Dressuurzadel met niet diepe zit en weinig wrong?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:04

Massimo trail dressuur. Heerlijk zadel en geen diepe zit of flinke wrongen :)

Valerie_91

Re: Dressuurzadel met niet diepe zit en weinig wrong?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:07

Kieffer wien?
Niet te diepe zit en weinig wrong. Ik had dit zadel voor mijn vorig paardje en ik was er zeer tevreden over :)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:42

Het heeft geen zin om zomaar een merk te noemen zonder het paard gezien te hebben..
Zo te horen heeft hij geen standaard rug..
Als je al veel geld hebt uitgegeven aan zadels zou ik niet weer de fout maken om een confectie zadel te kopen
Kijk eens op http://www.zadelatelier.nl (Ninon Schutte)
Maakt niet alleen een zadel die fijn is voor je paard maar ook aan de wensen van de ruiter!
Laatst bijgewerkt door unamie op 19-02-13 20:43, in het totaal 3 keer bewerkt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 20:42

Mijn zadelmaker stuurt binnenkort de recente tekening met mijn paard zn schoftbreedte door. Ga die voorleggen aan een zadelmaker die kn verkoopt. Ben benieuwd

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 20:50

De site van ninon doet t helaas niet. Ik wil zeker geen zadel kopen zonder zadelmaker, maar het is wel goed dat ik me vasr wat kan inlezen over verschillende merken. Het scheelt ook dat ik nu voor mn paard een goed passend zadel heb, ik heb nu toch een goed vergelijkmiddel

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:45

Stubben, Pagony, Rossner. De laatste twee hebben een half diepe zit naar mijn mening en zijn nieuw voor max 1000,- te kopen en alsnog goede kwaliteit. Stubben staat bekent om zijn vlakke zit met weinig wrong (lijkt vaak nog op hun springzadel in een dressuurmodel) maar is wel super kwaliteit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:22

unamie schreef:
Het heeft geen zin om zomaar een merk te noemen zonder het paard gezien te hebben..
Zo te horen heeft hij geen standaard rug..
Als je al veel geld hebt uitgegeven aan zadels zou ik niet weer de fout maken om een confectie zadel te kopen
Kijk eens op http://www.zadelatelier.nl (Ninon Schutte)
Maakt niet alleen een zadel die fijn is voor je paard maar ook aan de wensen van de ruiter!

in de zin van , "je kunt niet zomaar een zadel kopen en dat e rop mikken" heb je gelijk, maar het heeft wel zin , als in dit zijn merken met kenmerken die je zoekt, kijk eens of dat er iets tussen zit dat past . wie wete zit er iets tussen wat goed past bij het paard en de ruiter waar ts nog niet aan gedacht heeft, of niet kent.

Ninon, ik hoor echt heel veel goeds over haar :j mocht je willen kijken naar maatwerk indien nodig , dan is zij zeker een hele goeie optie. als ik tegen die tijd zelf weer aan het zadel moet (paard heeft nog minimaal een jaar te gaan voor ze zadelmak gemaakt word) dan staat zij boven aan de lijst :j

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:56

Ik heb zelf een tweedehands Daaleman door mijn zadelmaker aan laten passen. Ik heb een GPS 2 dressuur en die heeft een heerlijke vlakke, ongedwongen zit en nauwelijks wrong. Op de site lijken ze heftiger dan in het echt qua zit, op deze wazige foto van mij kan je wel goed zien hoe vlak het zitvlak is.
Afbeelding

hypnose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:34

Stubben
Passier
Rossner
KN
Massimo

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:35

passier grand gilbert

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:08

kivas schreef:
passier grand gilbert

Héél smal zadel (smalle rail) dus voor weinig paarden geschikt

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:11

Sonja_vR schreef:
in de zin van , "je kunt niet zomaar een zadel kopen en dat e rop mikken" heb je gelijk, maar het heeft wel zin , als in dit zijn merken met kenmerken die je zoekt, kijk eens of dat er iets tussen zit dat past . wie wete zit er iets tussen wat goed past bij het paard en de ruiter waar ts nog niet aan gedacht heeft, of niet kent.

Ninon, ik hoor echt heel veel goeds over haar :j mocht je willen kijken naar maatwerk indien nodig , dan is zij zeker een hele goeie optie. als ik tegen die tijd zelf weer aan het zadel moet (paard heeft nog minimaal een jaar te gaan voor ze zadelmak gemaakt word) dan staat zij boven aan de lijst :j

Ts heeft al slechte ervaringen met zadels zou daarom voor een schutte zadel gaan
De kans is heel erg groot (spreek uit ervaring) dat het weer mis gaat..

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:44

KN Symphonie! Ik hoor mensen weleens zeggen dat ze het een hard zadel vinden, maar ik vind hem fijn. Mijn paard is ook opwaarts gebouwd.

Ben benieuwd wat het wordt!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:46

Ik heb zelf een knightrider veelzijdigheidszadel met de nadruk op dressuur. Daardoor heb ik geen diepe zit en ook weinig wrong. Ik vind het zelf een heerlijk zadel.

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:48

Fairfax! Gecombineerd dressuur/recreatiezadel.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:09

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:38

Probeer eens een zaldi new kent.
Deze modellen zijn niet te diep, hebben weinig wrong en goed contact met je been met je paard.
CK88 hier van bokt, heeft er heel wat paarden mee gereden, beleerd en wedstrijdgericht verder gereden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 21:02

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Mijn voorkeur gaat nog steeds stiekem wel naar kn uit. Mn paard is na blessure nu wel weer aardig in vorm, dus ga binnenkort met mn huidige zadel onder de arm richting een zadelmaker met veel keuze om te overleggen welke zadels qua pasvorm in aanmerking komen om mee aan huis te komen om te passen. Zal m de door jullie genoemde merken ook voorleggen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 07:25

Ik heb na een poosje rondkijken een afspraak met ninon schutte gemaakt. Ze komt dinsdag. Ik ben erg benieuwd.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 07:37

ik weet dat stubben geen diepe zit heeften ook weinig wrong heeft bij de oudere modellen,dus misschien een merk dat je eens moet bekijken.ik zelf heb ook 3 stubbens en zeer tevreden

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 07:42

boemel schreef:
Ik heb na een poosje rondkijken een afspraak met ninon schutte gemaakt. Ze komt dinsdag. Ik ben erg benieuwd.

+:)+

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 07:49

Hierboven al genoemd, de Bates Caprilli. Deze zijn niet nieuw meer te krijgen, maar wel tweedehands en erg goed door een zadelmaker aan te laten passen. Ben zelf met verkoper en paard naar een verkoper van de Bates gegaan die het zadel keurig gepast heeft en op maat laten maken. Zo kan je voor een klein prijsje aan een fijn zadel komen.

En ook genoemd, de Massimo trail. Eigenlijk bedoeld voor lange buitenritten, maar doet het ook prima als dressuurzadel. M'n dochter heeft nu de onze mee naar Deurne, eigenlijk ooit gekocht voor onze Haflinger, maar het past ook op het leenpaard.

Overigens komt die wijsheid niet van mij. Mijn dochter heeft qua zit dezelfde eisen als jij, en toen haar paard een nieuw zadel moest, kwam ze op de Caprilli uit. En gelukkig vind ze de trail ook fijn, die mij juist veel te weinig steun geeft.

edit, ik zie dat je een afspraak hebt met een zadelpasser. Veel succes!

edit voor de tweede keer, ik ken alleen de KN Tango. Dat vond ik door de wrongen een heerlijk zadel, maar dochterlief vond het vreselijk.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 19:30

Zadel is inmiddels in bestelling, hoop over 6 wk, weer lekker aan t rijden te zijn.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:45

En? Welke is het geworden?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 18:19

Oei, dat weet ik zo niet. Kan haar website niet openen om te kijken. Ze zei dat het een doorontwikkeld model was van een van de bestaande zadels ... kan alleen zo zonder website niet meer op de naam komen :-(