar oud is. maar ja mss ligt dat aan mij :P hahahah

uniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:02

ben ik het helemaal mee eens!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:25

sita12 schreef:
Het is niet voor dubbeltje op de eerste rang willen zitten maae een zadel van 4 /5 jaar oud ia niet zo goed al nieuw! Een zadel van wen jaar oké . Hoe goed je je zadel ook onderhoud als het 4/5 jaar oud is en je rijd er dagelijks mee is net zo goed als nieuw in mijn ogen

Jij kent mijn zadel nog wel denk ik? Hoe oud schat je dat?

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 08:29

die is ook al een aantal jaren oud toch? minstens jaar of 6? het ziet er goed uit :) maar dat betekend niet zo goed als nieuw ;) wat hierboven ook aangegeven wordt. Van binnen om het zo maar te zeggen is het gebruikt. de boom/ het wol etc.

nu een heel andere vraag iemand wel eens van het merk J& H gehoord? heb een mooie set op mp zien staan maar het merk zegt me niks :( kom via google op wat oudere topics uit

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:40

sita12 schreef:
Ja indd vraagprijzen maar als je dan vraagt wat hun uiterste prijs is willen ze Et hoogstens 50 euro af doen niet ruilen, ex eventuele verzendkosten etc . Indd Mss via de zadelmaker kijken :) uk hoef ook niet perse merk merk! Ik heb nu een Harry's horde en die zit ook prima :) ga ook na laten kijken of deze nog passend gemaakt kan worden . Het kentaur Electra zat heerlijk maar heb nog nooit op een ander kentaur gezeten wie weer vallen die wel tegen Hahaha het belangrijkste is dat ie goed ligt en ik er goed in pas

Sorry hoor,maar ik vind de uiterste prijs vragen ook zo...not done. als je nu eerst het zadel gaat bekijken en passen,kun je daarna onderhandelen. Dan kun je vertellen wat je er voor over hebt. Dus niet vooraf ,terwijl je het zadel nog niet eens hebt gezien.
Ik ga oo dat soort vragen ookniet serieus in..

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 08:43

nou als ik intresse heb in een zadel wat ik alleen op foto heb gezien en ik moet er het halve land voor rijden wil ik toch wel weten wat ze er uiterst voor willen hebben. Willen ze er hoogstens 20 euro afdoen dan ga ik niet het halve land afrijden .

heb net ook een net zadel aangeboden gekregen :) waar wel gelijk 30% van de prijs afging. Zo iemand laat zien dat ze wel willen verkopen.

vaak zet men het zadel voor 4x zo duur op mp of iets dan dat ze er uiteindelijk echt voor willen hebben met de hoop dat er iemand toe hapt.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:48

Kentaur zadels lijken vrij waarde vast te zijn, worden inderdaad veel voor 5 a 600 euro aangeboden en gaan daar vaak nog voor weg ook.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 09:06

ja maar toch heb ik ook al wat mensen gehoord voor de 350 / 400 euro :) maarja gelukshebbers zijn eraltijd natuurlijk whahahahaha
maar ik vind ook een zadel wat je al tweedehands gekocht heb kun je niet nog eens voor die prijs aanbieden. je hebt er toch weer mee gereden etc.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:14

Volgens mij mag een verkoper helemaal zelf bepalen welke prijs die voor zijn zadel wil hebben ;)

Als je voor 600 euro een gebruikt zadel koopt en er een paar keer mee rijdt dan zie je dat verschil echt niet en wil dat echt niet zeggen dat de waarde daar ineens door verminderd is :P

Of als je het zelf voor niks krijgt als cadeau, moet je het dan ook maar gratis weggeven? :+

Jij als koper bepaalt dat je er een X bedrag voor over hebt, en de verkoper bepaalt dat hij er een X bedrag voor wil hebben. Als ze hun zadel voor 600 euro kunnen verkopen dan hebben ze groot gelijk dat ze het niet voor 400 doen.

Wil jij er 1 voor 400 euro dan is dat je goed recht, maar zul je wat langer moeten wachten totdat er een verkoper voorbij komt die het zadel wel voor zo'n klein prijsje wil verkopen.

Kun je de verkoper een soort oplichter vinden of jou een vrek....maar ieder is er vrij in :P

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 09:20

whahahaha pmarena hahhaha je hebt wel gelijk hoor . maar ik bedoel niet een paar keer rijden en dan door verkopen hahah ik bedoel normaal een aantal jaar gebruiken :) ik neem aan dat als je een zadel koopt en passend laat maken je m niet na 2 maanden weer verkoopt.
Gelukkig kan ik op mijn gemak rond snuffelen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:38

Als je de tijd hebt dan zou ik ook wachten op een mazzeltje :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:40

sita12 schreef:
jip uniquexx dat bedoel ik dus :)
Tweede hands zadel bij een zadelmaker ga je ervanuit dat ie helemaal na gekeken is voordat hij het aanbied. Vaak zit het bijvullen/op maatmaken in begrepen in de prijs.
Als je dus een zadel bij een particulier koopt heb je dat niet en ik vind persoonlijk daarom dat de vraagprijzen van 60% nieuw waarden voor een zadel van een aantal jaren oud erg aan de hoge kant is.
het zadel is nu al nieuw aan te schaffen voor nog geen 1100 euro. ( kentaur electra in dit geval)
dan ga ik toch echt geen 600/700 euro voor een tweedehands particulier betalen.
zeker niet als het zadel al 5/6 jaar oud is. maar ja mss ligt dat aan mij :P hahahah

Een goed onderhouden zadel gaat jaren mee, laten we zeggen 20 jaar.
Als zo'n zadel nu 5 jaar oud is heeft t dus 25% achter de rug. 40% van de nieuwprijs af is dan een mooie deal lijkt me.
Ik vind het ook een gvalletje voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Als het zadel niet beschadigt en in orde is lijkt 500/600 euro me een mooie prijs.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:23

Ik heb toen ik mijn paard kocht een tweede hands kieffer dressuur zadel gekocht van een kennis voor 300 euro en die zag er heel goed uit. Via de zadelmaker heb ik toen nog een tweedehands springzadel gekocht voor 250 euro is echt het fijnste zadel wat ik ooit heb gehad.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 11:35

kijk dat bedoel ik anneliemke92.
een tweedehands zadel hoeft geen 500/600 euro te zijn.
Men wilt graag het zelfde terug ontvangen als wat ze er voor betaald hebben het liefste nog wat meer. ( dat snap ik wel) maar vindt ik niet logisch als je het zadel toch een aantal jaren gebruikt heb. Er is dan toch afschrijving.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:52

sita12 schreef:
die is ook al een aantal jaren oud toch? minstens jaar of 6? het ziet er goed uit :) maar dat betekend niet zo goed als nieuw ;) wat hierboven ook aangegeven wordt. Van binnen om het zo maar te zeggen is het gebruikt. de boom/ het wol etc.

nu een heel andere vraag iemand wel eens van het merk J& H gehoord? heb een mooie set op mp zien staan maar het merk zegt me niks :( kom via google op wat oudere topics uit

Doe maar een keer zo oud. :D In perfecte staat, boom recht, alles perfect in orde wánt kwaliteit leer én perfect onderhouden ook door de vorige eigenaresse. Daar heb ik 600 euro voor betaald, onder voorwaarde van na laten kijken door zadelmaker (en dat is echt nodig, want anders weet je niet of ie goed ligt. Kijk, qua boom en kussens kan je dat best, maar of het zadel geen torsie oid heeft, daar heb je echt een kenner voor nodig, evenzo als de kussens.) en of het passend gemaakt kon worden, dus ook gewoon meegekregen om te passen. Plus hoe goedkoper je zadel, hoe groter de kans dat er troep gebruikt wordt ipv wol omdat de kosten er toch links of rechts uit moeten ;) .

Mijn advies in deze is eigenlijk: laat dat MP voor wat het is, spaar door zodat je een zadelmaker met goede zadels kan laten komen zodat je de rug van je paard niet voor een paar centen op het spel zet.

Edit: mijn zadel is dus wél in zo goed als bijna nieuwe conditie lief, dat krijg je met kwaliteit zadels ;) . Het zadel is zowel door mij áls door de vorige eigenaresse zeer intensief gebruikt en dat zie je er dus niet aan af. Sterker nog, ik durf te wedden dat mijn zadel een heel stuk beter zal zijn dan nieuwe zadels van Zadelmarkt. Trouwens, dat is niet eerlijk want élk zadel is beter dan een Zadelmarkt zadel. _O- Maar even zonder gekheid, als je dus niet voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten dan zou ik gewoon voor gevestigde merken gaan, een haf is in de regel ook nog rondgeribt met lage schoft en brede schouders, dus het is al moeilijker om daar een goed zadel voor te vinden.
Laatst bijgewerkt door Breghje op 22-02-13 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:55

D_Desteny schreef:
Ik heb voor mijn Kentaur van 6 jaar oud nog 600 euro gehad.
Ik ben wat dat betreft super zuinig op mijn spullen, ik had de beugels altijd onderlangs gehad, altijd een hoes om mijn zadel, goed schoonmaken en vetten en niet laten slingeren maar gelijk netjes terug hangen als je hem gebruikt heb. Het zadel zag er nog uit als nieuw dus het is maar net hoe er om gegaan is met een zadel.

Dit heb ik trouwens van een zadel maker/passer gehad voor het zadel hij kon er blijkbaar dan dus nog meer voor krijgen en dat voor een zadel van 6 jaar oud!