Ervaringen/kwaliteit Rossner zadels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

Re: Ervaringen/kwaliteit Rossner zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:42

wij hebben trouwens ook een rossner veelzeidigheidszadel en die is al zeker 20 jaar oud nog wel ouder en die gebruiken wij dagelijks met jonge paarden en nog helemaal goed nog niks kapot gegaan na al die jaren!!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:43

Ik heb een springzadel van Rossner, vind het een fijn zadel en heb 'm al 11 jaar (en ook nog tweedehands gekocht!)
Gebruik 'm voornamelijk voor het zadelmak maken, past eigenlijk wel op alle paarden.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:43

Ik heb de Rossner Amerika vzh gehad...hier heb ik veel problemen mee gehad. Er was namelijk iets dat "piepte'. Dit was een heel nieuw zadel en toen ze 'm open maakten, bleek dat de beugelophangpunten er waren ingeramd met een hamer op een plek waar ze niet hoorden. Ik heb hier heel veel gezeur mee gehad en echt alles uit de kast moeten trekken. Nu heb ik een Rossner Amerika dressuur...het eerste zadel was beschadigd opgestuurd. Het tweede zadel geeft tot nu toe geen problemen. Het was wel heel erg wennen. Hij heeft een wat diepere zit (niet heel erg diep). Voor mijn gevoel was de zit van de vzh dieper.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:45

Ervaringen met de Rossner Amerika zadels zijn dus goed?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:48

Ik heb er ook een, Rossner Amerika dressuur.

Ben er op zich heel tevreden over, goede kwaliteit voor de prijs, blijft erg netjes en zit prima. Ik vind wel de zit wat breed, ik denk dat als je zelf smal bent in je heupen je er niet prettig op zit en op langere termijn daar last van krijgt. Groot pluspunt vind ik de gemakkelijke ligging op verschillende paarden, en fijn breed kussenkanaal.

Ik zou hem zelf niet weer kopen, voornamelijk vanwege de houten boom en omdat ik liever een iets smallere zit heb. Rijd er evengoed wel met plezier mee hoor, maar ik rijd nogal veel dus voor een volgend zadel stel ik iets meer eisen.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 20:59

Wat is het verschil tussen de Amerika en de Montréal dan?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:02

montreal heeft meer wrong en een diepere zit en is een wat luxere versie.
Van rossner is de amerika echt de basis versie en dan hebben ze nog veel meer types zoals de utah en dergelijke!

op de site kan je meer informatie vinden maar ik zal als ik jou was als het kan eerst langs de winkel gaan zadels zelf testen en bekijken en daarna pas een zadelmaker laten komen, dan weet je al van te voren wat je wel en niet wil hebben!

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 22:08

Ja dat was ik idd zoiezo van plan, montreal klinkt aantrekkelijker maar heb hem nog niet in het echt kunnen bewonderen omdat de Divoza niet om de hoek is. Wil hem dan in de winkel halen en Arno Brandt hem laten nakijken en opvullen.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:15

Ik heb een Rossner Amerika zadel, ben er erg tevreden over :))

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 19:55

Hoe onderhouden jullie je rossner zadel, wat voor middelen gebruiken jullie?

floorpenp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:01

Ik gebruik vooral gewoon zadelvet en zadelbalsem. Balsem werd mij ook aangeraden in de winkel voor mijn Rossner Amerika.

pooh19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:45

Mijn ervaring is dat Rosner Amerika zadels erg snel kaal worden op de zweetbladen, dan kan je beter wat meer geld uitgegeven en een wat duurder zadel kopen.

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:24

Ik heb een Rossner Sydney, ben er zeer tevreden over. Na 7 jaar is het zadel nog steeds in zeer goede staat.

Marie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:12

Ik heb de montreal, drie jaar geleden nieuw gekocht op mijn chique gebouwde z-paard van 1.67 m. Nu ligt hij op mijn nieuwe paard van 1,75m, ook naar volle tevredenheid. Ben er erg blij mee, zit fijn (diepe zit, behoorlijke wrongen en smal van boven: fijn voor wat stevigere bovenbenen). Kreeg laatst nog complimenten dat t zadel er zo goed uitziet en of die nieuw was, geen slijtage of kale plekken bij mij dus. Maak m regelmatig schoon met zadelzeep en poets m met wat lederdressing.
Ik hoef geen duurder zadel hoor!

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 19:14

Klinkt allemaal heel positief dus. Ik ga van de zomer (ben nu vollop aan het trainen om haar wat breder te krijgen) toch maar eens kijken naar een mooie rossner en mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar de montreal!

Marie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:19

Gelijk heb je. Gewoon proberen. Ik vond m bij divoza al fijn zitten en te paard ook. (in elk geval niet minder fijn dan KN ed. Is nog best lastig; met een aantal zadels rijden en dan zeggen welke de fijnste is ;-) )

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 19:22

Ja klopt dat heb ik dus ook, heb hem nog niet in het echt mogen bewonderen omdat de Divoza niet om de hoek is. Gelukkig ben ik zelf de moeilijkste niet kwa zadels, zolang hij maar goed op mijn knol ligt. Alleen wil ik graag als het mogelijk is een wat diepere zit en wat meer wrong.

Marie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:29

En dat heeft de montreal.

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:22

Ik heb een Rossner Amerika gehad, wel prima zadel. De Montreal heb ik ook geprobeerd maar daar kon ik echt niet in zitten. Dat blijft toch erg persoonlijk. De zweetbladen kunnen inderdaad wel wat kaal worden, in het begin vooral even wekelijks goed invetten, dan blijft hij wel mooi. Ik vind de prijs-qualiteit verhouding wel goed in elk geval. En ze hebben nu 20% korting bij divoza op een aantal zadels.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 22:25

Hebben jullie je zadel bij Divoza gekocht en hem door je eigen zadelmaker laten nakijken of door de zadelpasservice van Divoza zelf?

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:05

Ik heb sinds september de Rossner Montreal en ik ben niet helemaal tevreden.
Het zadel zelf is echt hele goede kwaliteit, en ligt heel fijn op me paard.
Hij zit zacht en is makkelijk te onderhouden.

Nu het nadeel: Dit zadel zet je heel erg in een houding. Omdat het zadel redelijk hoge steilkussens heeft
zit je wat meer op de voorkant. Waardoor je bovenlichaam meer naar voren buigt. Om als ruiter toch je klassieke houding en balans te kunnen behouden doe je je schouders naar achter.
Hierdoor krijg ik bij dit zadel een holle rug en zit ik er toch niet helemaal lekker in.
Als je wil mag je hem van me overkopen. Hij is nog in super goede staat, en misschien past hij wel bij jou!

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 21:41

Oke ja dat is denk ik gewoon persoonlijk, moet zelf ook in de winkel eerst gaan kijken of ik er wel lekker in zit. Jammer genoeg ga ik mijn zadel pas van de zomer aanschaffen maar bedankt voor je aanbod!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:30

Hoi,

Ik sta op het punt een Rossner montreal te kopen.
Ik lees hier en daar wat ervaringen over.

Zoals ik uit een bovenstaand berich begrijp heeft deze een diepe zit en veel wrong?

Groetjes nicole

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:36

Ik heb ook een Rossner Montreal DZ! Super zadel, zit heerlijk diep! wil geen ander zadel meer haha. Dit zadel was een van de weinige zadels, in een beetje een normale prijsklassen, die die van mij paste, ivm zijn hoge schoft. zadel heeft namelijk uitgesneden kamer. Verder heb ik hem van de herfst een paar cm laten oprekken, omdat meneer wat breder is geworden. Top zadel!

oo enne, ik heb hem bij divoza ook laten aanmeten. deden het een stuk beter dan van rijs in ieder geval, die zijn bijna 1,5 jaar lang om de maand geweest om mijn zadel aan te passen, terwijl het zadel dus helemaal niet pastte en niet aangepast kon worden ook -O- geldklopperij!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:41

Ik heb jaren een Rossner Amerika dressuurzadel gehad. Beviel me erg goed. Hij paste op een gegeven moment niet meer op mijn paardje helaas. Ik heb nu een Euroriding. Ook zeer tevreden over.